Dvd beveiliging omzeilen(voet/handrem)

Joghien

Nieuw hier
7 nov 2020
14
1
3
Wie heeft een electies schema of kan mijn helpen om rijdend een dvd beveiliging te omzeilen
Van mijn Lexus CT 200H uit 2016
Kan allen een dvd film of muziek DVD kijken als ik stil sta met de voet/handrem erop hoe omzeil ik dat ik de handrem niet hoef te gebruiken
 
Laatst bewerkt:

Pantano

Hoort erbij
18 jul 2015
34
1
8
Wie heeft een electies schema of kan mijn helpen om rijdend een dvd beveiliging te omzeilen
Van mijn Lexus CT 200H uit 2016
Kan allen een dvd film of muziek DVD kijken als ik stil sta met de voet/handrem erop hoe omzeil ik dat ik de handrem niet hoef te gebruiken

Ik heb zelf toevallig net een onderwerp geopend over de DVD alleen dan voor de RX. Heb er niet veel verstand van maar volgens mij kun je iets doen met de kabel richting de handrem. Zie de link in dit bericht https://forum.lexusforum.nl/forum/m...95-dvd-inschakelen-mogelijk-na-generatie-rx-2
 

LexusUser

Hoort erbij
22 dec 2020
69
31
18
Kabel naar de handrem inderdaad.
als je deze aan massa maakt zou de dvd unit denken dat de rem erop staat.

dat gedeelte klopt.
maar ik heb helaas geen schema of kleur codes welke dat is.
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
693
618
93
Uit de gebruiksaanwijzing van mijn GS 450h gen 4 uit 2013:

Uit veiligheidsoverwegingen kunt u alleen van het visuele deel van de DVD genieten als de auto stilstaat, als het contact in stand ACC of AAN staat en de parkeerrem geactiveerd is. Als tijdens het rijden de video-DVD-modus ingeschakeld is, is alleen het audiogedeelte van de DVD hoorbaar. Wanneer een video-DVD tijdens het rijden wordt geplaatst, wordt het audiogedeelte van het hoofdgedeelte automatisch afgespeeld. Van sommige DVD's kan het hoofdgedeelte echter niet automatisch worden afgespeeld.

Praktisch betekent dat in mijn geval dat niet alleen de handrem niet geactiveerd moet zijn, maar ook dat de rijkeuzebediening of in P of in N moet staan. Het signaal "rijdende auto" hangt dus niet alleen af van "handrem uitgeschakeld" maar ook van de stand van de (automatische of CVT-)versnellingsbak. Wellicht dat het bij andere Lexus modellen enkel samenhangt met de handrem, maar het kan dus ook ingewikkelder zijn.

Die blokkering is er niet voor niets. Het als chauffeur kijken naar beelden die aandacht vragen voor iets dat niets met het rijdend houden van de auto te maken heeft, is een uitstekend recept voor verkeersongevallen.....Om die reden zijn autofabrikanten in de meeste landen wettelijk verplicht het tonen van beelden in een rijdende auto te onderdrukken. Op youtube zijn allerlei aanwijzingen te vinden hoe je die beveiliging kunt omzeilen. "Chauffeurs" die al rijdend DVD-beelden kijken, hoop ik echter niet tegen te komen.
 

Pantano

Hoort erbij
18 jul 2015
34
1
8
Uit de gebruiksaanwijzing van mijn GS 450h gen 4 uit 2013:


Die blokkering is er niet voor niets. Het als chauffeur kijken naar beelden die aandacht vragen voor iets dat niets met het rijdend houden van de auto te maken heeft, is een uitstekend recept voor verkeersongevallen.....Om die reden zijn autofabrikanten in de meeste landen wettelijk verplicht het tonen van beelden in een rijdende auto te onderdrukken. Op youtube zijn allerlei aanwijzingen te vinden hoe je die beveiliging kunt omzeilen. "Chauffeurs" die al rijdend DVD-beelden kijken, hoop ik echter niet tegen te komen.
Ik ben het hier snel met je eens. Het is ook niet mijn bedoeling om onveilige situaties te cre?ren.

Als we het hier gaan hebben over onveilige situaties op de weg dan kan ik er nog best wel wat. Met name het telefoongebruik in de auto vind ik nog wel een dingetje van de afgelopen jaren. Of het gebruik van lachgas en ga zo maar door. Volgens mij zijn we het daar wel snel over eens :thumbsup: