Een paar vraagjes over mijn toekomstige NX 300h

Christianlexus

Nieuw hier
20 mrt 2022
3
0
1
Dag iedereen, en paar vraagjes:

1) ik las dat de nx300h, pas de benzinemotor start als je sneller dan 65 km per uur rijdt. Wil dat dan zeggen dat ik bijna niet zal moeten tanken daar ik van de 1000 km per maand, er 700 in m'n wijk rijdt en daar rijden we meestal rond de 50 a 60 km per uur.
2) Als ik op de autosnelweg 100 km per uur rijdt, via cruise control, hoeveel verbruik je dan per 100 km?
3) Als je zo'n wagen correct onderhoudt, hoeveel km kan deze wagen, en de batterij dan aan? 200 000 ? 500 000? Ik ga geen caravan trekken.
4) zijn er ergens koffermatten die ook de wanden en achterkant zetels afdekken?
5) Wat is de beste benzine?
6) de NX kreeg ergens in 2017 een facelift of een update, niet? Hoe kan je dit zien? En is het interessanter dan een eind 2017 model te nemen?
7) Geeft de wagen voldoende licht op autosnelwegen zonder verlichting?
8) Hoe groot is de koffer met betrekking tot reiskoffers? Hoeveel valiezen krijg je er in?
9) Kunnen de achterste zetels volledig plat? Of is het licht hellend?

Alvast bedankt.
 
2 okt 2021
198
121
43
Hallo nieuwkomer. Heb zelf sedert december een NX 300h F-Sport AWD van 01/21 maar momenteel nog niet veel kilometers gereden. Uit eigen ervaring weet ik, onder de 65 puur elektrisch is een fabeltje. Dat hangt af van de weg (steil of vlak) en de benzinemotor springt vanzelf aan wanneer dit nodig is.
Je vraag 2 : ik vermoed dat je dan aan +/- 7l/100km zit
Vraag 3 : haalt gemakkelijk 200 tot 300k zonder problemen , met wat geluk kan je aan die 500K geraken
Vraag 4 : neen
Vraag 5 : zelf tank ik euro95 ofte E10. De Lexusdealer zei me dat dit voldoende is voor een niet-turbo motor en normaal rijgedrag
Vraag 6 : moet je zelf even opzoeken in de catalogi van Lexus
Vraag 7 : mijn wagen is uitgerust met het AHS system, fantastische verlichting van de weg
Vraag 8 : moet je eens bekijken, koffer is ts 550 en 1600 l.
Vraag 9 : er is een heel lichte helling van max 5 cm
Verder rijdt deze wagen zalig, is full option uitgerust en betrouwbaarder dan duitse wagens
Nog geen ogenblik mijn aankoop beklaagd
Ik zou zeggen, ga er voor
 
  • Geweldig
Waarderingen: Christianlexus

Christianlexus

Nieuw hier
20 mrt 2022
3
0
1
Hallo nieuwkomer. Heb zelf sedert december een NX 300h F-Sport AWD van 01/21 maar momenteel nog niet veel kilometers gereden. Uit eigen ervaring weet ik, onder de 65 puur elektrisch is een fabeltje. Dat hangt af van de weg (steil of vlak) en de benzinemotor springt vanzelf aan wanneer dit nodig is.
Je vraag 2 : ik vermoed dat je dan aan +/- 7l/100km zit
Vraag 3 : haalt gemakkelijk 200 tot 300k zonder problemen , met wat geluk kan je aan die 500K geraken
Vraag 4 : neen
Vraag 5 : zelf tank ik euro95 ofte E10. De Lexusdealer zei me dat dit voldoende is voor een niet-turbo motor en normaal rijgedrag
Vraag 6 : moet je zelf even opzoeken in de catalogi van Lexus
Vraag 7 : mijn wagen is uitgerust met het AHS system, fantastische verlichting van de weg
Vraag 8 : moet je eens bekijken, koffer is ts 550 en 1600 l.
Vraag 9 : er is een heel lichte helling van max 5 cm
Verder rijdt deze wagen zalig, is full option uitgerust en betrouwbaarder dan duitse wagens
Nog geen ogenblik mijn aankoop beklaagd
Ik zou zeggen, ga er voor
Waw... bedankt Ik ga wel, voorlopig, voor een model van 2016. 24000 euro, met ongeveer 90 000 km. En als die goed bevalt... dan wie weet, binnen een aantal jaar de nieuwere versie kopen...
 

