Ervaringen met remote park app!

Lexy

Actief
17 mrt 2023
153
76
28
Hallo,
Op diverse buitenlandse fora heb ik gezien dat er een remote park app (ontwikkeld door toyota europe) is waarmee je de lexus kunt starten en rijden zonder bestuurder erin. In Canada /USA zit het zelfs op de lexus link+ app. Bijv . Makkelijk om uit een te nauwe parkeerplaats te rijden.
Is er ervaring met dergelijke app bij jullie nederlandse / belgische lexus eigenaren?
 

Playlife

Nieuw hier
28 feb 2024
11
4
3
Hallo, ik heb het uitgeprobeerd werkt op zich wel, alleen je moet wel geduld hebben, in mijn geval kan ik sneller parkeren dan dat ik met de app laat parkeren, dit is mijn ervaring ermee.
 

Lexy

Actief
17 mrt 2023
153
76
28
Het parkeren / rijden zonder dat je er zelf inzit. Dus je staat op een afstandje en start de auto met die app en zet de auto ook in beweging met de app? Ik bedoel dus niet het inparkeren als je zelf in de auto zit.
 

Playlife

Nieuw hier
28 feb 2024
11
4
3
Als ik buiten naast de auto sta bedoelde ik, maar het is wel een geduld spelletje, ik gaf aan dat ik sneller kan parkeren als ik in de auto zit, dan dat ik naast de auto staat en met de app ga gebruiken. Leuke gadget maar in de praktijk is het niet zoveel aan. Net zoals rijstrook wisselhulp, dat is ook een dingetje waar je niet zoveel aan hebt.
 

Lexy

Actief
17 mrt 2023
153
76
28
Ok! Duidelijk. Dan hebben we het over hetzelfde.;)
Wat betreft de rijstrook wissel hulp…Dat is m.i. niet echt iets voor de nederlandse wegen. Het is me 1 keer gelukt om de auto het te laten uitvoeren. Maar effe iets tegen het stuur en het wordt geannuleerd. Ik moet het nog effe uit zetten.
 

Playlife

Nieuw hier
28 feb 2024
11
4
3
Off topic.
Wat ook wel opviel helaas, sinds de update infotainment van Februari werkt helaas Gracenote en internetradio niet, wat voor de update wel werkte.
Heb jij ook dit issue na de update als die uitgevoerd is?
 

Lexy

Actief
17 mrt 2023
153
76
28
Ik heb dat nog niet gecheckt. Bij mij staat het mm scherm altijd op navigatie.
En internetradio gebruik ik niet. De radio staat voor 90% op Radio2 soul&jazz DAB
 

Lexy

Actief
17 mrt 2023
153
76
28
Ja, alles is up to date. Dat was na die blunder van toyota/lexus dat er geen communicatie meer mogelijk was door een bug in de update.
 

Elan

Hoort erbij
16 dec 2023
41
26
18
Mag ik vragen voor welke auto’s dit werkt?
Ik bedoel; vanaf welk bouwjaar?
 

Lexy

Actief
17 mrt 2023
153
76
28
De info die ik kon vinden:
De auto moet beschikken over ‘advanced park’.
Voor de NX was dit vanaf modeljaar 2022.
En een filmpje op het Duitse forum was van de LBX.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Elan

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
714
155
43
Ik zou hier zoveel trust issues mee hebben :ROFLMAO:

Ik werk in de ICT, dat is de reden dat ik nooit blind op een ICT oplossing zou vertrouwen. Er is een reden dat alles dat smart is in mijn huis ook nog gewoon een schakelaar heeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa en Elan

Lexy

Actief
17 mrt 2023
153
76
28
@Metalfreak Ik volg je helemaal. (Ook vanwege mijn ICT ervaring bij een groot energiebedrijf.)
Ik zie het al gebeuren dat ik buiten de auto sta, de auto start op de oprit, de auto komt in beweging, maar de app weigert verder alle contact. De auto de straat over, de bosjes in. Hoe leg je dat uit aan de buurman? :eek:

@Playlife
Net effe gecheckt. Gracenote geeft bij mij wel info van artiest en nummer op het audioscherm.
 
Laatst bewerkt:
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: Metalfreak en Higgie

Playlife

Nieuw hier
28 feb 2024
11
4
3
Bedankt voor kijken, vroeger had ik een cover/plaatje van de artiest met naam en nummer erbij, maar nu zie ik bijv. Radio 10 logo en naam van de artiest,
terwijl Radio 10 logo was veranderd naar het plaatje van artiest.
Geeft bij jou de zenderlogo aan of plaatje van het spelende artiest?
 

Lexy

Actief
17 mrt 2023
153
76
28
Ik krijg voor de zender een verzamelplaatje van het programma met daarnaast de naam van de artiest en de naam van het nummer. En rechtsonder de tekst ‘powered bij gracenote’
Ik zal eens een andere zender kijken.
Wordt vervolgt!
 

Playlife

Nieuw hier
28 feb 2024
11
4
3
@Playlife Even een terugmelding. Bij mij ook radio 10 logo. Ipv artiest.
Ik ben er achtergekomen, dat bij de privacy instellingen moet alles worden aangezet en dan werkt het logo verhaal wel, dus je krijgt de cover en artiest te zien, zeer waarschijnlijk werkt ook het internetradio in buitenland. Maar wat wel opviel later, elke keer als ik de auto opnieuw start dan moet ik alle privacy instellingen aanzetten en accepteren anders werkt het niet. Dus dit heeft te maken met online verbinding van de Toyota server. Dus ik moet nog kijken hoe ik dit vast kan leggen dat ik niet elke keer opnieuw moet aanzetten.