Eerste auto eerste Lexus

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
962
499
63
Hallo forumleden,

Eind vorig jaar was ik voor het eerst in de gelegenheid om een auto uit te kiezen die helemaal voor mij was.
Mijn lease Skoda Octavia ging er uit (ivm nieuwe baan) en mijn vrouw reed inmiddels in de familiewagen (Toyota Auris Touring Sports Hybrid)

Ik was opzoek naar iets snels, maar vooral ook degelijk.
Met een budget van ca. 10k op zak struinde ik Marktplaats af.

In eerste instantie keek ik bij auto's als de Ford Focus en de wat oudere BMW 3 series.
Leuke auto's om mee te rijden, maar na wat onderzoek gedaan te hebben bleek er hier en daar toch nog wat te kunnen rammelen aan dergelijke auto's.
Nu houd ik absoluut niet van gerammel in de zin van onverwachts hoge onderhoudskosten of falende elektronica.

Ik weet niet meer hoe ik er op kwam, maar ik besloot bij het aanbod van Lexus te kijken.
Ik was aangenaam verrast; veel PK's, maar wel super degelijk.
In eerste instantie ging mijn aandacht naar de IS, maar ik ben zelf toch meer van de grote sedans, dus toch maar naar de GS.

Uiteindelijk bleek een GS ongeveer uit 2006 met rond de 200k km op de teller binnen mijn budget te passen.
Nu was alleen nog de vraag, "wordt het een 300 of 450h?"

De 450h was weliswaar duurder, maar ook zuiniger en niet geheel onbelangrijk; sneller.
Nu had ik wel e.a. gelezen op internet dat het hybrideaccupakket na 10 jaar wel eens aan vervangen toe kon zijn (een post van enkele duizenden euro's)
maar, ik vond er ??n waarbij het pakket enkele jaren geleden al vervangen was!

Toen ik langsging voor een proefrit was ik eigenlijk al gelijk verkocht, instant Lexusfan.


Groeten,
Arbitrator, trotse eigenaar van een Lexus GS450h uit 2006 gekocht met ruim 203k op de teller

Plaatjes:
http://imgur.com/a/Im6ww
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
welkom , verstandige keuze lijkt mij zo en de GS is een imposante auto , welke generatie dan ook
 

KelVinnie

Nieuw hier
26 jun 2017
5
0
0
Erg gave auto, welkom van een andere forum nieuweling. Dat instant fan worden herken ik wel