Ervaringen NX

cordiafreak

Hoort erbij
26 aug 2016
32
13
8
Vanaf 1995 rij ik oude Mitsubishi?s en dit ging door tot in 2017. Na dik 20 jaar met auto?s te rijden zonder enige luxe bracht me op het idee om het roer om te gooien, ik wilde wat luxe voor erbij. Ik heb de oude auto?s tot de dag van vandaag nog steeds. Na wat speurwerk kwam ik in 2017 bij een Lexus RX300 uit 2005 terecht. Eerst een proefrit gemaakt in Urk bij een grote autobedrijf maar ik was tijdens de rit snel uit m?n doen. Bij bochten, drempels en hoge putdeksel bonkte de auto enorm en ik kon me niet voorstellen dat dit Lexus eigen is. Snel de auto weer ingeleverd, mijn negatieve feedback achter gelaten en een week later op MP bij een particulier exact het zelfde model tegen gekomen. Afspraak gemaakt en gereden...........geweldig stil zoals het hoort. Alle onderhoud gehad, wel wat gebruiksplekjes maar goed, dit was het. Tot op heden nog in mijn bezit en al die tijd geen onkosten gehad, elk jaar bij de dealer z?n beurt en apk gehad dus tot dusverre.......een TOP bak. Maar als je financieel de kans krijgt om een jongere en nog luxere auto te kopen, dan pak je die met 2 handen aan. Heel lang naar een RX gezocht die jonger was met minder kilometers en het liefst een hybride. Het opvolg model (mk3) vanaf 2009 vind ik kwa look helemaal niks dus daar kon snel een streep doorheen. Door toeval kwam ik bij een NX terecht, veel YouTube filmpjes bekeken en wat een prachtigen wagen is dat. Dus het werd tijd voor een proefrit, de eerste donker grijze president in Soest. Na mijn verzoek op het web stond de auto niet klaar dus kreeg een ander mee, met veel minder luxe. Kwa rij gedrag niks op aan te merken. Na een paar dagen was de grijze President verkocht. Vervolgens een licht grijze in Sittard, ook hierheen, wel een proefrit in de juiste auto en het was geweldig. Omdat ik nog geen definitieve datum kon weerleggen zodat ik het geld op de bank heb, heb ik ook besloten geen aanbetaling te doen. Uiteindelijk was ook deze kort na mijn bezoek verkocht. Nr3 staat in Breda, ook bij de dealer en ook hier een proefrit meegemaakt, ge wel dig........ Wat een bak. Deze President is parelmoer Wit, 18 inch velgen, head up display, line accsist, Panorama dak, top geluids installatie, stuurwiel verwarming, stoel ventilatie, de achterbank elektrische te bedienen oftewel....het volle pakte. Uiteraard heb ik deze aanbetaald met het verzoek om hem met 6 weken op te halen. Door een hogere aanbetaling was dit geen probleem. Echter heeft de vorige eigenaar aan de voorkant iets geraakt waardoor er lichte schade aan was ontstaan. Deze lichte schade zouden ze laten herstellen en ze zouden er witte kentekenplaten bijleveren ivm de trekhaak die erbij is. Ik heb vandaag contact gehad ivm het ophalen van de NX, ik moet nog 8 dagen geduld hebben. De lichte voorschade is hersteld maar ze wachten op de navigatie update. Wel zo netjes! Dus na een lange speurtocht op veel auto site?s zowel in NL, Belgi?, Duitsland en daar buiten gezocht. Het mooie is de vorm, de neus, de triple koplampen dus het hele totaal pakket. Ik hoop er heel veel plezier mee te hebben. Zodra ik meer info heb post ik dat hier!
 

Bijlagen

  • E53775D1-5A0B-435B-87A3-CF4BE7B9045D.jpeg
    E53775D1-5A0B-435B-87A3-CF4BE7B9045D.jpeg
    246 KB · Weergaven: 55
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

cordiafreak

Hoort erbij
26 aug 2016
32
13
8
Vinden jullie ook dat als je op de batterij rijd, dat de elektro motor kwa geluid best aanwezig is? Ik vind hem niet bepaald stil. Of er is iets mis met de mijne?
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Vinden jullie ook dat als je op de batterij rijd, dat de elektro motor kwa geluid best aanwezig is? Ik vind hem niet bepaald stil. Of er is iets mis met de mijne?

Je zou eigenlijk alleen een soort gefluit mogen horen alsof je in de metro zit. (Althans daar vergelijk ik mijn Auris altijd mee).
Mijn ervaring is dat Toyota/Lexus hybrides juist doodstil zijn op elektrisch..
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Je kunt inderdaad een zachte zoem/fluittoon horen.
Of het hard, hinderlijk of geen probleem is, is een beetje persoonlijk.

Nieuwere EV's moeten bij snelheden < 5 km/u een namaakgeluidje laten horen. Misschien doet de NX dat ook als-ie in EV-mode rijdt?
 

cordiafreak

Hoort erbij
26 aug 2016
32
13
8
Vandaag even 400km gereden naar onze Ooster buren. Verbruik 7L op 100km, zeer netjes vergeleken met m?n verbruik van de RX. Ik ga deze week toch even naar de dealer ivm het geluid op de achter as. Misschien is het een wiellager?
 

Bijlagen

  • A8C7AB10-E897-4F6C-9A92-77EBC4F6FED8.jpeg
    A8C7AB10-E897-4F6C-9A92-77EBC4F6FED8.jpeg
    243,5 KB · Weergaven: 50

Juanenrique

Nieuw hier
2 mrt 2020
4
0
1
De NX is een prima draadloze oplader voor mijn Samsung S10e. . -)
Ieder knikje in de grafiek is een tankbeurt. Echt verbruik aan de pomp.
Op het beeldscherm word 6,5 aangegeven over deze periode.
Ik rij max. 120 km/h.
 
Laatst bewerkt:

cordiafreak

Hoort erbij
26 aug 2016
32
13
8
Ik heb de NX nu van Oktober en ik ben nog steeds helemaal in mn sas. Ik heb de 2015 president model waar alles op zit. Het enige nadeel vind ik de lage locker waar je de gordel insteekt. Die had van mij wat hoger mogen zitten. Verder een zeer relaxe top bakkie!