Ervaring met veilligheids CCV-certificering voor een NX

Voor mijn verzekering heb ik tegen de diefstal van mijn Lexus (import Duitsland) een CCV certificaat nodig. Lexus zegt dat ze de aanwezig klasse 3 fabrieksbeveiliging achteraf van een CCV certificaat kunnen laten voorzien. Wie van jullie heeft hier ervaring mee. Ik begreep elders dat dit namelijk niet mogelijk zou zijn. Ervaringen met ombouw volgssyteem en CCV certificaat?
Zie mijn reactie. Misschien iets voor u.

Ook mijn nieuwe NX (gekocht bij VETOS Mouris in Ammerstol/import uit Duitsland) heb ik klasse 3 beveiliging laten controleren via Lexus Eindhoven.
Hier kreeg ik aansluitend een SCM certificaat geldig voor 3 jaar.
Mijn verzekering (Volvo Insurance/ Baloise Belgium) kost mij 1067euro p/j. (3 jaar nieuwwaarde regeling/bonus/malus beschermer) 80% no-claim korting.
Klasse 1 (startblokkering) is vereiste.
Dus zoek je nog een verzekering tegen een scherpe prijs met goede voorwaarden. Dan is dit zeker de moeite waard.
Apart, als ik mijn gegevens invoer op baloise.nl dan krijg ik de melding 'minimaal alarmklasse 4'
Cataloguswaarde volgens hun >80k, zou dat het probleem kunnen zijn? Ik kan me voorstellen dat 80k een grens is.

Dat zou goed kunnen. Er is volgens mij wel een verschil tussen Volvo Insurance en Baloise. Mijn auto is 66k verzekeringswaarde.

Ik heb mijn nx uit 02-2022 ( cat.prijs 83 k) destijds de keuze voor verzekering bij ABN gemaakt. Ik ben ervan uit gegaan dat de nx af fabriek klasse 3 had/heeft. (Ook volgens kiwa overigens) Ik heb wel van de dealer een lojack volgsysteem in gekregen. Mocht ie ooit gejat worden en ik zou hem terug willen is ie mss nog te volgen. Verder heb ik me er niet zo druk om gemaakt. Mocht je bij de ABN niet voldoende beveiligt te zijn betaal je bij diefstal 2,5 % van de catalogusprijs eigen risico.