Don't try this yourself....

• Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Ik kijk er van op dat de GS 450h zo dwars kan. Ik kan nog goed de Autoblog review van 2012 herinneren waar ze het op kleine uitstapjes niet voor elkaar kregen. Ihkv ludiek filmpje even van Lexus/Toyota de sleutel gekregen om alle ESP/TC ingrepen te smoren

Als je vast zit in de sneeuw of in een greppel, weiland... TRC knop indrukken en de tractiecontrole gaat nu uit, je wielen kunnen spinnen, maar bij snelheden boven ca. 50 km/h schakelt het systeem automatisch weer in. (veiligheidsdingetje)

TRC.jpg

Maar nu ga ik jullie een geheimpje vertellen en dat mogen jullie nóóóóit doorvertellen:
Houd de TRC knop 5 seconden ingedrukt en álle veiligheidsvoorzieningen schakelen uit en blijven uit tot je de auto weer herstart. Alleen ABS blijft werken zover ik weet. Ideaal om te driften of op het circuit.

VSC.jpg

Ik kijk er van op dat de GS 450h zo dwars kan. Ik kan nog goed de Autoblog review van 2012 herinneren waar ze het op kleine uitstapjes niet voor elkaar kregen. Ihkv ludiek filmpje even van Lexus/Toyota de sleutel gekregen om alle ESP/TC ingrepen te smoren
Het kan wel.....Het is mij eens onbedoeld overkomen in een haakse bocht waarin natte bladeren lagen - wat je in de herfst natuurlijk zelf tijdig zou moeten onderkennen en je rijstijl op zou moeten aanpassen. Maar vervolgens werd verder wegglijden gestopt doordat de EST/TC ingreep.

Op echt gladde wegen (ijzel met een laagje water er op) zal een dergelijke voorziening je niet altijd kunnen redden, dan helpen alleen spijkerbanden.

In normale krappe bochten met een droog wegdek (zoals een rotonde) laat de GS zich echter prima "met het gaspedaal sturen" als je een aantal versnellingen "terug flippert" omdat je dan prima de trekkracht kunt doseren.

Ja dit herken ik ook, maar het filmpje is op droog wel iets extremer. Enfin, blijkbaar kan het, op aardige snelheden, meer dan dwars.