Het is gelukt om de boel aan de praat te krijgen. Goeie tip van “mijn Lexus-ID” want dat staat nergens duidelijk

. Je wachtwoord van je Lexus-account mag ook niet langer zijn dan 16 karakters, mijn navigatiesysteem accepteert geen langere wachtwoorden. Ik heb m’n wachtwoord in moeten korten. En niet vergeten om tethering of hotspot toe te staan op je telefoon als je via Bluetooth verbindt.
Verkeersinformatie wordt opgehaald en getoond in je regio. Parkeerinformatie zegt me nog niet zoveel maar misschien ligt dat aan de locatie waar ik nu sta (Frankrijk). Streetview werkt ook, aardig nauwkeurig. Weersinformatie ophalen zorgt ervoor dat het navigatiesysteem herstart. En dan kom je erachter dat je opnieuw moet inloggen, dus vergeet niet om “wachtwoord opslaan” op “Aan” te zetten

.
Waarschijnlijk als je na het kopen van Google Search naar boven scrollt, dan staat daar een foutmelding, dat er op dit moment problemen zijn of iets
Jep, ik krijg nu inderdaad zo’n melding te zien. Bij gebruik van Chrome gaat het beter, al is de site dan traag. Maar da’s beter dan in Safari dat het na 3 handelingen of zo niet meer reageert. In de chatbox heb ik de storing wel gemeld. Ik kreeg vrijwel direct reactie terug dat er geen storing bekend was. Het advies was herkenbaar: “probeer het op een later tijdstip nogmaals”.
Overigens betwijfel ik of dat registeren van welk systeem aanwezig is, online wel hoeft. Ik heb toen ingelogd en na het inloggen in de auto koppelde hij zelf het systeem aan Mijn Lexus.
Ik vermoed dat dit is om de juiste versies voor kaart- of systeemupdates door te geven, maar ook om bijvoorbeeld in beeld te hebben hoe lang Lexus de oudere versies nog van Connected Services kan/wil/moet voorzien en daarmee eigenaren gericht kan benaderen over het stopzetten van een dienst.
Maar soms begint hij ook te mekkeren dat er een rijstrook afgesloten is, terwijl alle rijstroken berijdbaar zijn. Dan blijkt het een afgesloten afrit naar een tankstation of gewoon iets van vanmorgen.
Flitsmeister/Waze zitten er ook wel eens naast met een verouderde melding of een waarschuwing voor een flitspaal op een kruisende weg onder of boven een viaduct waar je op dat moment rijdt.
Heb je enig idee wat het dataverbruik is van de verkeersinformatie? Ik heb een relatief kleine databundel op m’n telefoonabonnement, maar kan me niet voorstellen dat dit een data-hongerige dienst is die met MB’s tegelijk verkeersinformatie ophaalt. Hooguit een paar KB denk ik?
M’n kaart versie is wel die uit de fabriek: 02-38-00 (2017-10-0). Daar zijn diverse sites voor die updates aanbieden, ik meen laatst hier op het forum gelezen te hebben dat een update voor 2024 er inmiddels is?
Verder heb ik nog de volgende versie- en modelnummers gevonden:
- model-id: 15LWENEU-BB01
- Hardwarenr: 86130-53S14
- navigatie: VC83103B
Ik gok dat het model-id dat begint met 15 inderdaad de 2e generatie is: 15mm? Edit: na opnieuw inloggen bij Lexus.nl zie ik dat er inderdaad generatie 2 in zit:
UW TOESTEL: LEXUSPREMIUMNAVIGATIONV2 MM15
Is er bij een update van de navigatiekaart ook een firmware update inbegrepen of is dat een aparte dienst die ik al dan niet gratis van een dealer kan krijgen?