Draagarmen vervangen

• Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Henny

Stamgast
2 apr 2010
1.019
182
63
Mijn LS heeft er 2 ton opzitten en hoewel ik nog geen problemen heb wil ik de draagarmen voor en eventueel achter vervangen.
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Welke draagarmen dienen vervangen te worden?
Waar zou ik deze kunnen bestelling in de juiste kwaliteit?

Mijn LS heeft er 2 ton opzitten en hoewel ik nog geen problemen heb wil ik de draagarmen voor en eventueel achter vervangen.
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Welke draagarmen dienen vervangen te worden?
Waar zou ik deze kunnen bestelling in de juiste kwaliteit?
Als dit een origineel Nederlandse LS is zou ik nog wachten. Het klimaat hier en de wegen zijn heel mild voor de ophang delen. Preventief kan natuurlijk altijd. En als je het wel overweegt dan zou ik altijd origineel Lexus (OEM) overwegen, afhankelijk hoe lang je de auto wilt houden.
Op de ClubLexus site staat heel veel info overigens. Ik weet dat @Higgie er ook ervaring mee heeft.

• Leuk
Waarderingen: Sam_IS300h en Henny
Ja het is inderdaad een Nederlands geleverde LS en altijd bij Lexus Eindhoven in onderhoud geweest.
Gezien de km stand denk ik voorkomen is beter als genezen en ik wil er 4 jaar in rijden dan wordt hij 15 jaar oud en bijtelling vriendelijk
Daarnaast na max 5 jaar gaat het kriebelen en wil ik weer eens wat anders, maar dan moet hij wil in zeer goede staat verkerende.

Hoe herken je versleten ophanging en wat zijn de symptomen hiervan ?
Vast bedankt

Alstublieft:

Maar.... De facelift heeft hier minder last van las ik op CL, beetje nutteloos geld weggooien. Mocht je het gaan voelen, dan gewoon wisselen zou ik zeggen. En geloof me, je voelt het écht wel.

Alstublieft:

Maar.... De facelift heeft hier minder last van las ik op CL, beetje nutteloos geld weggooien. Mocht je het gaan voelen, dan gewoon wisselen zou ik zeggen. En geloof me, je voelt het écht wel.
Dat zijn serieuze prijzen 😉

2 draagarmen voor 2k? :blush:
Ja, je zal weten dat je Lexus rijdt :cool:

Ik zou er gewoon nieuwe (OEM) rubbers in laten persen. Met de draagarmen zelf zal weinig mis zijn.

• Leuk
Waarderingen: Henny
2 draagarmen voor 2k? :blush:
Ja, je zal weten dat je Lexus rijdt :cool:

Ik zou er gewoon nieuwe (OEM) rubbers in laten persen. Met de draagarmen zelf zal weinig mis zijn.
Ik denk dat dit incl. montage is. Persen is echt iets voor de ervaren monteur, zou ikzelf niet voor kiezen, want er komen dan hoogstwaarschijnlijk niet OEM draagrubbers/bussen in. En aangezien Henny daarna geen problemen wil hebben (wie wel), zou ik originele OEM draagarmen kiezen en laten monteren door een ervaren monteur bij een erkend bedrijf die ervaring hebben met Lexus (ik zou Peterman Enschede hiervoor volledig vertrouwen bv.). Maar @Higgie zei het al, ik zou lekker door blijven rijden. Je Nederlandse LS 600h heeft echt helemaal niets te lijden hier in Nederland met dat gladde asfalt. In de USA bv. is het verschrikkelijk, overal potholes (vooral vanuit Connecticut richting New York City) en veel hogere temperaturen in de zomer. In de winter ben je ook jarig met de hoeveelheden zand en zout dat ze daar strooien, dat droogt rubbers uit. Daarom importeren de meeste mensen autos uit de zuidelijk staten. In de noordelijke staten zijn de LS'en na 100k miles (soms al eerder) toe aan nieuwe draagarmen. Ik doe zelf ook wat @Higgie zegt, gewoon wachten. Wel gaat hij einde jaar weer de brug op bij Peterman voor een volledige bodem inspectie op roest en rubbers, etc. :cool: (y)