Diepe GLANS

• Onderwerp starter Onderwerp starter Joop
  • Startdatum Startdatum
Alor zei:
Wat is hier nu het verschil van? Sealant en Wax.

Eigenlijk is er geen verschil, de ene gebruikt sealant en de andere wax als omschrijving.

Je hebt wel verschil tussen een syntetische wax en een natuurlijke (carnauba) wax. Zoals Alan an schreef kan je dit combineren, maar je kan enkel een natuurlijke wax bovenop de syntetische wax zetten, niet andersom (dus 1 laag van elk bv).

De syntetische waxen kunnen voor alle kleuren (bedoel ik lichte of donkere kleuren) gebruikt worden, carnauba waxen kan in princiepe ook overal opgezet worden, maar is op lichtere kleuren minder zichtbaar.
Carnauba waxen geven een extra wet-look en is natuurlijk meer op de donkere wagens te zien .....

Eigenlijk heeft esteban het al gezegd:

Sealant gaat normaliter langer mee, maar als je hele goede wax hebt (swissvax) dan gaan deze ook bijna net zo lang mee als een sealant.

Verder is mijn ervaring ook dat als je een donkere auto hebt, dat je dan beter af bent met een wax, want die glans, die diepte, die warmte en die total look kan je niet krijgen met een sealant... :)

Wat sealant betreft, deze doet het goed bij lichte kleuren ( netals mijn auto) De harde GLAS look komt dan ook naar voren :) Het is sowieso een Coole kleur.

Daarnaast heeft swissvax oook hele goede waxxen die ik ook heel fijn vind om te gebruiken, daarnaast ruiken ze ook nog eens heel erg lekker :)

Sealant gebruik ik alleen in de winter en in de zomer gebruik ik gewoon lekker de wax :)

Arjan,

Als je een geode wax wilt voor jouw auto...: (Swissvax Concorso/Best of Show) (185euro/160 pond)

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding

Verkleinde Afbeelding

Verkleinde Afbeelding

Verkleinde Afbeelding

Verkleinde Afbeelding

Als ik zeg tegen mensen dat ik wax gebruik van bijna 200 euro, dan verklaren ze me ook al voor gek. :P

En terecht :rulez: :loll:

als ik ook zo'n mooie lak had deed ik misschien ook

HAhah ach ja je hebt ook goede lak toch :D, maar swissvax heeft trouwens een speciale wax voor de LS400:

http://www.swissvax.co.uk/product_detail/wax_products/finesse

20100929205937.jpg

ik poets me auto niet zo vaak, meestal gaat het precies regenen als ik klaar ben....
dus als ik niet poets blijft het droog..... :rulez:

gr. koen

Het is ook wel mooi om al die druppels te zien liggen op je auto toch :P

@Alan, Origineel uiteraard. Ik ben er nog niet uit of ik het Two Tone behoud. Staat wel luxe.

Maar ik praat over jaaaaren verder. Ik bezie de LS als een klassieker... en dan ga ik ook wel weer lekker aan de poets :biggrin: