Zaterdag, 4 augustus, is het zover. Mijn CT 200h heb ik al zien staan.
Het wordt mijn 15de auto. In totaal heb ik ruim 1 mln kilometer achter de kiezen.
Mijn huidige wagen is een Jaguar 2 liter diesel maar wilde wat kleiner.
Met deze Jaguar reed ik (115.00 km) altijd meer dan 16 km op ??n liter. Het gemiddeld verbruik lag op zo'n 5,5 liter per 100 km. 's Winters wat meer: 5,6 tot 5,7, 's zomers wat minder. M.i. een kwestie van goed inschatten van verkeerssituaties. Dus, in het algemeen, niet te hard optrekken en/of remmen.
Geen sportieve rijder? En het bochtenwerk dan?
Heb driemaal (of is het viermaal?) een testrit met een CT 200 gemaakt.
Gedurende de eerste korte testrit (midden 2011) viel de wel erg stugge vering op.
Tijdens de tweede korte testrit (begin 2012) was het "onrustig" stuurgedrag op autowegen zeer opvallend en bijzonder storend. Iedere seconde moest ik "erbij" blijven. Mijn vrouw (en ik overigens ook) dachten veel harder te rijden dan in werkelijkheid het geval was. Geen aantrekkelijk vooruitzicht.
De derde testrit is gemaakt in de duurste uitvoering (150 km begin juni en met wat flinke heuvels, in de Ardennen). Dat klikte aanzienlijk beter, maar de vering bleef toch wat kort aanvoelen. Jammer dat ik niet weet met welk merk banden en/of maat velg en/of bandenspanning ik heb gereden.
Toch bleef de wagen mij om andere redenen erg bekoren. Hij paste ook geheel bij mijn rijstijl.
Uiteindelijk, na alles op een rijtje te hebben gezet, de standaarduitvoering gekocht. (Het alternatief was de nieuwe Volvo V40.) De opties van de overige modellen deden mij niet veel m.u.v. de cruise-control en parkeercensoren. Samen met het alarm en metallic lak is voor deze opties gekozen.
Overigens wel ge?ist dat de wagen met Michelins zouden worden uitgevoerd. In ieder geval niet met Yokohama's.
De standaarduitvoering heb ik dus nooit kunnen ervaren. (Zelfs bij de importeur was geen basisuitvoering aanwezig.) Ik ben mij ervan bewust een gok genomen te hebben en ben dus ook zeer benieuwd wat de wagen in deze uitvoering (met 15 inch velgen en Michelins) mij gaat brengen.
In ieder geval zal ik internet blijven afstropen om de ontwikkelingen t.a.v. van vering en rechtuit rijden te volgen.
Op mijn eerste drie auto's (Fiat 128) had ik Koni's laten monteren. Dat was een bijzonder positieve ervaring: het was alsof ik in een geheel andere en duurdere auto reed. Ik hoop dan ook stilletjes dat Koni t.z.t. een demper voor de CT 200h op de markt zal brengen.
Wordt in ieder geval vervolgd. Zeker ook t.a.v. het brandstofverbruik.
Dino286 (en daarvan is er maar ??n gemaakt)
Het wordt mijn 15de auto. In totaal heb ik ruim 1 mln kilometer achter de kiezen.
Mijn huidige wagen is een Jaguar 2 liter diesel maar wilde wat kleiner.
Met deze Jaguar reed ik (115.00 km) altijd meer dan 16 km op ??n liter. Het gemiddeld verbruik lag op zo'n 5,5 liter per 100 km. 's Winters wat meer: 5,6 tot 5,7, 's zomers wat minder. M.i. een kwestie van goed inschatten van verkeerssituaties. Dus, in het algemeen, niet te hard optrekken en/of remmen.
Geen sportieve rijder? En het bochtenwerk dan?
Heb driemaal (of is het viermaal?) een testrit met een CT 200 gemaakt.
Gedurende de eerste korte testrit (midden 2011) viel de wel erg stugge vering op.
Tijdens de tweede korte testrit (begin 2012) was het "onrustig" stuurgedrag op autowegen zeer opvallend en bijzonder storend. Iedere seconde moest ik "erbij" blijven. Mijn vrouw (en ik overigens ook) dachten veel harder te rijden dan in werkelijkheid het geval was. Geen aantrekkelijk vooruitzicht.
De derde testrit is gemaakt in de duurste uitvoering (150 km begin juni en met wat flinke heuvels, in de Ardennen). Dat klikte aanzienlijk beter, maar de vering bleef toch wat kort aanvoelen. Jammer dat ik niet weet met welk merk banden en/of maat velg en/of bandenspanning ik heb gereden.
Toch bleef de wagen mij om andere redenen erg bekoren. Hij paste ook geheel bij mijn rijstijl.
Uiteindelijk, na alles op een rijtje te hebben gezet, de standaarduitvoering gekocht. (Het alternatief was de nieuwe Volvo V40.) De opties van de overige modellen deden mij niet veel m.u.v. de cruise-control en parkeercensoren. Samen met het alarm en metallic lak is voor deze opties gekozen.
Overigens wel ge?ist dat de wagen met Michelins zouden worden uitgevoerd. In ieder geval niet met Yokohama's.
De standaarduitvoering heb ik dus nooit kunnen ervaren. (Zelfs bij de importeur was geen basisuitvoering aanwezig.) Ik ben mij ervan bewust een gok genomen te hebben en ben dus ook zeer benieuwd wat de wagen in deze uitvoering (met 15 inch velgen en Michelins) mij gaat brengen.
In ieder geval zal ik internet blijven afstropen om de ontwikkelingen t.a.v. van vering en rechtuit rijden te volgen.
Op mijn eerste drie auto's (Fiat 128) had ik Koni's laten monteren. Dat was een bijzonder positieve ervaring: het was alsof ik in een geheel andere en duurdere auto reed. Ik hoop dan ook stilletjes dat Koni t.z.t. een demper voor de CT 200h op de markt zal brengen.
Wordt in ieder geval vervolgd. Zeker ook t.a.v. het brandstofverbruik.
Dino286 (en daarvan is er maar ??n gemaakt)