Even voorstellen Ed

edje

Hoort erbij
1 nov 2022
35
12
8
Hallo allemaal. Ik ben Ed en rijd sinds kort een IS300H F-sport. Een poosje gezocht naar deze auto en uiteraard gevonden. Ik had een aantal eisen waar de auto aan moest voldoen, F-sport uitvoering, Sonic titanium, adaptief cc en nog wat zaken. Uiteindelijk deze gevonden bij een Toyota dealer in Venray. De auto is als nieuw.

Het rijden is wel erg wennen. Vooral de motor/bak combinatie reageert soms nogal eigenaardig, maar we worden langzaamaan vriendjes. Heb meer dan 20 jaar Volvo gereden, de laatste een V60 met de sterke 5 cilinder D5 motor (245pk). Mis de kracht nog steeds daarvan, de Lexus doet het allemaal een (flink) stuk gezapiger. Maar dat went allemaal natuurlijk. Belangrijk is dat ik van de diesel af ben, en dat is gelukt.

Ik heb nog wel wat vragen over de auto, maar die stel ik wel in de juiste rubriek.
oja, nog een praatje bij het plaatje:


links.jpg
 

LEX(D)US

Actief
20 sep 2019
159
151
43
Prachtige auto en kleur kan ik wel zeggen :giggle:
Hybride rijden is even wennen , maar de souplesse is ongeëvenaard. ( voor een 4 cylinder )
Heel veel plezier er mee.
 

Dutch88

Hoort erbij
26 okt 2022
63
25
8
Hey van harte welkom hier! Ik ook net nieuw hier. 6jr terug was de 300H net iets te scherp voor mij, de laatste 2 a 3jr ben ik het model echt gaan waarderen. Wat een super mooie wagen man, mag je trots op zijn(y)(y)(y)
 

joey_brasco

Nieuw hier
7 mei 2012
18
29
13
Welkom Edje, gefeliciteerd met je IS. deze had ik ook voor m'n gs450h. In het zwart met rood interieur. Fijne wagen en tamelijk vlot in de sportstand.
@Dutch88 het 2AR-FSE blok is inderdaad een 4 pitter maar met dezelfde inhoud als z'n voorganger. Lexus verkocht het ook als vergelijkbare prestaties van een v6 maar het verbruik van een 4 pitter. Klopt ook wel ,alleen is het karakter anders.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dutch88

edje

Hoort erbij
1 nov 2022
35
12
8
dit is toch gewoon de 2.5 v6 met hybrid?
Zo wordt hij vaak wel aangeduid bij onderdeel leveranciers e.d., maar is gewoon een 4 pitter.
Overigens vind je daar vrijwel geen onderdelen voor de lexus. Waar halen jullie onderdelen vandaan? Is er ergens een site waar je originele Lexus onderdelen kunt bestellen?
 

edje

Hoort erbij
1 nov 2022
35
12
8
Welkom Edje, gefeliciteerd met je IS. deze had ik ook voor m'n gs450h. In het zwart met rood interieur. Fijne wagen en tamelijk vlot in de sportstand.
@Dutch88 het 2AR-FSE blok is inderdaad een 4 pitter maar met dezelfde inhoud als z'n voorganger. Lexus verkocht het ook als vergelijkbare prestaties van een v6 maar het verbruik van een 4 pitter. Klopt ook wel ,alleen is het karakter anders.
Hij is zeker fijn in de stad, dan is hij ook vlot zonder comfort verlies. Op de snelweg vind ik dat wel een ander verhaal. Dan gaat hij al snel hoog in de toeren. Onnodig wat mij betreft, Met een elektromotor van ruim 140 pk en een vrij grote benzine motor moet je toch heel goed kunnen versnellen op koppel. Vind het jammer dat lexus daarvoor gekozen heeft. Ik vermoed vanwege het verbruik: door hem in het max koppelgebied te laten werken draait hij zo zuinig mogelijk, maar ik betwijfel of dat iets uitmaakt.
 

edje

Hoort erbij
1 nov 2022
35
12
8
Hey van harte welkom hier! Ik ook net nieuw hier. 6jr terug was de 300H net iets te scherp voor mij, de laatste 2 a 3jr ben ik het model echt gaan waarderen. Wat een super mooie wagen man, mag je trots op zijn(y)(y)(y)
Hier ben ik het 100% mee eens. Hij groeit echt naar je toe wat mij betreft. Vind hem echt heel fraai. Mijn vorige auto (V60) had bij lange na niet zoveel bekijks als de IS300H.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dutch88

Dutch88

Hoort erbij
26 okt 2022
63
25
8
Zo wordt hij vaak wel aangeduid bij onderdeel leveranciers e.d., maar is gewoon een 4 pitter.
Overigens vind je daar vrijwel geen onderdelen voor de lexus. Waar halen jullie onderdelen vandaan? Is er ergens een site waar je originele Lexus onderdelen kunt bestellen?
Tot nu toe weinig nodig gehad, een mattenset (die viel mee) een die belachelijk dure rvs plaatjes voor tussen je remblokken. bij de de dealer in duivendrecht.
 

edje

Hoort erbij
1 nov 2022
35
12
8
Ik hoop natuurlijk dat er niks aan stuk gaat, maar de praktijk is meestal toch anders. Op mijn vorige auto had ik keramische remblokken gemonteerd, die geven geen remstof. ideaal, altijd schone velgen. Ook die zijn niet verkrijgbaar voor de IS300H helaas.
 

Dutch88

Hoort erbij
26 okt 2022
63
25
8
Ik hoop natuurlijk dat er niks aan stuk gaat, maar de praktijk is meestal toch anders. Op mijn vorige auto had ik keramische remblokken gemonteerd, die geven geen remstof. ideaal, altijd schone velgen. Ook die zijn niet verkrijgbaar voor de IS300H helaas.
nee zo koop ik van mijn 18e al auto's waar niks voor te krijgen is. Zeker als je jong bent wil je wel is het een en ander aanpassen. Mijn eerste auto was een Micra uit 1990, daarna een Charade GTti uit '88 haha. Toen paar Primera's en voor deze kort een Mazda 3 sport uit 2006.