- 10 jun 2011
- 4.993
- 117
- 0
Opmerkingen:
Vanwege locatie en (vastge)roest kan het best een inbus-dopsleutel met (flexibel) verlengstuk gebruikt worden om kracht te kunnen zetten (eventueel inbussleutel met pijp erop). Geef de inbusdop een paar voorzichtige tikjes, zodat deze stevig in het inbusgat valt. Spuit eventueel tevoren de vul- en aftapbout in met WD40/kruipolie en laat een poosje intrekken. Pas op met de mogelijk hete uitlaat!
Materiaal:
- 1.35L differentieel olie API GL-5, SAE90, SAE80W of SAE80W-90/75W90
- 10 mm inbus dopsleutel
- optioneel: handpompje met dunne flexibele slang. Flacon heeft veelal een uitrekbaar tuitje, maar dat kan gezien de beperkte ruimte lastig manoeuvreren zijn. optioneel: kruipolie/WD40
- 2 afdichtringen voor vul- en tapbout
Procedure:
- Rijd de auto goed warm (olie stroomt beter weg)
- Differentieel heeft aan de passagierszijde twee 10mm inbus-bouten schuin onder elkaar; vul- en tap locaties.
- Draai EERST de vulbout (bovenste) los met 10mm inbussleutel. Als deze niet loskomt wil je niet met een leeg differentieel staan..
- Draai daarna de aftapbout los en laat de olie wegstromen.
- Check de aftapbout (magnetisch) op vijlsel en maak schoon.
- Draai de aftapbout weer vast (zie schema voor Nm)
- Voeg olie toe..
- Vol is vol (ongeveer 1.35L), draai daarna de vulbout weer vast.
- Done, have fun!
Bijlagen
Laatst bewerkt: