Ervaring met de IS350

peterhalling

Hoort erbij
11 jan 2010
49
0
0
Hallo Lexus-enthousiastelingen,

Door onze fijne vrinden uit Den Haag, voel ik mij genoodzaakt om mijn zakelijke auto niet meer priv? te gaan rijden. De bijtelling hakt er dermate in, dat ik voor minder geld een leuke priv? auto kan gaan rijden. En het wordt dus een Lexus.

Mijn vrouw wil geen al te grote auto en ik wil pers? motorvermogen en achterwielaandrijving. Dan is een Lexus IS een logische keuze.

Om enigszins niet terug uit te gaan in motorvermogen, heb ik er voor gekozen om een IS350 uit de US te importeren. Ik verwacht de auto over drie weken hier in Nederland.

Zijn er Lexus-rijders hier op het forum die ervaring hebben met een IS350 uit de US?

Gr Peter
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Tja, de IS350 is inderdaad een mooie optie.

Hou wel rekening met het navigatie systeem. Het schijnt dat de EU DVD's niet in de US modellen werken.

Er is echter een mogelijkheid om het navigatie systeem zelf of door een bekende monteur te laten vervangen.

Zie dit topic:
http://www.lexusforum.nl/modules.php?na ... opic&t=270

Edit: Ik zie net dat dit ook een Amerikaans systeem is, misschien is het toch de moeite waard hier over te communiceren met de verkoper voordat je zo'n systeem koopt.


Heel erg veel succes, ik ben zelf een tikkeltje jaloers :) Had de IS350 hier beschikbaar geweest, dan had ik deze absoluut gekocht. ;)
 

is250-09

Hoort erbij
6 mrt 2009
74
0
0
van mij mag deze wel naar nl komen (ook geen straf als het een 350 Hybride wordt!)

Flyaudio is Japans en navigatie gaat via 2 gig SD kaart
 

peterhalling

Hoort erbij
11 jan 2010
49
0
0
Eerst maar even afwachten qua navi (en temperatuurmeter) als ie hier in de garage staat. Dan kijk ik wel verder. Het gaat mij om het vermogen, de rest komt wel.

Ik laat het hier weten als ik heb.

Maar is er verder niemand niemand hier op het forum die een 350 rijdt dan?
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Nee, Lexus importeren gebeurt niet zo vaak namelijk :lol: maar ze zijn er wel

Er rijd hier in de buurt wel een LX450 rond. Soms zie je een verdwaalde SC van de eerste generatie. Ik heb ook drie keer een USDM LS400 gezien... en zelfs een JDM Toyota Soarer (Lexus SC rechts gestuurd)

Temperatuur zal in Fahrenheit worden weergegeven, en snelheidsmeter heeft zowel miles als KM
 

peterhalling

Hoort erbij
11 jan 2010
49
0
0
Vandaag in de auto gereden en ik mag zeggen dat ik tevreden ben. De bak is iets trager dan wat ik ben gewend (335i coup? aut) en vering iets minder stug. Ik ben meer dan tevreden en denk een goede keuze te hebben gemaakt.

Alleen de houtinleg vind ik minder. Ik wist dat het op de auto zat, maar wil het snel vervangen. Informeren bij Lexus zelf dus.

Verder nog een uitdaging om de fahrenheitjes te veruilen voor celciusjes.
 

peterhalling

Hoort erbij
11 jan 2010
49
0
0
Yep! De auto is vandaag hier aangekomen. Hij moet nog naar de rdw en staat nog met litouwse exportplaten. De auto komt oorspronkelijk uit de USA en is via litouwen ge?mporteerd.

Als iemand me uitlegt hoe ik een foto kan plaatsen, zet ik hem hier op de site.
 

peterhalling

Hoort erbij
11 jan 2010
49
0
0
Hier wat fotoojes. De velgen zijn wintervelgen met winterbanden, de originele 18" 5x2 spaaks zitten er uiteraard ook gweoon bij.

2uruwqp.jpg

5wwgus.jpg

2mn5155.jpg
 

peterhalling

Hoort erbij
11 jan 2010
49
0
0
Die spiegels is mij toch een raadsel. Het zijn zeker niet de nieuwe type spiegels en op internet kan het ook zo niet teurgvinden. Goeie opmerking dus.

Verder gaan we nu aan de slag voor een andere voorbumper. Er moet sproeiertjes in voor de koplampen. De navi blijkt in Litouwen al omgezet te zijn naar Europees, dus alleen nog even dvd regelen. De fahrenheitjes is nog een uitdaging, daar ben ik nu volop mee bezig.

Verder zit ik nog te denken om een paar pk-jes te gaan winnen door ander uitlaatsysteem er onder te hangen en een cold air-intake te gaan monteren. Wat ik op www.fsport.com heb gezien, bevalt me wel. Heeft iemand ervaring met deze spullen? Weet iemand of die spullen ook via een Lexusdealer te verkrijgen zijn?

Verder ben ik zoek naar een setje aluminium-achtige inleg voor het interieur. De hout-inleg vind ik niet zo geweldig. Iemand hiervoor suggesties?
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Als je wat wil bestellen, kan het wel een keer met mijn spullen meereizen vanuit de USA. Is wel lonend voor de grotere spullen

Die spiegels van je kunnen ook later van knipperlichten zijn voorzien, doen ze wel vaker.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Er is nu weer wat onder weg, maar over twee weken verwacht ik weer wat spullen te laten verschepen. Transport duurt ongeveer 4 weken in totaal. Maar de kosten zijn wel tamelijk laag.

Ik kan de aankoop desnoods ook doen, geen probleem. als het niet om hele grote bedragen gaat.

Als je velgen zoek, F-Sports bijvoorbeeld. Kan ik misschien nog ergens goedkoper vinden dan bij Sewell
 

Bijlagen

  • Kofferbak_deel2.rar
    310,2 KB · Weergaven: 59

peterhalling

Hoort erbij
11 jan 2010
49
0
0
Ha Jelmer,

De spullen worden overgebracht door een kennis van mij. Hij had al een lading klaar staan om verscheept te worden. Het scheelt me btw en invoerrechten. Toch bedankt voor je aanbod.

In ieder geval een uitlaat, inlaat en sierlijsten voor het interieur besteld.

gr Peter
 

peterhalling

Hoort erbij
11 jan 2010
49
0
0
Vandaag is de auto door de RDW goedgekeurd. Helaas is de procedure voor de bpm gewijzigd en is het nu afwachten op de belastingdienst. Nadat de acceptgiro op de mat is gevallen en betaald, kan het kenteken worden aangevraagd. Jammer, want voorheen kon je de bpm bij de rdw regelen en dat gaat niet meer.

Op zijn vroegst kan ik woensdag of donderdag definitief gaan rijden.