EuroNcap: vijf sterren voor CT

Jay_Kay

Actief
18 mei 2011
168
0
0
Wel jammer dat niet de meest uitgebreide versie getest is, want anders had-ie zeker een extra vermelding gekregen voor het precrash safety system. Een vergelijkbaar systeem is bij de Focus ook optie, en toch wordt het gemeld als extra bovenop de 'normale' tests.

Toch weer een beetje meten met twee maten :(

Wat met wel opviel aan de test is dat de vooruit volledig heel bleef bij de frontale aanrijding en dat de kooi constructie vrijwel geheel in takt bleef. Bij andere auto's zie je de dakrand veel verder vervormen.
 

postbuz

Actief
18 mrt 2011
161
0
0
Jay_Kay zei:
Toch weer een beetje meten met twee maten

Klopt, maar of dat nu aan EuroNcap of Lexus ligt zou ik niet weten. Wel vindt ik het eigenlijk onzin om opties mee te nemen in dit soort testen. Of heeft iedereen hier PCS? :D
 

Jay_Kay

Actief
18 mei 2011
168
0
0
Ik zeker niet; kan ook niet op de BLP... Wat ik bedoelde te zeggen is, dat de Focus zo geroemd wordt om zijn extra veiligheidsvoorzieningen door EuroNCAP, omdat dit voorzieningen zijn die (nog) niet meegenomen worden in de bepaling van het aantal sterren.

Echter, de CT kan met een aantal van die zaken ook uitgerust worden maar tellen niet mee in de aanvullende beoordeling. Vandaar de 'twee maten meten' opmerking. De Focus is natuurlijk wel Europees, terwijl de Lexus Japans is... Ik weet trouwens niet of de Focus altijd met PCS uitgerust kan worden, want dan zou het een reden kunnen zijn om het extra te noemen.

Anyway, ook niet heel belangrijk. Het is gewoon goed om te weten dat bij een frontale aanrijding met 50 km/hr je redelijk veilig bent in je auto.