Ervaringen met internet opties premium navigatie systeem via smartphone zoals verkeersinformatie?

• Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

D43m0n

Stamgast
10 apr 2013
1.336
1
1.040
113
Ik ben de handleidingen aan het doorlezen o_O. Ik zie dat het (10,3”) premium navigatiesysteem via Bluetooth of wifi verkeersinformatie en parkeerinformatie op kan halen met gebruik van je smartphone. Heeft iemand dat wel eens gedaan? Dit systeem uit 2018 ondersteunt het old-skool RDS-TMC zelfs nog, via DAB kan het ook verkeersinformatie ophalen. Naar mijn persoonlijke ervaring was RDS-TMC 10 jaar geleden al achterhaald en een stuk trager doordat het elke 5 tot 10 minuten de informatie ververst. DAB+ kan dit elke 30 seconden. Nu zou dit premium systeem ook TPEG via internet (je smartphone) ondersteunen. Maar werkt dit überhaupt en heb je daar dan een abonnement voor nodig bijvoorbeeld?

Heeft iemand dit ooit geprobeerd bij een IS uit 2018, of vergelijkbare (premium) navigatiesystemen bij andere Lexus modellen? Ik geloof dat het een “gen 8“ systeem is.