Euro 95 vs Euro 98

ycw

Nieuw hier
26 okt 2016
4
0
0
Ik heb de ervaring dat BP ultimate 98ron tov 95 meer VERMOGEN levert in mn Ct200 f-sport(enige juiste uitvoering :)). Tevens is het brandstofverbruik bij 95 ron 1 op 18km en bij BP ultimate circa 1 op 20.5km ofwel zo'n 10% zuiniger..Belangrijker de lexus is nu gewoon een vlottere auto!!

Ik tank in mn audi a8 4.2 altijd BP ultimate (98 ron) en is stiller en sneller,spreek uit 60k km ervaring. Dit geld dus ook voor de ct200. voor mij nooit meer euro95, De extra km compenseert het prijsverschil...

Ik kan jullie BP ulitmate absoluut aanraden en net het extra power te ervaren(wat geen luxe is).
 

Bluedeamon

Actief
4 okt 2015
440
31
0
Zolang de ecu niet gemapt is op 98 zal het geen verschil bieden. i.i.g geen merkbaar verschil. Door de hogere verbranding "kan" het zijn dat hij iets zuiniger rijd. Maar als we daar naar gaan kijken, kan je beter gewoon 95 tanken :p

Autos zoals bijv. een Mitsubishi Lancer Evo heeft wel verschillende stage maps in de ecu. Hoe het precies allemaal werkt moet je niet aan mij vragen. Maar weet zeker dat we mensen hier op het fora hebben zitten die hier beduidend meer vanaf weten :)
 

ycw

Nieuw hier
26 okt 2016
4
0
0
Ik ben niet heel technisch aangelegd, maar dit is mijn ervaring. Het is wel degelijk voelbaar. Ook is de auto stiller.
 

M verstappen

Hoort erbij
24 mei 2016
62
10
0
Euro 98 heeft een hogere zelfontbrandingstempuratuur waardoor deze klopvaster is, motor gaat minder snel pingelen en de ontsteking kan verder vervroegd worden als bij euro 95, bij een hoog vermogen motor moet voor deze klopvastheid soms/vaak euro 98 of hoger getankt worden maar of het zin heeft bij een luie lexus motor weet ik niet. Zelf tank ik ook 98, meen dat ie wat frisser loopt maar kan ook tussen de oren zitten.