En de rode LS400 van Co?rdinator duikt op bij.....

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
Een goedendag allemaal!

Voor iedereen die zich afvraagt waar Co?rdinator de in nieuwstaat verkerende bordeauxrode Lexus LS400 uit 1992 aan heeft verkocht, hier dan het antwoord: aan mij! :mrgreen:

Bij veel van jullie zal de historie van deze waanzinnig mooie Lexus wel bekend zijn. Slechts 135.000 kilometers op de analoge teller. De auto was ooit van een Duitse internist die hem op zijn 75e nieuw heeft gekocht en tot zijn overlijden op zijn 89e in 2005 er slechts 43.000 km mee heeft gereden. Zijn vrouw mocht er nooit in rijden. In het jaar na zijn overlijden heeft zij er nog 10.000 km mee gereden waarna de auto zijn weg heeft gevonden naar een liefhebber in Nederland en via Co?rdinator uiteindelijk bij mij terecht gekomen. Ik ga mijn uiterste best doen om de auto in de huidige staat te houden! De kilomerstand zal niet veel toenemen. Ik rijd er waarschijnlijk niet meer dan 7.000 km per jaar mee.

Zie ook het artikel op de Autoweek website http://www.autoweek.nl/autoreview/24564/lexus-ls-400-1992

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Binnenkort plaats ik een aantal eigen foto's.

Ik heb de auto overgenomen met de 16" velgen (als nieuw) die ook op de foto staan in bovengenoemd artikel (Prinssen, geen nood: ik kom de andere 16" nog steeds bij je ophalen, die gaan onder mijn andere LS400). De 17" zijn bij Co?rdinator achtergebleven.

Wellicht is de aanschaf een verrassing omdat ik helemaal enthousiast was over luchtvering en het gebeuren erom heen. Deze LS400 heeft namelijk geen luchtvering (orgineel zo geleverd). Maar dat enthousiasme over luchtvering is compleet omgeslagen tijdens de zoektocht naar een passende demper voor mijn andere LS400. Dat typenummer was nu net even weer nergens te vinden. Uiteindelijk heb ik er een in Amerika opgeduikeld. Deze is nu onderweg. Als de auto weer netjes op z'n pootjes staat gaat ie de verkoop in. Verder een prima auto die in zijn 17 jaar alleen maar Lexus dealers heeft gezien voor al zijn onderhoud tot het begin van deze maand aan toe!

Uiteraard mag ik met deze prachtige auto niet in de anonimiteit verdwijnen. Daarom zie je mij binnenkort ook op de meeting (moet mij nog even aanmelden).

Tot zover deze 'even voorstellen'. Binnenkort meer!

Groeten,
Jaap-Willem
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
Nette wagen hoor. Maar moeten wel oem velgen onder.
Ik ben wat dat betreft ook wel blij dat ik nu schroefveren heb.

Zie je binnenkort :)
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Welkom :) Ik ben blij dat de auto "in the family" blijft :) Heel veel plezier met toch wel deze bijzondere LS!
 

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
prinssen zei:
Nette wagen hoor. Maar moeten wel oem velgen onder.

Hoi! Ik ga t.z.t. inderdaad op zoek naar een set mooie 17" originele spaakvelgen. Maar dat heeft geen haast. Eerst de andere LS verkopen evenals de stapel dempers op zolder.... (zoekt iemand nog voor- of achterdempers voor een '92 of een voordemper voor een '95??) :roll:
Voor dit moment zit er een set hele nette originele 16" velgen met prima winterbanden onder. Dik in orde dus.
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
JWR zei:
prinssen zei:
Nette wagen hoor. Maar moeten wel oem velgen onder.

Hoi! Ik ga t.z.t. inderdaad op zoek naar een set mooie 17" originele spaakvelgen. Voor dit moment zit er een set hele nette originele 16" velgen met prima winterbanden onder. Dik in orde dus.

Prachtig, wat ziet deze er goed uit, lage kilometerstand en in perfecte staat van onderhoud !

Orginele spaakwielen ? Heeft Lexus die ooit gehad dan ? Volgens mij is dit model op zijn mooist met de orginele '92 velgen of de velgen van het '93-'95 model, maar ja ik ben een liefhebber van zo orgineel mogelijk laten.

Enkel die trekhaak, die zou er bij mij direct afgaan of als je deze echt nodig hebt vervangen voor een orginele afneembare Lexus trekhaak, maar welke hobby-auto heeft er nu een trekhaak nodig ???
 

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
Orginele spaakwielen ? Heeft Lexus die ooit gehad dan ? Volgens mij is dit model op zijn mooist met de orginele '92 velgen of de velgen van het '93-'95 model, maar ja ik ben een liefhebber van zo orgineel mogelijk laten.

Hmm, m'n omschrijving 'spaakvelgen' was dan niet helemaal correct. Waarschijnlijk denk je dan aan van die oude bmw velgen? Ik bedoelde met 'spaakvelgen' eigenlijk net zoiets als op de bovenstaande foto maar dan helemaal zilverkleurig en met meer 'spaken' (stuk of 14). Zie ook onderstaande foto uit een eerdere post van iemand anders, zoiets bedoel ik:

file.php


De trekhaak is afneembaar en gemonteerd door een Lexus dealer. Als er niks vervoerd hoeft te worden dan zit ie er niet onder. En ik heb eigenlijk nooit iets te vervoeren maar je weet maar nooit.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Welkom hier! het is zeker leuk om de auto's zo weer terug te zien op dit forum :)
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
hooi!! :hi:
mooi dat sommige auto's op het forum blijven!! :rulez:
veel plezier ermee! :)
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Ziet er heel erg goed uit en mooie velgen ;)

Ik heb nog een aantal afdichtingsdoppen ( ofzoiets ) voor orginele afneembare trekhaken liggen, als je deze wilt hebben neem ik er wel een paar mee naar de komende meeting
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Henny zei:
Ziet er heel erg goed uit en mooie velgen ;)

Ik heb nog een aantal afdichtingsdoppen ( ofzoiets ) voor orginele afneembare trekhaken liggen, als je deze wilt hebben neem ik er wel een paar mee naar de komende meeting


Heb je daar een plaatje van? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Het is de dop die je in de koppeling van de trekhaak kan doen als je deze er niet onder heb zitten
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Verschilt de trekhaak van een LS van bijv. een IS? Of is het Lexus standaard aansluiting?

Ik zal eens zoeken naar een foto.
 

GS300

Actief
27 apr 2011
266
0
0
Super mooie en vooral nette wagen! Die orginele wielen staan ook veel mooier dan die tuner wieltjes vind ik, vind de kleur ook erg mooi dat bordeaux rood! :rulez:
 

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
Hey Goldwinger472, Mooi te horen dat je er veel plezier van hebt. Hij reed inderdaad fantastisch! Krijg je nog opmerkingen over de brute achterkant??