Draagarm kogels

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Thanks Marvin. Ja die zoek ik! Maar dat is wel een hele draagarm. Die draagarm heeft geen apart nummer los vd kogel, dus is het 1 item. Zal maar wat prijzen gaan opvragen. Hoop dat ze die arm hier hebben (IS200/300).
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
have a read here daar hebben ze over een opel vectra bushing, die ook zou passen lol...

EDIT: heb verder gelezen, maar daar gaat het over een andere onderdeel... Denk dat je inderdaad dat hele arm moet vervangen... als het niet te duur is, kun je gelijk beide kanten doen...
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Als ik beide kanten moet vervangen (lees: verstandigst) dan is het misschien tijd om gelijk uprated parts te plaatsen. Kosten waarschijnlijk ook minder dan OEM... Ik ga even kijken op Showoffimports.nl

Het zijn standaard Toy/Lex velgen 17" die ook een beetje oxideren (voorlopig schuurpapiertje wapperen). Er zitten nu 3 (!) merken banden onder, maar ik hou de achterste aan als uitgangspunt: Michelin Primacy HP 215/50 R17 95V.
Ben zelf niet zo'n fan van Michelin, omdat ze relatief snel slijten, net als Toyo's. Heb tot nu toe hele goede ervaringen met Yokohama Advan (regen iets minder) en Falken ZIEX ZE-512.

Ik ga alle vier banden vervangen en zal nog even zoeken hier op het forum voor een leuke maat. Zag gisteravond op bandenmarkt.nl dat ze deze maat nl niet kunnen leveren... Wil eigenlijk voor All season banden gaan. In de sneeuw rij ik toch als een opa, in de winter ga ik niet naar Duitsland en zo vaak sneeuwt het niet in NL...meer regen.
Any suggestions on both parts? Ik hou mij aanbevolen :)
 

magila

Hoort erbij
10 sep 2011
70
0
0
standaard maat is 215/45R17 ipv 50
ik ben nog altijd fan van mn Dunlop SP 9000

ik had eerst Bridgestone all season banden maar ik kwam vorig jaar echt niet van mn plek af in de sneeuw met achterwiel aandrijving.... dus ben dit jaar toch maar voor de ouderwetse winterbanden gegaan op stalen velgen.
deze misschien nog verbreden in de toekomst.
 

D-Per4mance

Actief
7 okt 2011
208
0
0
j2jedi zei:
1. Heeft iemand prijs-ervaring met de OEM bovenste draagarmen (met kogel) voor de achterkant?
Indien ze erg duur zijn kan ik ook aftermarket spul halen zoals hieronder.

2. Wat denken jullie van deze Megan racing verstelbare armen? Zouden ze sterk genoeg zijn?
http://www.showoffimports.nl/product.ph ... ctid=36545

Heb geen ervaring met deze, maar heb onder de Civic wel onderste draagarmen van Megan gehad. Hebbne zich 2 jaar zonder problemen gehouden.

Qua banden zou ik eens kijken voor Uniroyal Rainsports 2. Zijn echt geweldige banden voor zowel nat als droog. Zeker in de regen plakken die dingen echt bizar. Wel een XL versie nemen voor een wat hardere wang (meer stuurgevoel). All-season banden ben ik geen fan van. Zijn in de zomer niet sportief genoeg (zeker voor een RS200) en in de winter hebben ze niet de grip van een echte M+S.
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Ok, thanks. Ik ga ook de prijs opvragen bij Lexus en dan het prijsverschil checken.
Ga zo denk ik met alle onderdelen doen.
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Nog niet...ik twijfel.
Deze TRD onderdelen (achterophanging) zijn gewoon Toyota-onderdelen, maar dan met TRD bushings. Ik heb het idee dat je dan liever het gehele pakket kan vervangen ipv alleen bovenste draagarmen, omdat anders alleen de twee bovenste bushings vervangen worden. Kan effect hebben op de totale feel van de achtertrein, dan wel versnelde slijtage van de onderste bushings lijkt mij (krijgen meer op hun donder).
Maar dat is even een beredenatie, geen kennis...
 

D-Per4mance

Actief
7 okt 2011
208
0
0
Verschil tussen PU en normale bushings is niet enorm. Stabiliteit op hoge snelheid is iets beter met een PU set, maar dat zijn nuances. beste merkbaar zijn de bussen in de achterste sleeparmen. Met name deze geven een zekerder gevoel bij hoge snelheden.
Zie persoonlijk weinig meerwaarde in zo'n TRD set. Als je per se hardere bussen wil bestel een powerflex/energy suspension/etc. en koop een spuitbus rode verf. Ben je voor ca. 200 euro klaar (obv zelf monteren). houd wel rekening met een veel kortere levensduur dan OEM bussen. Spul is gemaakt voor circuitauto's die zo hard mogelijk moeten gaan en toch ieder jaar uit elkaar gaan.

Neemt niet weg dat je dan nog de kogels moet vervangen. Zou persoonlijk gewoon voor OEm spul kiezen of voor een setje verstelbare armen.