Douane aanslag op 2de hands goederen uitr de USA.

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Beste nadenkers, drifters, overhaulers, genieters, leechers, admins, forumleden en LS gliders ......

Weet iemand toevallig of het normaal is dat er op een 2de hands product van 202 $ + 110 $ verzendkosten = 312 $ even 70 $ belasting wordt geheven ?
Ik heb de rekening en ik kan bezwaar aantekenen wat ik ook ga doen natuurlijk maar als ik iets uit the UK koop dan heb ik dit gezeik ook niet. De ene keer betaal je de belasting via de website de andere keer krijg je een rekening nagestuurd, maar nu heeft de douane het open gemaakt en gewoon 91 eu ge?ist !
En wat nou als de ebay verkoper had gezegd : Present en ik via paypal had betaald met : present verandert dat dan iets ?


Heeft er al iemand ervaring met http://www.Bongous.com ?
Ik heb daar nu een adres geactiveerd en al en als ik het goed heb begrepen kan ik nu alles wat ik koop in the USA naar dit adres laten verzenden. Dat is dus nationaal en heel vaak gratis want daar adverteren ze graag mee: FREE SHIPPING !!
Daar aangekomen heb ik mijn eigen vak waar het verzameld wordt en dan stoppen zij het in gepaste boxen om zo weer shippingcosts te besparen. Wat ook weer in overleg kan dacht ik want als je haast hebt wil je geen 2 maanden wachten. Waar het om gaat is dat het versturen per mini pallet of craddle goedkoper is dan iedere keer bij andere shops en ebay verkopers de verzend kosten te laten betalen.

Bongo buddies meld u !!

:rulez:
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Alle goederen van buiten europa is geen btw verrekening over geweest. Dat geld dan ook voor 2ehandse zaken.
Zo kan ik dat logisch beredeneren.

Ik weet echter niet wat de wet hierin voorschrijft, dat kan je zelf opzoeken, deze informatie is zeker te vinden op de douane sites.
Ik weet bijv. niet of er een verjaring opzit zoals met de BPM, etc.
 

tri

Actief
6 nov 2011
215
1
0
normaal wordt op het aankoopbedrag + transport het invoerrecht berekend.Op dit totale bedrag komt dan nog de BTW. Dit bedraagt vaak in de 20 %. Bij gift wordt er een vrijstelling verleend tot een bepaald limiet maar dan pleeg je bedrog.Bij alle EU landen is er natuurlijk geen enkel probleem.
 

tri

Actief
6 nov 2011
215
1
0
Neen soms milieu bewust met de CT en soms wat Turbo PK tjes van de Volvo.Verandering van spijs doet eten. :)
 

meeusenmichel

Actief
23 feb 2012
121
0
0
heb zonet us-sidemarkers gekocht voor mijn GS300; op ebay USA.


40 euro.... en dan....deed de Belgische douane het pakje open, en mocht ik 20 EURO!? bijbetalen :X :X

maar ik lig er niet van wakker, ze zijn wel mooi :p :p :p
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Daarom heb ik geprobeerd een BnogoUS adres te krijgen zodat alles in 1 doos kan ....
Maar dat zijn ook oplichters ... die mnaken de doos groter en de kosten mag jij betalen.
En dat die doos niet geopend wordt is nooit zeker dus je weet nooit zeker of er kosten bijkomen.

Dit is een probleem voor ons allen ...
1 tip alles wat je koopt uit the UK is ok.

Groet

Lexter
 

magila

Hoort erbij
10 sep 2011
70
0
0
uit azi? kan je alles halen, laptops, kleding, etc. nog nooit een iets hoeven te betalen, en ik laat veel uit japan, hk en singapore komen.
als er iets uit de USA komt moet je gelijk betalen, zelfs op gebruikte motorlaarzen.
had een camerahoesje uit USA besteld, kosten $3 +$5 shipping, en dan komen ze met douanekosten en invoerrechten van ? 22,50 waarvan ? 17,50 onderzoekskosten hahahaha
heb het pakketje vrolijk geweigerd en gezegd dat ze het in "ergens waar de zon niet schijnt mochten" stoppen en een andere besteld uit Singapore zonder ook iets extras te betalen
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
704
142
43
magila zei:
uit azi? kan je alles halen, laptops, kleding, etc. nog nooit een iets hoeven te betalen, en ik laat veel uit japan, hk en singapore komen.
als er iets uit de USA komt moet je gelijk betalen, zelfs op gebruikte motorlaarzen.
had een camerahoesje uit USA besteld, kosten $3 +$5 shipping, en dan komen ze met douanekosten en invoerrechten van ? 22,50 waarvan ? 17,50 onderzoekskosten hahahaha
heb het pakketje vrolijk geweigerd en gezegd dat ze het in "ergens waar de zon niet schijnt mochten" stoppen en een andere besteld uit Singapore zonder ook iets extras te betalen

Als jij kunt aantonen dat het onder de 22 euro kost, kun je bezwaar aantekenen. Onder een bepaald ebedrag hoef je namelijk niets extra's te betalen.
 

toyboy

Actief
22 jan 2012
301
9
18
Zojuist een 2e hands sensor voor de lichthoogteregeling ontvangen (Ebay USA), en ? 36,65 extra moeten betalen voor douanekosten/invoerrechten o.i.d. (?). Specificatie zit er niet bij dus controleren of het bedrag reeel is niet mogelijk. Vaag ...
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
ik krijg net weer 160 eu douane aanslag ....
ik ga proberen via the uk mijn spulletjes te kopen.
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Komt waarschijnlijk doordat de USA het ook strak houdt voor andere landen..ze bechermen hun eigen markt.

Maargoed, los daarvan geldt volgens mij dat invoerrechten-vrij geimporteerd mag worden van buiten de EU tot een bedrag van ?430, douanewaarde (aankoop+verzend). Ga je over dat bedrag, dan betaal je invoerrechten over het geheel. Het is dus geen korting. Weet niet of dit een jaarlijkse quota is.

Weet het (nog) niet precies, maar hier een paar links:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... bij_invoer

http://opreis.nl/invoervrijstelling-naar-e430/
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
704
142
43
j2jedi zei:
Komt waarschijnlijk doordat de USA het ook strak houdt voor andere landen..ze bechermen hun eigen markt.

Maargoed, los daarvan geldt volgens mij dat invoerrechten-vrij geimporteerd mag worden van buiten de EU tot een bedrag van ?430, douanewaarde (aankoop+verzend). Ga je over dat bedrag, dan betaal je invoerrechten over het geheel. Het is dus geen korting. Weet niet of dit een jaarlijkse quota is.

Weet het (nog) niet precies, maar hier een paar links:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... bij_invoer

http://opreis.nl/invoervrijstelling-naar-e430/

Die 430 euro geldt als je op vakantie gaat en van daaruit iets meeneemt. Dan is het bedrag inderdaad hoger.
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Metalfreak zei:
Die 430 euro geldt als je op vakantie gaat en van daaruit iets meeneemt. Dan is het bedrag inderdaad hoger.

Bedoel je dat dit niet geldt wanneer je vanuit huis in NL besteld?
 

Quinten

Hoort erbij
10 dec 2011
67
0
0
Dat plafond van 430 geldt inderdaad alleen als je het in je koffer hebt als je hier in NL de douane passeert.