Een Lexus Is250 waarvan 3 jaar geen onderhoud aan is gedaan

Svekk

Nieuw hier
28 nov 2024
5
0
1
Ha iedereen. Ik heb een Lexus is 2500 op het oog uit het jaar 2006 met 270k kilometers. Echter heeft ie in de afgelopen 3 jaar geen onderhoud gehad en heeft ie maar 2000 km gereden.

Wat zeggen jullie. Geen probleem of links laten liggen?
 
Ik zou zeggen:

Als de auto verder netjes is en je twijfelt een aankoopkeuring laten doen. In orde, meteen een beurt laten uitvoeren.

Anders laten staan.
 
Welkom op ons onvolprezen forum Svekk.

Tja, ik weet natuurlijk niet wat je 'auto geschiedenis' is en of deze IS 250 bij een autohandelaar; algemene garage of particulier te koop wordt aangeboden.
In de eerste 2 gevallen zou ik zo wie zo:
- eerst eens kijken of er 'recensies' / 'waarderingen' van dit bedrijf op het wereld wijde web te vinden zijn.
Daarnaast in algemene zin:
- Lees je goed in op de 'ervaringen' met en de 'nukken' van een IS 250 uit het betreffende bouwjaar
- Dan weet je waar je op moet letten en bepaal je voor jezelf de minimum voorwaarden.je
- Ga vervolgens onaangekondigd of maak een afspraak en kom dan een kwartier te vroeg.
Op die manier krijg je een aardige indruk van wat voor vlees je in de kuip hebt [ je koopt tenslotte ook de verkoper].
- Maak vervolgens na een bandentrap praatje en wanneer het gevoel goed is een uitgebreide proefrit.
- Ga vervolgens 'wheelen & dealen', niet alleen over de prijs maar ook over de garantie voorwaarden.
Zo minimaliseer je het risico om een kat in de zak te kopen.

Dat getikt hebbende: een dergelijke voorbereiding is geen garantie voor succes want het kan daarna natuurlijk altijd nog mis gaan.
Iets wat we aan den lijve met onze elekrische UX hebben mogen ervaren.
 
Aankoopkeuring uitvoeren, dan weet je ongeveer wat er aan kosten aan zit te komen.
Verder zegt drie jaar geen onderhoud niet zo heel veel.
Een auto met wel alle recente beurten kan in slechtste geval ook behoorlijk onzorgvuldig afgetrapt zijn.
 
Bedankt allen, Het gaat om deze, https://www.klompcars.nl/occasions-...rt-zeer-netjes-volledig-documentatie-50-fotos

Ik zie even niet 1 2 3 wat de nukken zijn van de auto? gewoon een grote beurt laten doen na aanschaf?
Welkom op ons onvolprezen forum Svekk.

Tja, ik weet natuurlijk niet wat je 'auto geschiedenis' is en of deze IS 250 bij een autohandelaar; algemene garage of particulier te koop wordt aangeboden.
In de eerste 2 gevallen zou ik zo wie zo:
- eerst eens kijken of er 'recensies' / 'waarderingen' van dit bedrijf op het wereld wijde web te vinden zijn.
Daarnaast in algemene zin:
- Lees je goed in op de 'ervaringen' met en de 'nukken' van een IS 250 uit het betreffende bouwjaar
- Dan weet je waar je op moet letten en bepaal je voor jezelf de minimum voorwaarden.je
- Ga vervolgens onaangekondigd of maak een afspraak en kom dan een kwartier te vroeg.
Op die manier krijg je een aardige indruk van wat voor vlees je in de kuip hebt [ je koopt tenslotte ook de verkoper].
- Maak vervolgens na een bandentrap praatje en wanneer het gevoel goed is een uitgebreide proefrit.
- Ga vervolgens 'wheelen & dealen', niet alleen over de prijs maar ook over de garantie voorwaarden.
Zo minimaliseer je het risico om een kat in de zak te kopen.

Dat getikt hebbende: een dergelijke voorbereiding is geen garantie voor succes want het kan daarna natuurlijk altijd nog mis gaan.
Iets wat we aan den lijve met onze elekrische UX hebben mogen ervaren.
Aankoopkeuring uitvoeren, dan weet je ongeveer wat er aan kosten aan zit te komen.
Verder zegt drie jaar geen onderhoud niet zo heel veel.
Een auto met wel alle recente beurten kan in slechtste geval ook behoorlijk onzorgvuldig afgetrapt zijn.
Ik zou zeggen:

Als de auto verder netjes is en je twijfelt een aankoopkeuring laten doen. In orde, meteen een beurt laten uitvoeren.

Anders laten staan.
 