Johno

Actief
23 jan 2022
438
188
43
Dag iedereen, en paar vraagjes:

1) ik las dat de nx300h, pas de benzinemotor start als je sneller dan 65 km per uur rijdt. Wil dat dan zeggen dat ik bijna niet zal moeten tanken daar ik van de 1000 km per maand, er 700 in m'n wijk rijdt en daar rijden we meestal rond de 50 a 60 km per uur.
2) Als ik op de autosnelweg 100 km per uur rijdt, via cruise control, hoeveel verbruik je dan per 100 km?
3) Als je zo'n wagen correct onderhoudt, hoeveel km kan deze wagen, en de batterij dan aan? 200 000 ? 500 000? Ik ga geen caravan trekken.
4) zijn er ergens koffermatten die ook de wanden en achterkant zetels afdekken?
5) Wat is de beste benzine?
6) de NX kreeg ergens in 2017 een facelift of een update, niet? Hoe kan je dit zien? En is het interessanter dan een eind 2017 model te nemen?
7) Geeft de wagen voldoende licht op autosnelwegen zonder verlichting?
8) Hoe groot is de koffer met betrekking tot reiskoffers? Hoeveel valiezen krijg je er in?
9) Kunnen de achterste zetels volledig plat? Of is het licht hellend?

Alvast bedankt.
Hoi Christianlexus:

Onderstaand is van toepassing op modellen tot het jaar 2022. Dit jaar is het model volledig vernieuwd met nieuwe aandrijflijnen en dergelijke.
1. Er is een EV modus die je kunt gebruiken op plaatsen waar je bijvoorbeeld niet harder dan 30km/h kunt rijden. Als je batterijen het op dat moment toelaten (dus voldoende opgeladen zijn) kun je bij rustig rijden dan volledig elektrisch rijden. Maar zodra je bijvoorbeeld iets te snel acceleert dan gaat ook je verbrandingsmotor aan. Noot: De plug in hybride (450H+), leverbaar vanaf 2022 heeft wel een modus waarbij je tot een bepaalde snelheid elektrsich blijft rijden.
2. Als je echt alleen 100 km/h rijdt en dan gaat meten zal die erg zuinig zijn. Maar dat is niet realistisch omdat je natuurlijk ook de bebouwde omgeving rijdt. Er is een topic in dit forum die gaat over het verbruik, misschien kun je daar nog wat wijzer worden. Ik rijd momenteel 1 op 13,4 inclusief snelweg (en files) maar ook in de bebouwde omgeving.
3. Het is een Lexus, zolang je hem goed laat onderhouden is de km stand geen issue. Er kan natuurlijk altijd wat misgaan, het blijft een auto maar toch. Lexus biedt ook 10 jaar garantie met terugwerkende kracht. Op de site van Lexus kun je de voorwaarden vinden en wat er precies onder valt.
4. Bij mij onbekend. Wel rubberen matten maar die bedekken allen de bodem.
5. Ik tank E10 (Euro 95)
6. Vanaf 2018 is er een facelift geweest. Zowel kleine aanpassingen als grote. De belangrijkste: Het safety system (indien beschikbaar) herkent ook verkeersborden en voetgangers. Daarnaast is de (premium) navigatie verbetert. Met een aanvullende update kun je ook Android of Apple connecten op je scherm. Op het oude model is dat niet mogelijk. Uiteraard kun je wel je telefoon draadloos koppelen en de navigatie gebruiken maar dat zie je dan niet op je scherm. Verder nog diverse cosmetische wijzigingen waaronder andere knoppen en andere verlichtingsunits etc.
7. Ik heb triple led en dat voldoet uitstekend. Ik heb geen ervaring met de modellen zonder triple led.
8. Erg moeilijk om hier antwoord op te geven. In cijfers 520 liter en met neergeklapte bank 1411 liter.
9. Het is licht hellend.

Succes met de zoektocht.
 
Laatst bewerkt: