Update sinds 20/4/2020 – 6 jaar met een GS 450h uit 2013
Eigenlijk is er niets te melden. Geen problemen, geen storingen. Niets, zelden zo’n saaie auto gehad.
Het enige is, dat ik pas sinds enkele weken, de perfecte stoel/stuur/spiegelafstelling heb gevonden. Dat is misschien niet al te slim, maar om het echt perfect te krijgen, moet je er speciaal voor gaan zitten (letterlijk).
Het begint met hoe zit je het lekkerst? Hoogte zitvlak voor/achter, positie t.o.v de pedalen, stand rugleuning, mate van activering en hoogte van de lendensteun. Dat is het begin. Daarna plaats stuur (hoever van je af, hoogte). En daarna pas de spiegelafstelling.
Als je het op die manier doet, kom je uit op een stand die uiteindelijk het zitvlak en je rug (schouders, lendenen) in perfect contact met de stoel brengt. Pas daarna volgt de stuur- en daarna de spiegelafstelling. En uiteraard de vergrendeling van dat alles in het geheugen.
Het als eerste perfect positioneren van de stoel blijkt essentieel. De stand van stuur en spiegels volgen daaruit. Doe je het niet in die volgorde, dan blijf je dingen veranderen en bereik je nooit het optimum is mijn ervaring.
In de handleiding wordt uiteraard keurig vermeld welke instelmogelijkheden er zijn. Wat er niet in staat is hoe je de perfecte afstelling bereikt. Dat is een gemis. De volgorde van instellen is essentieel om het echt goed te krijgen.