ervaring met verlaging is

  • Lexusforum jaarmeeting 2025

    Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

    Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Permi

Nieuw hier
25 jul 2013
7
0
0
Goeiemiddag!

Heeft er iemand ervaring met een verlaagde is?

Zou binnekort koni sportdempers gaan bestellen en wou toch graag eens weten of dit aan te raden is?

Heeft er iemand andere alternatieven? Woon in belgie dus moet helaas wel met keuring te verkrijgen zijn.


Alvast bedankt!

Robin
 
Ik heb je topic naar deze rubriek verplaatst.

Via de zoekfunctie van het forum kom je best wel veel tegen m.b.t. verlaging.
 
Hoi Permi, de meesten hier hebben schroefsetjes gebruikt, een enkeling heeft veren. Voor Belgie zou ik het niet weten, van wat ik op het internet lees, dan ben je meestal aangewezen op dure setjes die goedgekeurd zijn. Niet vergeten opnieuw uit te lijnen als je hebt verlaagd...
 
Ik heb een verlagingsset van TTE op mijn IS. Alleen de veren, met goedkeuringsattest. Geen enkel probleem op de keuring.

Mike.
 
Ik had hier ook nog een vraag over: Ik zie dat veel forumleden een schroefsetje van BC onder de IS leggen. Is bij deze schroefset ook het camber aan te passen? Zo ja, krijg je dan problemen als je die negatiever zet met het aanlopen aan de binnenkant van de wielkast? Ik ben er over aan het denken om,wellicht andere wielen eronder te zetten en dan wil ik iets meer van een Japanse stance :)
 
Ik wil ooit nog eens gaan voor een Koni STRT-setje voor de IS300. Veren en schokdempers, daar heb ik meer vertrouwen in dan in een schroefsetje. Qua prijs aantrekkelijker en minder slijtagegevoelig. Verder blijft het comfort bij deze set behouden en geeft sportieve prestaties wanneer dat nodig is.
 
Is bij deze schroefset ook het camber aan te passen? Zo ja, krijg je dan problemen als je die negatiever zet met het aanlopen aan de binnenkant van de wielkast?
Volgens mij kun je met BC's niet het camber aanpassen.

Wel zijn er camber-kit's op de markt om meer negatief camber in te stellen als je een Japanse stance wilt, zie ook volgende link en pic: http://my.is/forums/f89/camber-kits-...camber-431791/

Deze ook: http://www.clublexus.com/forums/sus...k-about-camber-toe-adjustment-on-a-is300.html


en dit :)
fetch
 

Bijlagen

  • stancered.jpg
    stancered.jpg
    286 KB · Weergaven: 151
Laatst bewerkt:
Ik wil ooit nog eens gaan voor een Koni STRT-setje voor de IS300. Veren en schokdempers, daar heb ik meer vertrouwen in dan in een schroefsetje. Qua prijs aantrekkelijker en minder slijtagegevoelig. Verder blijft het comfort bij deze set behouden en geeft sportieve prestaties wanneer dat nodig is.

Wat kost zoiets dan? Ik kan er nergens prijzen van vinden.
 
Ik kreeg er mijn is niet door op de keuring met h&r veren omdat ik de camber niet goed kreeg,ik rijd momenteel op racing logic want ben echt niet van plan 1900? uit te geven om toch maar dat papiertje te hebben want kw is de enige wettige schroefset,ik haal er de mijne elk jaar af.bc,meisterr,racing logic zijn 100x beter dan die rommel van ta technix waar dan wel papieren bijzijn,ga Belgi? nooit begrijpen:)
 
Ik heb ook een vraag m.b.t. het verlagen. Ik wil ook een schroefset aanschaffen, maar hoe is de ervaring met de uitlijning na verlaging?

Is het noodzakelijk spullen te kopen om de uitlijning goed te krijgen?
 
Ligt aan hoe laag je de auto gaat leggen. Mijn achter velgen staan iets negatief, dit ook om te voorkomen dat mijn banden de wielkasten raken. Ze hebben hem wel zo recht mogelijk gezet.
Ik heb dus alleen een schroefset gekocht en verder niks.
 
Bij mij is het camber ook te negatief maar zolang het spoor goed is is er geen probleem,het enige nadeel is dat je banden langs de binnenkant iets meer slijten, volgens mij bestaan er geen camberkits voor lexus voor het echt goed te krijgen,bij mij is er 1? verschil
 
Mijn persoonlijke ervaring met de Koni STR.T kit is minder, hoewel dat om een set voor een Peugeot ging.

Na een kleine 2 jaar wilde ik ze vervangen voor Bilstein, lag mn hele veerpoot vol met olie uit de schokbreker....
 
Ik zit nogal in het auto wereldje zeg maar...
en heb een paar aanbiedingen gekregen.
ik twijfel tussen :
Bilstein B6 + Eibach Pro
Koni Geel Sport kit
Koni STR-T kit

Koni geel en Bilstein set kosten mij hetzelfde.
Koni STR-T is de voordeligste keuze.

Wat zouden jullie doen ?