Ervaring trekhaak voor de NX

RobP

Nieuw hier
29 dec 2025
8
26
13
Wij overwegen om met een caravan op vakantie te gaan maar missen nog een trekhaak. Nu lees ik niet zo veel informatie over de trekhaken van Lexus of after market.
Wie heeft er ervaring met after market en welk merk/leverancier of toch een prijzige Lexus. Ik neem aan dat er ook aanpassingen moet komen aan al de veiligheidssystemen of sensoren. Alle adviezen zijn welkom šŸ˜€

En zijn er ook nog tips over het reizen met een caravan en plug-in hybride (NX 450H)

Ik heb een originele afneembare Lexus (Brink?) trekhaak laten monteren bij aflevering, het trekgewicht is bij mij 1000kg (af fabriek is het 1500kg).
Het was niet goedkoop (€1966 incl), maar ik wilde perse een trekhaak gemonteerd door de dealer. Montage was keurig gedaan. Bij een nieuwe auto heb ik liever niet dat de "lokale trekhaakboer" mijn bumper eraf trekt en dat gaat doen.

Het rijden gaat natuurlijk prima, ik had er in de zomer een aanhanger met 2 motoren aanhangen (totaal 1000kg) en die NX450H+ kan dat gemakkelijk aan. Bij het achteruit rijden moet je wel een van de systemen handmatig uitschakelen (maar dat heb ik ook met een fietsendrager). Lexus is niet zo slim dat hij begrijpt dat als je een stekker in de doos doet dat hij dan zelf sensoren uitschakelt. Bij het achteruit rijden remt hij dus meteen omdat hij iets achter de auto ziet

Bijlagen

• 2025-07-30 17.38.30.jpg
    2025-07-30 17.38.30.jpg
    2,9 MB · Weergaven: 13
  • Leuk
Waarderingen: RvD en Dirk_S