Hey hey,
Ik had laatst een tutorial gemaakt voor een frans forum. Ik zal het hier even in het Nederlands zetten. Kan misschien handig zijn voor jullie.
De benzine filter in de GS is eigenlijk een lifetime filter, maar ik dacht dat het geen kwaad kon om die toch te vervangen na al die jaren (en kilometers!). Ik had ook op ethanol gereden gedurende 15.000km.
Doe dit wanneer je op reserve staat. Doe het niet als je juist volgetankt hebt.
En als je het dan toch zo wilt doen, post dan de foto's.
Zit van de achterbank verwijderen. Gewoon goed aan trekken en het komt los:
De 3 plastieken bouten verwijderen (10mm):
Deksel verwijdert (let hier goed op de orientatie van de pomp!!!):
Connector losmaken:
De gele clips moet verwijderd worden. Daarna kunnen we de leiding losmaken:
Dan het plaatje dat de pomp vasthoudt losmaken (8 schroeven van 8mm)
Hier zie je de binnenkant van de benzinetank:
Hier is de benzinepomp met zijn filters:
Eerst de "strainer" vervangen:
Het geheel:
Dit is de filter, die zit binnen in de behuizing:
Dit is de pomp:
Goed opletten dat je al de dichtingen terug op de juiste plaats zet... anders zal jouw GS niet meer starten:
De connector van binnen terug aansluiten:
Alles proper gemaakt en ready for install:
BELANGRIJK:
Wanneer je de pomp terug in de tank zet, moet je goed opletten dat de "floater" (zwarte rubber ding, links op de laatste foto) niet tegen de wand van de tank komt. Dus let goed op hoe de pomp er in zit (foto 3).
Ik had hier niet opgelet en de floater zat dus vast tegen de wand. Op het dashboard stond de tank vol terwijl hij eigenlijk op reserve moest staan.... :neutral:
Ik had laatst een tutorial gemaakt voor een frans forum. Ik zal het hier even in het Nederlands zetten. Kan misschien handig zijn voor jullie.
De benzine filter in de GS is eigenlijk een lifetime filter, maar ik dacht dat het geen kwaad kon om die toch te vervangen na al die jaren (en kilometers!). Ik had ook op ethanol gereden gedurende 15.000km.
Doe dit wanneer je op reserve staat. Doe het niet als je juist volgetankt hebt.
En als je het dan toch zo wilt doen, post dan de foto's.

Zit van de achterbank verwijderen. Gewoon goed aan trekken en het komt los:

Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
De 3 plastieken bouten verwijderen (10mm):

Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Deksel verwijdert (let hier goed op de orientatie van de pomp!!!):

Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Connector losmaken:

Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
De gele clips moet verwijderd worden. Daarna kunnen we de leiding losmaken:

Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Dan het plaatje dat de pomp vasthoudt losmaken (8 schroeven van 8mm)

Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Hier zie je de binnenkant van de benzinetank:

Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Hier is de benzinepomp met zijn filters:

Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Eerst de "strainer" vervangen:

Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Het geheel:

Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Dit is de filter, die zit binnen in de behuizing:

Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Dit is de pomp:

Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Goed opletten dat je al de dichtingen terug op de juiste plaats zet... anders zal jouw GS niet meer starten:

Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
De connector van binnen terug aansluiten:

Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Alles proper gemaakt en ready for install:

Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
BELANGRIJK:
Wanneer je de pomp terug in de tank zet, moet je goed opletten dat de "floater" (zwarte rubber ding, links op de laatste foto) niet tegen de wand van de tank komt. Dus let goed op hoe de pomp er in zit (foto 3).
Ik had hier niet opgelet en de floater zat dus vast tegen de wand. Op het dashboard stond de tank vol terwijl hij eigenlijk op reserve moest staan.... :neutral: