Ervaring DAB+ radio ontvangst en kwaliteit?

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
Mijn GS300 1998 heeft het bekende LED euvel. Omdat reparatie kostbaar is heb ik het geaccepteerd, mede omdat ik het geluid van met name cd's prima natuurlijk (vol) vind. Ik houd absoluut niet van dat opgefokte geluid, thuis heb ik daarom een buizenversterker. Nu is sinds 1 september 2013 DAB+ inopkomst met een betere radio ontvangst. Ik overweeg mijn standaard Lexus radio te vervangen door een dab+ versie. Maar ben ooo zooo bang voor een tegevallende geluidskwaliteit! Tips?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
In mijn optiek kan het geluid bijna niet tegenvallen t.o.v. de standaard GS radio... Die is met name (in tegenstelling tot de vrij goede CD weergave) nogal donker gekleurd..
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Tja, ook geluidstechnologie is ondertussen al weer 16 jaar verder. Dus wat GSP zegt, ik denk dat het zal meevallen. Ik heb zelf DAB+ en kan beamen dat het er allemaal veel beter op wordt.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
OT: 't zal je verbazen hoe goed of beter een 'vintage' hi-fi versterker kan klinken t.o.v. een recente.
tongue.png


Radio-unit en met name functionaliteit en gebruiksgemak is uiteraard een ander verhaal
smirk.png
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hoi Vroem, ik heb OEM dab +, geen aftermarket, sorry.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Moeilijk te zeggen Vroem, dat ligt eraan hoe het wordt aangesloten (en of dat uberhaubt kan...). Vooral modellen voor 2001 kan lastig worden (geen aux in)
 
Laatst bewerkt:

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
Mmmm dat gaat m niet worden, ik wil niet mijn complete naw gegevens achterlaten aan een willekeurige site waar ik normaliter maar een keer kom. Ik wacht nog even of iemand anders het weet, zoals GPS10
 

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
Ben inmiddels verder op weg geholpen door een zeer klant vriendelijke autoshop in de buurt en heb mogen meerijden met een eigenaar van een Dab+ autoradio. Eerste indruk is dat het DAB gebeuren nog niet 100% afgedekt is maar daar waar het wel goed is was ik zwaar onder de indruk! Geweldig wat een geluid! De publieke zenders zijn vrijwel allemaal goed te ontvangen, maar Radio538 blijft achter, sukkels! Voor inbouw in mijn GS zijn wat beperkingen, maar een Alpine Ezi schijnt te kunnen, waarbij de cd wisselaar moet komen te vervallen. Daarvoor in de plaats is dan de iPod functie (iPhone) wel beschikbaar, dus dat is geen echt gemis. De cd wisselaar heeft neem ik aan een losse aansluiting op de GS Radio. Heeft iemand een link van de achterkant van de fabrieks audio?