Dikke vlieg tegen de voorruit !!!

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Zoals gezegd dus.... een steen tegen mijn voorruit gehad...
Serieuse schade aangericht...
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Blijkbaar vliegende steen tegengekomen, geen vrachtwagens in de buurt....
De schade lijkt me niet van die aard dat het nog 'gemaakt' kan worden...
Ben benieuwd wat een nieuwe mij gaat kosten...
Heb al bij verschillende bedrijven een offerte gevraagd, en ook bij mijn lexus garage !!!
En neen, mijn huidige verzekering dekt geen glasbreuk :( :( :(
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Zooo..dat moet een flinke tik geweest zijn.. :(

Ben benieuwd naar de prijsverschillen, uitgaande van een vervangend ruit met OEM waarden. Succes gewenst!
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Offerte van Lexus : 775 euro excl BTW + plaatsen
Offerte Carglass Clinic : 480 euro incl BTW

Nu weet ik natuurlijk niet het merk van de ruit dat ze erin plaatsen, maar ze zeiden dat dit dezelfde ruit is
dat Lexus ook gebruikt behalve dat de lexus logo er niet opstaat wegens geen licentie....
Verder heeft de ruit ook verwarming onderaan...
Bij Carglass Clinic zou nog eventueel 20 euro bijkomen en dit ivm de lichtsensor...
Maar deze is niet op de voorruit geplaatst (denk ik toch), ik kan er naast zitten...

Maar je mag toch wel rekenen dat Lexus hier dubbel zo duur is als de concurrentie !!!
Heb zelfs offerte gehad van 365 euro excl btw... + 20 euro als de sierlijsten ook vervangen moesten worden !!!

Wat ik ook raar vond was dat ze iemand van buitenaf de ruit zouden laten vervangen !!!
EDIT :

Nieuw offerte binnengekregen van Carglass.......... OMG :O :O :O :O :O
verkoop excl korting : 1045 euro
incl korting : 983.17 euro
Dit voor een ruit zonder verdere opties (enkel verwarming)
Heb je sensoren dan kost het je m??r.......

:O :O :O :O :O :O

UW RUITVERVANGING

Aantal Omschrijving + Extra Info Korting

1 LEXU. IS 4S VR VERW. 1105- -10 %
10 LEXU. IS 4S CLIP ZIJLIJST (10/W) 1105-
1 LEXU. IS 4S VR ZIJLIJST LINKS 1105-
1 LEXU. IS 4S VR ZIJLIJST RECHTS 1105-
1 LEXU. IS 4S/2CA VR BOVENLIJST
1 AFVALVERWERKINGSKOSTEN VR OF AR
1 MONT.VR NORMALE PLAKRUIT

All-in prijs verkoop excl korting 1045.00EUR
Incl verkoop incl korting 983.17EUR
 
11 dec 2012
256
0
0
Je krijgt inderdaad de griep van die prijzen... Ik reed met mijn oude Volvo ooit een duif aan, en toen moest de ruit ook vervangen worden, dat koste nogal wat. Toen meteen een glasverzekering afgesloten. Gelukkig maar, want toen ik mijn Espace net had, reed ik bij Purmerend op de snelweg een gans aan (nou ja, hij vloog tegen mijn auto aan maar goed) en was heel mijn ruit aan diggelen... Nog best sterk zo'n voorruit, hij kwam er niet doorheen maar ketste gewoon heel hard weg...
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Dat zijn idd prijzen die de economie goed doen.... :roll:

Prijsverschillen zitten vaak in diverse aspecten zoals garantie op werkzaamheden, OEM specs, voorraad, uurloon etc.

Hoewel vaak wordt aangegeven dat het kwalitatief allemaal niet zoveel uitmaakt, kan al te goedkoop aangeboden glas soms flink vertekenen als je er via een bepaalde hoek tegenaan kijkt, of hinderlijk strepen bij zonlicht en zelfs minder dik. Dat wil je niet, daar is dus enige oplettendheid geboden.

Met een OEM spec ruit zal je denkelijk al gauw ergens tussen de 300-500 euro zitten (afhankelijk van opties) en dan moet het er nog in... Misschien ook informeren naar hoe men te werk gaat, aangezien soms de lak losgetrokken wordt en niet goed geprimed.

De grote glasjongens schermen vaak met OEM specs, dus dat kan een goed alternatief zijn.