distributie riem vervangen

rob rutgers

Hoort erbij
24 jan 2012
28
0
0
Mijn lexus 430 LS heeft nu 48000 km gelopen en is van 2001 ,wanneer moet ik de distributie riem vervangen ,volgens het boekje moet het bij 150000km of na 6 jaar .
maar dan zou het al gebeurd moeten zijn ,of niet ?
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
rob rutgers zei:
Mijn lexus 430 LS heeft nu 48000 km gelopen en is van 2001 ,wanneer moet ik de distributie riem vervangen ,volgens het boekje moet het bij 150000km of na 6 jaar .
maar dan zou het al gebeurd moeten zijn ,of niet ?

Als deze vervangen is zit er een sticker onder de motorkap, met daarop de datum en bij welke kilometerstand de riem vervangen is.

Moet het nog gebeuren laat dan ook direct je waterpomp vervangen, de boel is dan toch al gedemonteerd en dat scheelt aardig in de kosten.
Mocht deze later gaan lekken dan zijn de montage kosten weer erg hoog.

btw, 48000 km , dan moet je nog voorzichtig zijn , nog net niet ingereden :rulez:
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Domme vragen bestaan niet, enkel domme antwoorden

BTW betekend : by the way

Voorzichtig zijn enz : daar bedoel ik mee dat je een auto heb met een ongelovelijke lage km stand en dat deze bij wijze van spreken nog maar nauwelijks ingereden is ;)
 

rob rutgers

Hoort erbij
24 jan 2012
28
0
0
Ja dat is wel zo ,maar zou ik met die lage km stand dan toch maar een nieuwe distributie riem laten monteren ?
want in principe zou het bij 150000 km moeten gebeuren .
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Ja juist met lage km stand! De riem is weinig in beweging geweest en zal dus zijn soepelheid verliezen en kunnen gaan scheuren. Neem nooit risico met een distributie riem, als hij knapt ben je echt zwaar de klos
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
rob rutgers zei:
Ja dat is wel zo ,maar zou ik met die lage km stand dan toch maar een nieuwe distributie riem laten monteren ?
want in principe zou het bij 150000 km moeten gebeuren .

150.000km of 6jaar

als 1 van beide bereikt is, wordt het tijd om de distributie riem te vervangen.

Laat ook je waterpomp en multie-riem vervangen , je heb dan wel de kosten van de waterpomp en de multie-riem,
maar geen kosten voor de arbeid, de boel ligt tenslotte al uit elkaar

Wel loont het om even de verschillende Lexus-garage's te bellen voor een prijsopgave,
ook bij hun zijn er prijsverschillen,het verschil kwam bij mij op ongeveer 200 euro.
Ik heb het bij Lexus-Breukelen laten doen, maar deze vestiging bestaat helaas niet meer.
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
rob rutgers zei:
oke ,bedankt ik ga altijd naar Lexus in Arnhem ik zit nu in Spanje en hoop maar dat de riem het nog even volhoud
gr Rob

Mijn vorige LS is regelmatig naar Lexus-Arnhem gegaan voor reparatie's en ik heb goede ervaringen met deze garage.
De riem houdt het echt nog wel even uit, bij mijn vorige LS is deze door een misverstand pas na 12 jaar bij een km.st. van 240.000 vervangen.

Er zit echt wel een ruime marge op die 150.000 km of 6 jaar

In ieder geval is binnenkort vervangen raadzaam