Een GS430, haalbaar...?

Victor-J

Nieuw hier
31 jan 2015
12
0
0
Hallo allemaal. Mijn naam is Victor Jansen, 21 jaar en woonachtig in Zwolle. Ik rijd op dit moment een Polo G40 Genesis als hobby sinds augustus 2013. Een auto die ik met erg veel plezier rijd, zeer licht, met genoeg vermogen. Ik ben nog een student, maar heb veel geluk met een bijbaan waar ik een goed inkomen kan genereren als thuiswonende.

Nu ben ik in de afgelopen weken eigenlijk steeds meer verliefd geworden op een Lexus, en nee dan niet op een IS200, maar een GS430 van de 2e generatie. De V8 daarin maakt het naast de luxe en comfort (die ik nu niet heb) compleet af als een 'unieke' wagen. Toen ik op internet keek en zag dat ze ook nog niet eens zo gek duur zijn (6-8 duizend euro zeg maar) kreeg ik serieus het idee in mijn hoofd om gewoon is te gaan kijken of het mogelijk is om naar deze auto uit te kijken, haalbaar zeg maar. Kostentechnisch gezien zag ik dat ik per maand sowieso al 300 euro kwijt zou zijn aan belasting, verzekering en 1 volle tank. Dit is flink meer dan de Polo (niet te vergelijken uiteraard), waarbij ik hiermee op 150 terecht kom. Maar dit is financieel te doen voor mij.

Ik heb dus nu geen Lexus, en misschien zal ik er ook wel nooit een hebben. Maar dan weten jullie mijn verhaal, mocht ik een keer wat reageren hier en daar :) Wie weet staat er wel een GS430 op de stoep binnen een jaar of 2 (een man mag dromen, niet?).
 
Laatst bewerkt:
Welkom Victor-J
Thuiswonen en een baan is ideaal om geld te sparen.
Uiteraard zit er een verschil tussen een Polo G40 of een GS430, niet alleen in prijs maar dat merk je wel als je er ooit in gaat rijden of proefrijden.
Ik denk als je iets graag wil dat het lukt dus die GS430 komt er wel :)
 
Een GS is een heerlijke degelijke auto.

Maar ook een GS heeft onderhoud nodig, op korte of langere termijn.
Veelal zijn (aankomende) kosten reden om 'm van de hand te doen, zoals vaak voor elke 2e hands auto geldt.

Reken dat ook mee in je kosten!