Eerste Lexus

Renep

Nieuw hier
9 jun 2015
18
0
0
Na wat teleurstellingen en andere obstakels, heb ik vandaag mijn eerste Lexus CT200h uit 2011 gekocht.
Na een proefrit wel besloten de 17" velgen te laten vervangen door 16", tevens laat ik een fietsendrager monteren.
Reed heerlijk en het zat nog beter ! Zeker het leer van de stoelen voelde lekker aan.
Misschien niet de snelste in het verkeer, maar ik kon goed meekomen en hij deed zeker niet onder voor mijn huidige Scenic met 2.0 liter motor.
Er zaten nog wat aandachtspuntjes aan en die worden aanstaande Maandag bij Lexus Breda verholpen.
Al met al zijn wij super geholpen door de verkoper en kregen onze kinderen nog een dolfijnen knuffel (lag een grote zak met knuffels voor kinderen).

Ondanks dat het 2 uur rijden is naar Breda, kan ik niet wachten om heen te gaan 😄
 

PeterA

Actief
25 jan 2012
175
76
28
Hopelijk ervaar je net zoveel plezier met deze auto dan ik (rij nu 4 jaar een CT uit 2011).
Je zult zien dat je in de loop der tijd steeds beter gebruik gaat maken van de hybride techniek.
 

Rob66

Hoort erbij
20 jun 2015
93
3
0
Precies! Als je de rechter voet in bedwang kunt houden, dan heb je hier een fijne comfortabele auto aan. Veel plezier met de CT!
 

Kopske

Actief
19 jun 2011
369
12
0
Renep, heel veel plezier met je CT200h ook ik heb een trekhaak (afneembaar) laten monteren en heb er veel gebruik van gemaakt, je zal wel een hoop ruimte gaan missen t.o.v. de Scenic maar het rij genot maakt veel goed. :rulez:
 

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
Kopske , van een Scenic naar een RX was ook een leuke stap geweest ...... wellicht geen trekhaak nodig ook :p

Rob66, Precies, de rechtervoet in de gaten houden is in het begin zelfs een uitdaging, ik haalde met mijn RX meer uit een liter dan de fabrieksopgave, maar nu ....... 1:10 en dan mag ik mijn handjes dichtknijpen :(
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
Renep veel plezier van je nieuwe aanwinst, ook ik heb er kort geleden een aangeschaft en tot op heden geen spijt van. Het is net wat Rob66 zegt het rechtervoetje met beleid gebruiken.
Veel veilige kilometers gewenst!!
 

Renep

Nieuw hier
9 jun 2015
18
0
0
Iedereen bedankt !!

Nou kwa ruimte is die Scenic fijn, maar voor de rest waardeloos. Er branden lampjes op mijn dashbord waar ik het bestaan niet eens vanaf weet 😄

Sja, we hebben staan kijken bij een RX....leuke auto maar toch niet helemaal wat we zochten.
De NX daarin tegen......erug leuk !!

Maarja, morgen ophalen....kan niet wachten 😄
 

Ome Joop

Nieuw hier
4 jul 2015
4
0
0
Geweldige auto Renep, ik wens je er vele fijne en veilige km. mee... Breda is een fijne Lexus dealer. Ik kom er al jaren en ben nog nooit teleurgesteld. Ik ben er morgen ook. Wie weet zie ik je bij de koffie :)
 

Renep

Nieuw hier
9 jun 2015
18
0
0
Gisteren dus de CT opgehaald, alles was tot in de puntjes geregeld !
Auto stond in een aflever ruimte met een grote strik 😊
Kregen ook nog een mooie fles Champagne mee.

De auto rijd een stuk beter op de 16" velgen, erg blij mee.

We gaan binnenkort een afspraak maken om de laatste puntjes aan te pakken (wat kleine plekjes die aangepakt moeten worden) en daarna is het helemaal rond.

Tot op heden niet echt veel gereden, misschien 300 km, maar elke km was met plezier 👍🏻
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
gefelicteerd ! leuk een strik erom , dat geeft dat beetje extra :thumbsup:
jammer genoeg gaven ze champagne niet echt van deze tijd waar veilig rijden hoog in het vaandel staat

ik ben gelukkig mijn 16 inch kwijt , vond de auto te weinig stuurgevoel geven met die hoge banden
ervaar je dat bij een CT niet ? ik neem aan dat de 17 inch waar de auto mee ontworpen is een directer stuur gevoel geeft

veel plezier met de nieuwe aanwinst
 

Renep

Nieuw hier
9 jun 2015
18
0
0
No Title

De champagne zat nog in de fles, dus geen glas gedronken daar.
Maar dat gaat goedkomen op een mooie zomeravond 👍🏻
En die strik was erg leuk inderdaad !

Wij hadden gereden met 17", maar vonden de auto erg stoterig en gevoelig op oneffen ondergronden.
De 16" vangt dat prima op.
En vergis je niet, ik kom uit een Scenic....in verhouding lijkt het of ik in een F1 auto zit met de CT kwa sturen en gevoel.
Wie weet maak ik een andere keuze als ik deze inruil.
 

Bijlagen

  • photo3889.jpg
    photo3889.jpg
    168,6 KB · Weergaven: 46

Renep

Nieuw hier
9 jun 2015
18
0
0
Dank jullie wel, ben er ook erg blij mee !

Baal alleen wel als een stekker dat ik er amper 3 dagen plezier van gehad heb.
Maandag opgehaald en Woensdag ochtend moest ik voor 3 weken weg om te werken 😞
Maarja, als mijn vrouw mij komt ophalen kan ik lekker een uurtje naar huis rijden !