Dimmende binnenspiegel dimt niet?

leclerq

Nieuw hier
6 mei 2011
13
0
0
Ik heb de CT nu nderhalve week en het viel me op dat mijn binnenspiegel totaal niet lijkt te dimmen als er bijvoorbeeld iemand met groot licht achter me rijdt.

Ik heb zelfs met een zaklampje in de spiegel gekeken om te kijken of hij dan donkerder werd maar helemaal niks.

Is het dimmen ervan nou heel subtiel of heb ik gewoon een exemplaar dat niet werkt? Wat zijn jullie ervaringen met de binnenspiegel?
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Misschien een domme vraag, maar s deze functie aan en uit te zetten? Bij mijn auto kan ik dat wel aan en uit zetten...

EDIT: ik heb foto's van het interieur bekeken en je kunt de functie aan een uit zetten op de spiegel zelf, knop rechts... Als het goed is, dan gaat een lampje branden (links) als het aan staat...
 

leclerq

Nieuw hier
6 mei 2011
13
0
0
In het midden heb ik het auto knopje zitten, druk ik die in dan gaat het groene lampje uit, ik ga ervan uit dat dan de dimmende functies uit staan. Ik heb hem een paar uit en aan gezet maar het lijkt niks uit te maken.

Zie jij hem wel duidelijk dimmen als je er licht op schijnt?
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Ik heb geen CT dus kan je bovenstaande vraag niet beantwoorden. Het lijkt me wel dat het lampje aan moet staan... Misschien kunnen andere CT rijders iets hierover vertellen?
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Als de groene LED brandt is het systeem in werking (dus aan laten staan), je ziet het niet op het eerste gezicht (zoals het handmatige systeem waar de spiegel echt omklapt) maar hij dimt de schittering van achteren wel degelijk. Het valt je pas op als je in een auto rijdt die het systeem niet heeft oh en het werkt niet overdag als je er met een zaklamp op schijnt, de kristalstructuur in de spiegel wordt aangepast namelijk (electrochromatische spiegel). Of je leest even in het instructieboekje ??? :D
 

Xander

Nieuw hier
12 mei 2011
19
0
0
Ik denk dan inderdaad dat hij bij jou kapot is, want ik zie 's avonds echt duidelijk verschil als iemand achter me rijdt. Het glas wordt dan wat groenig.
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Inderdaad. Ik heb gisteren met opzet erop gelet. Je kunt het heel goed vergelijken door in het donker voor een wagen te gaan rijden met de lichten aan. Vervolgens kijk je eerst in je buitenspiegel en dan naar de binnenspiegel.
Het zou je dan moeten opvallen dat de verlichting van de achterligger minder fel is, daarnaast zie je minder schittering/glare rondom de lichten.
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Het verschil is best moeilijk te zien vanuit het niks. Je merkt wel dat als er iemans 's nachts vlak achter je rijdt, dat je ogen niet ge?rriteerd raken door het licht. Daar zit 't 'm in.
 

leclerq

Nieuw hier
6 mei 2011
13
0
0
twcoolen zei:
Inderdaad. Ik heb gisteren met opzet erop gelet. Je kunt het heel goed vergelijken door in het donker voor een wagen te gaan rijden met de lichten aan. Vervolgens kijk je eerst in je buitenspiegel en dan naar de binnenspiegel.
Het zou je dan moeten opvallen dat de verlichting van de achterligger minder fel is, daarnaast zie je minder schittering/glare rondom de lichten.

Ik heb gisteravond er weer op gelet, er was 1 keer een moment dat ik hem inderdaad opeens een groenige waas zag krijgen en de schittering niet meer hinderlijk was. Echter dat duurde drie seconden en was toen weer als vanouds. Sowieso moet ik binnenkort nog even langs de dealer om het bamboo afwerkstirpje te laten monteren, dan kijken ze meteen even naar de binnenspiegel.
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
leclerq zei:
twcoolen zei:
Inderdaad. Ik heb gisteren met opzet erop gelet. Je kunt het heel goed vergelijken door in het donker voor een wagen te gaan rijden met de lichten aan. Vervolgens kijk je eerst in je buitenspiegel en dan naar de binnenspiegel.
Het zou je dan moeten opvallen dat de verlichting van de achterligger minder fel is, daarnaast zie je minder schittering/glare rondom de lichten.

Ik heb gisteravond er weer op gelet, er was 1 keer een moment dat ik hem inderdaad opeens een groenige waas zag krijgen en de schittering niet meer hinderlijk was. Echter dat duurde drie seconden en was toen weer als vanouds. Sowieso moet ik binnenkort nog even langs de dealer om het bamboo afwerkstirpje te laten monteren, dan kijken ze meteen even naar de binnenspiegel.

Die waas is inderdaad de dimming. Die moet bij sterke belichting altijd aan gaan. Ik zou als ik jou was inderdaad even de dealer ernaar lateen kijken.
 

leclerq

Nieuw hier
6 mei 2011
13
0
0
Ik zou hier nog even op terugkomen.

Ik ben op vakantie geweest en een flink stuk 's nachts gereden. Wat blijkt, 's nachts doet hij het uitstekend, er hoeft maar een achterligger te zijn met zijn koplampen normaal en hij dimt al. Dus hij werkt wel. Waar ik me echter aan irriteer zijn die duizenden auto's in nederland met verkeerd afgestelde koplampen, als het gewoon licht is dan dimt die spiegel van mij totaal niet.

Weet iemand of je de gevoeligheid van de spiegel kunt aanpassen, ik heb dit niet in de handleiding kunnen vinden.

Overigens is ook het bamboostripje inmiddels gemonteerd, ziet er strak uit icm mijn ivory interieur.
 

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
Moet zeggen dat de dimmende functie niet echt optimaal is inderdaad.

Hij haalt de schittering van de lichten er wel uit, maar word niet zo donker als mijn vorige auto.
Als deze dimde zag je alleen twee koplampen en verders niets (geen contouren auto o.i.d.)
 

Wielders

Nieuw hier
4 jan 2011
2
0
0
Ik heb hetzelfde probleem met een IS250. Binnenspiegel dimt totaal niet. Aan en uit schakelen maakt geen enkel verschil. Spiegel is reeds 2x vervangen. Gekke is dat de spiegel wel dimt als je er met een zaklamp direct op schijnt.
Dealer geeft aan dat ze verder niets kunnen doen; spiegel werkt technisch (zaklamp test). In mijn vorige auto (Avensis) werd het 'beeld' geheel zwart en zag je alleen de koplampen.
 

Lexus4all

Actief
15 feb 2011
111
1
0
Bij mij doet ie het perfect. Avond of dag ik merk geen verschil. In de zin dat ik prettig zonder verblinding maar wel alles kan zien als ik door de spiegel naar achter kijk. Lekkere zin.....

Maatstaf is voor mij niet dat het donker is en ik alleen 2 koplampen zie. Dat lijkt mij niet zo handig (en veilig) ik zie liever e.a. als contouren van de auto. Het gaat er toch om dat je niet verblind wordt.
 

Wielders

Nieuw hier
4 jan 2011
2
0
0
Inderdaad, gaat erom dat je niet verblind wordt, maar dat is dus WEL 't geval. Dus, technisch werkt de spiegel wel, maar is niet functioneel.