(bekende) Nukken van een IS2 kan ik je niet heel veel over vertellen, heb er nooit eentje gehad. Wat Lexus op hogere standen wel kan krijgen zijn vastzittende zuigers en als ik het me goed herinner worden de dashboards slecht van veel hitte en/of zonnestraling van zo'n IS2. Wellicht dat @D43m0n dit laatste wat specifieker weet.
Gezien je twijfel is een aankoopkeuring wellicht de beste keuze, een vastzittende rem komt hier ook wel naar boven. Houdt er overigens wel rekening mee, (wellicht goed bij de onderhandelingen) dat een 270dkm beurt, een zogenoemde 90dkm beurt is. Dat is bij alle Toyota's en Lexus' de duurste grote beurt. Reken op een €900,-
 

Bijlagen

  • IMG_6839.png
    IMG_6839.png
    1,9 MB · Weergaven: 16
Zoiets moet je niet echt over twijfelen en direct reserveren met voorwaarden (zoals aankoopkeuring). Tenzij het een schadeauto is geweest kun je bij de IS250 niet mis gaan. Het is de beste koop als occasion mits je de relatieve onzuinigheid niet erg vindt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassj
Reserveren kon helaas niet. Nu deze op het oog https://link.marktplaats.nl/m220374...tm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios wat zeggen jullie? Is dit wat? Heeft t voordeel dat de koppeling nieuwer is?
Zelfde voorwaarden uiteraard, maar ziet er op het eerste gezicht goed uit, behoudens die glimmende voorstoelen die goed gereinigd moeten worden.
Proefrit doet wonderen en neem iemand mee die er verstand van heeft als dat kan. 310k schrik ik niet van. 193k miles is in de USA voor een Lexus niet veel.
Goed letten op olie, koelwater en water lekkages. Normaal heeft de IS250 niet gauw last van lekkages maar kan schade hebben gehad. Succes!
 
Jongere bak is altijd een voordeel: die overleeft de auto. Heb dan nog wel de vraag waarom de originele vervangen moest worden.
Voordeel is ook dat deze auto de 270dkm beurt al achter de rug heeft.
Verder sluit ik me bij Bob aan.
 
Op zich zijn dit hele betrouwbare auto’s. Dat die automatische versnellingsbak vervangen is zou ik wel navragen. Wie heeft dat gedaan bijvoorbeeld en heeft ie netjes z’n onderhoudsbeurten gehad? De advertentie kopt met 2e eigenaar maar volgens de historie op Finnik klopt dat niet. Dit is een Executive dus die heeft alle opties. Doorgaans werkt alles ook gewoon maar controleer dat wel. Stoel, stuur en spiegels zijn elektrisch verstelbaar en te koppelen aan een voorkeurspositie en aan een sleutel.

Ik zie geen duidelijke foto’s van het interieur maar die kunnen slecht tegen zonlicht, dan worden ze plakkerig en gaan ze scheuren. Datzelfde geldt voor de deurpanelen. Is geen technisch probleem maar gewoon niet zo mooi. Verder gaat de waterpomp een keer stuk en de dynamo ook een keer. Meestal rond de 200.000km.

Zijn erg slijtvaste auto’s die ook met dat soort km-standen “als nieuw” moeten kunnen rijden.
 
Verkoper geeft aan dat de versnelling was versleten en errors gaf. Nu twijfel ik alleen wel over de prijs voor 6000 heeft ie aardig wat gelopen en maakt volgens mij niet helemaal uit dat de versnellingsbak vervangen is, ik zie ze ook staan voor 5000 met ~250d gelopen kilometers
 
Als je keuze hebt kun je zelfs vergelijken. Een Executive is wel een mooie uitvoering. Het touchscreen kan een keer stuk gaan, dan reageert het niet op aanraking. Waar ik geen last van had, maar wel voor kan komen is dat de subwoofer van het Mark Levinson geluidssysteem het begeeft door veroudering van het materiaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa
Lastig.. Hoewel 275dkm een respectabele stand is en er zeker wat stuk kan, vind ik het wel 'vroeg' om een versleten bak te hebben. Vooral gezien de auto geen trekhaak heeft. Dus wellicht is de auto toch wat ruiger bereden of is de trekhaak verwijderd.

Nu ben ik geen expert in automaatbakken bij Lexus.. Kan er daarom helemaal naast zitten.. Dus ben ook benieuwd wat anderen vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassj
Ja, een automaat is over het algemeen hufterproof en dat is vrij snel. Even navragen waarom hij vervangen is. Kan natuurlijk een incident zijn, maar incidenten bij Lexus zijn heel erg zeldzaam. En door wie is die nieuwe automaat geplaatst is ook een vraag die ik zou stellen. Volgens het boekje of bij ome Piet op de oprit...
 
Een defecte automaat is inderdaad bij een IS250 echt een uitzondering.
Ik ben ook wel benieuwd naar het verhaal erachter.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa