Een paar vraagjes over de IS250

Vincent

Hoort erbij
30 apr 2010
31
0
0
Allereerst bedankt voor alle info op dit forum. Zo kwam ik hier de wel bekende 'red-outs' tegen, en toen zag ik ook hoe lelijk die amberkleurige stukken op de achterlichten eigenlijk wel niet zijn!

Gisteravond dus het vinyl op de lampen geplakt, dat ging erg makkelijk. Wat ik me wel afvroeg is: De richtingsaanwijzers aan de achterkant lichten nu meer rood op dan oranje, ik denk er zelf aan om er gele lampjes in te zetten, want geel+rood zou in theorie weer netjes oranje moeten geven, heeft iemand dit misschien al geprobeerd?

red-out geeft dus rood licht (best logisch eigenlijk ..)
redout1.jpg

redout2.jpg


Het Xenon van de IS250 is mooi wit, maar het stadslicht dat ernaast brandt is wat gelig. Weet iemand misschien welke lampjes we hier het beste in kunnen zetten? Op eBay worden LED setjes aangeboden, maar mag dit ?berhaupt wel ?n is het niet schadelijk voor de koplamp?

Als laatste zijn we nog opzoek naar een mooi setje 17" velgen voor de winterbanden, helaas grepen we net naast een setje op Marktplaats, dus mocht je nog tips hebben, spreek je uit. Het hoeft niet origineel Lexus te zijn, maar het moet er wel op lijken. Zilver heeft de voorkeur want dit staat mooi bij de carrosserie, zelf kwam ik dit tegen (Borbet LS):

borbet%20LS.jpg


Alvast bedankt!
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ik heb deze borbets (18' in atraciet) als winterset. ??n ding om te weten: De velgen zijn zwak. Ik heb er twee kapot gereden in de "potholes" op de A1 bij Amsterdam. Zeer irri, want de velgen zijn niet goedkoop. Mijn vader die gewoon op de OEM 18'velgen reed, heeft ook gelijke potholes geraakt en nergens last van.

Dit doet mij vermoeden dat de Borbets iets zwakker zijn dan de OEM velgen.

Oranje lampjes, daar heb ik nog niet mee ge?xperimenteerd. Ik vind het rood namelijk wel leuk en het mag :)
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ja, dat vermoede ik al Hube. Want ik cross er met 19" met 'gestretchde' 35 bandjes gewoon doorheen :wink: ... zijn wel velgen van nieuw zo'n ?800,- per stuk, dus dan mogen ze wel heel blijven :roll:

Je kan er T10 High Power LED's in steken, staat super goed, wel de witte uiteraard:

http://www.leds-buy.nl/watt-witte-power ... p-698.html

http://www.xenonstore.nl/led-verlichting.html

De behuizing is gewoon wit hoor, niet blauw en volgens mij kan je ze ook wel ergens anders goedkoper krijgen.

Velgen... als je speciale wensen heb, laat maar weten. kan het meeste originele spul trouwens ook wel krijgen. Is denk ik wel wat duurder dan Borbets
 

Vincent

Hoort erbij
30 apr 2010
31
0
0
Bedankt voor het antwoord heren, leds ga ik even naar opzoek net als de gele lampjes.

Jelmer zei:
Ja, dat vermoede ik al Hube. Want ik cross er met 19" met 'gestretchde' 35 bandjes gewoon doorheen :wink: ... zijn wel velgen van nieuw zo'n ?800,- per stuk, dus dan mogen ze wel heel blijven :roll:

Je kan er T10 High Power LED's in steken, staat super goed, wel de witte uiteraard:

http://www.leds-buy.nl/watt-witte-power ... p-698.html

http://www.xenonstore.nl/led-verlichting.html

De behuizing is gewoon wit hoor, niet blauw en volgens mij kan je ze ook wel ergens anders goedkoper krijgen.

Velgen... als je speciale wensen heb, laat maar weten. kan het meeste originele spul trouwens ook wel krijgen. Is denk ik wel wat duurder dan Borbets

We hebben al winterbanden liggen, 17", alleen nog geen velgen. Kan je misschien een indicatie geven wat die originele 17" Lexus velgen dan gaan kosten?
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Kijk maar naar de velgen van Arjan, klinkt goed. Ik zou het niet ver zoeken (via mij) als het dichtbij kan voor een nette prijs :)
 

Vincent

Hoort erbij
30 apr 2010
31
0
0
Net de velgen opgehaald bij Arjan, was leuk om een andere Lexus enthousiasteling te spreken. Arjan, bij deze nogmaals bedankt voor de verkoop en de gastvrije ontvangst. Van de week eventjes opzoek naar die T10 LEDs, dat zag er ook erg strak uit.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik vind led stadslichten persoonlijk wel wat mooier staan, alleen willen sommige APK keurmeesters dit niet altijd goed keuren. Maar goed desnoods voor de APK even snel vervangen. :)
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
De IS-F units zijn ook mooi.

Ik blijf de lijnen van de IS bewonderen als ik de foto zo zie.
 

Vincent

Hoort erbij
30 apr 2010
31
0
0
Alan zei:
33908-2.jpg


Ik heb zelf een alternatief voor de achter knippers, ipv redouts heb ik units van de ISF.

Toen ik pas een ISF zag dacht ik nog, h? die heeft witte vlakken. Toch moet ik eerlijk zeggen dat ik de hele rode units een tikkeltje mooier vindt (al is het maar om mezelf niet op kosten te jagen ;))