even voorstellen ik ben alexander uit boekelo

alexander

Hoort erbij
8 okt 2011
39
0
0
Hallo allemaal
ik ben alexander uit boekelo
en ik ben zins een uur eigenaar van een lexus ls400 bj 94 :D
hij is in goede staat maar tijdens terug rijden viel de verlichting v/d tellers uit
iemand een idee?? :O
gr alexander
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Welkom Alexander, Geen idee, anderen misschien?
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Er is hier een grote groep LS400 eigenaar, waaronder een paar fantieke sleutelaars.
Gaat wel goed komen ;)


Welkom en veel plezier hier en met je wagen!
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
LS400, '93 en '94 jaartal, kennen een redelijk bekend 'euvel' met de dash-/verlichtingscluster.

Het begint vaak met het regelmatig uitvallen van de instrumentverlichting, geknipper en na een poosje werkt het helemaal niet meer. Koude weersomstandigheden schijnen e.e.a. ook te be?nvloeden.

Ingeval het geen los contact is of kabel, dan is hoogstwaarschijnlijk de stroomvoorziening (elco's op print achter instrumentencluster) naar de klokjes op zijn eind. Het kan zelf worden gerepareerd, maar ik vrees dat je dan wel enige ervaring op dit gebied dient te hebben. Waarschijnlijk kun je op het net wel e.e.a. aan info vinden (HowTo's).

EDIT: http://www.lexusownersclub.co.uk/forum/ ... 26776.html (info over onderdelen die mogelijk vervangen dienen te worden).

Net als eerder aangegeven, zijn er hier knappe bollen op het forum die je zeker verder kunnen assisteren, of wellicht schema's van e.e.a. hebben.

Succes met de auto!

Mike
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
hoi alexander! :)

welkom! en inderdaad genoeg handige leden hier met een LS400!
in ieder geval veel plezier met je LS!
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Hoi welkom hier! ik hoop dat de bovenstaande link een oplossing voor je is.
 

alexander

Hoort erbij
8 okt 2011
39
0
0
hoi allemaal
ik ga deze week even met de tekening naar de radioboer
ik denk dat hij er wel uit komt :rulez:
bedankt voor de info
gr alexander
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Welkom, uitvallende verlichting (ook de brandstofmeter toevallig??) ligt aan 3 weerstanden op de printplaten. C212, C147 en C142.

Ik heb het een keer gerepareerd. het is een priegel klusje en als je niet veel soldeerervaring heb zou ik het laten doen.
 

alexander

Hoort erbij
8 okt 2011
39
0
0
en dan is hier mijn lexus
toeval de knipperlichten komen bij jelmer weg
voor de mensen die de auto kennen hij komt uit haaksbergen 1.jpg
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Welkom op het forum en succes met de reparatie!



gr. koen
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
Ah, de ls400 van Michel..
Ik ken de goede man niet, maar heb m ooit gemaild over deze ls400.
Heb je de schokbreker al gerepareerd? O2-sensor?
Dat waren de punten die hij destijds opnoemde.

Veel plezier ermee
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
alexander zei:
en dan is hier mijn lexus
toeval de knipperlichten komen bij jelmer weg
voor de mensen die de auto kennen hij komt uit haaksbergen<onbekende bijlage (1.jpg)>


Veel mensen maakten altijd de kentekenplaat geel, omdat hiermee vroeger op het inet je adres gevonden kon worden, en dus onvriendelijke mensen kon lokken.

Nu kan dat niet meer (tenminsten, niet meer zonder wat extra kennis), maar om nu je wagen met naambord van de straat neer te zetten lijkt me wat minder handig ;)

Misschien ben ik wat te voorzichtig, maar ik heb ervaringen (op ander forum, audio) dat na plaatsen foto's / NAW gegevens kort nadien diverse zaken waren verdwenen!
 

alexander

Hoort erbij
8 okt 2011
39
0
0
hallo allemaal
mr prinssen je heb zekker gemaild dat links achter in zakt
ik ben er ook achter gekomen maar hij doet dat alleen in de normale stand en niet als hij op hoog staat
maar in het ergste moet ik hem vervangen
o2 sensoor heb ik nog niet gemerkt
wat gaat er dan mis?? :hi:
 

alexander

Hoort erbij
8 okt 2011
39
0
0
hoi bleu eyes
bij ons in boekelo denk je daar niet aan
maar bedankt voor de tip :redface2:
ik ben hand boog schutter kan nog van pas komen
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
alexander zei:
hallo allemaal
mr prinssen je heb zekker gemaild dat links achter in zakt
ik ben er ook achter gekomen maar hij doet dat alleen in de normale stand en niet als hij op hoog staat
maar in het ergste moet ik hem vervangen
o2 sensoor heb ik nog niet gemerkt
wat gaat er dan mis?? :hi:

Hij mailde me toen dat er een o2-sensor vervangen moest worden en dat ie daardoor soms inhield.
Het fijne weet ik er niet van, ben uiteindelijk niet gaan kijken.
Als ie inzakt als ie in 1 stand staat en de andere niet dan zou ik denken dat het iets is met de sensor. Dat moet redelijke makkelijk te fixen zijn lijkt me
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
alexander zei:
hoi bleu eyes
bij ons in boekelo denk je daar niet aan
maar bedankt voor de tip :redface2:
ik ben hand boog schutter kan nog van pas komen



Precies! Daarom komen mensen uit het @#$@# randstad (ik ben zelf een plattelander, geboren Groninger) naar ons toe :D :D
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Deze auto heeft ook op 18" LS430 velgen gestaan die ook bij mij vandaan kwamen. :hi: :p
 

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
Hoi en welkom!

Ik ben zelf ook naar deze LS400 wezen kijken. De vorige eigenaar gaf toen aan dat ie links achter wel eens wegzakte als hij achteruit reed maar ook niet altijd. Ik ben zelf de laatste tijd aan het knooien met de luchtvering en een nieuwe demper in NL kost ? 1500,-. Ik hoop dat het iets anders is. De uiteinden van de dashboardverlichting knipperden bij mijn bezoek ook al.

Voor de rest zag de auto er van buiten erg netjes uit.

Veel plezier ermee!
 

alexander

Hoort erbij
8 okt 2011
39
0
0
Hoi jwr
ik rij nu een paar dagen met de auto
ik heb hem ik de stand high gezet en hij blijft keurig hoog staan dus ik denk dat het niet aan de dempers licht de dach knippert na 10 km of als hij warm word dus ik heb een reparatie set besteld bij conrat
bestaande uit een soldeerstation en enkele condensatoren totaal 27 euro
ik laat wel weten of het werkt
ik heb er alle vertrouwen ik
gr alexander