Even voorstellen- in bestelling CT200h 2013

tdk1981

Nieuw hier
14 jun 2012
18
0
0
Hallo allemaal,

Ook ik zal me even netjes voorstellen. Ik ben Tom, 31 jaar en vader van 2 zoontjes van 1 en 3.
Ik werk als sales manager bij een Zwitsers bedrijf.

Al een tijdje ben ik op zoek geweest naar een vervanger voor mijn Volvo V50 2.0D automaat (2008).
Natuurlijk de nodige afwegingen gemaakt omdat voor het bedrag van een CT200h Luxery Line veel te kopen/leasen is.
Na de proefrit was mijn keuze al direct gemaakt. Geweldig rijdende auto voorzien van alle luxe.
Ter vergelijking nog even (heel kort) in de nieuwe A-klasse 200cdi aut. gereden die mij totaal niet kon bekoren. Verder stond de V40 CrossCountry hoog op mijn lijstje. De configuratie van die wagen kwam ook op ca. 45k euro uit alleen dan met 25% bijtelling. Een verschil van netto 200 euro per maand. Daaaag belastingdienst.
Vorige week de bestelling definitief gemaakt. Omdat de wagen al in de bestelling stond bij de importeur had de dealer de mogelijkheid deze direct uit de lijst te reserveren en te bestellen. Levering is voorzien 4 december maar vanwege lease wordt de auto in januari op kenteken gezet.

Het gaat om de CT200h-2 Luxery Line met schuif/kanteldak in White Pearl.
Laat de jaarwisseling maar komen!! :D

Groet,
Tom
 

Andr?

Actief
11 okt 2012
299
23
18
Halo Tom, welkom en heel veel plezier met de Lexus en op het forum, trouwens mooie auto hoor.
 

tdk1981

Nieuw hier
14 jun 2012
18
0
0
Wat mij opviel was de weerstand bij andere autofabrikanten/verkopers t.o.v. de CT. Termen als batterijenbak en veredelde prius vlogen over tafel. Zelf heb ik me er niet door laten be?nvloeden en de rijtest laten uitwijzen wat het moest worden. Deze was meer dan overtuigend. Ik moet zeggen dat de ML installatie wel echt fantastisch is! Ben wel benieuwd naar de nieuwigheden in de 2013 uitvoering.
Het enige waar ik op in moet leveren is bagageruimte al is de V50 ook niet erg ruim bemeten. Met 2 jonge kinderen zal het soms wat passen en meten worden, en voor vakanties en weekendjes weg gebruik ik wel een dakkoffer van 400 liter- heb je ineens ruimte zat!
Qua luxe en comfort heb ik niet de indruk in te leveren. De CT vind ik mooier dan de V50 en doet mij meer terugdenken aan mijn A3 sportback van 2005. Qua gevoel tot nu toe de prettigste auto die ik heb gereden.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Wanneer dealers negatief zijn over een ander merk moet je gaan oppassen. BMW en Mercedes hebben er echt een handje van.

De CT is een mooie auto met een prachtig systeem. Maar iedere verandering loopt tegen weerstand aan. Zeker in auto land. De CT is een heerlijke auto om te rijden en verbruikt bij goed gebruik weinig. Je moet hem wel leren rijden.

Veel plezier met de auto, maar dat gaat wel lukken denk ik zo :)
 

Kopske

Actief
19 jun 2011
369
12
0
Tom gefeliciteerd met je nieuwe aankoop, mooi sinterklaascadeautje alleen nog even wachten met uitpakken :D .
Welkom op het forum :hi: .
 

PeterA

Actief
25 jan 2012
175
76
28
Dat is exact de uitvoering die ik ook heb :rulez:
Op 12 januari rij ik hem 1 jaar. Nog steeds tot volle tevredenheid! Ook mijn vorige dealer (BMW) deed een beetje minachtend over de CT toen ik hem vertelde dat ik een proefrit ging maken. "Daar winnen we het makkelijk van", zei hij vol zelfvertrouwen. Ik moest hem helaas teleurstellen.. Het blijft een persoonlijke keuze, maar voor mij was de CT het meest comfortabele en complete vervoermiddel met ook nog eens een betere "value for money". Ik hoop dat je er net zoveel plezier aan gaat beleven als ik. En ik ben het met Hube eens, de CT rijdt al fijn vanaf het begin, maar je leert hem in de loop der tijd pas optimaal rijden.
 

tdk1981

Nieuw hier
14 jun 2012
18
0
0
Ik ernaar uit om de sleutel in handen te krijgen. Zojuist is de afspraak gemaakt voor 7 januari.
@peterA Heb je ergens foto's van je auto op het forum gezet?
 

PeterA

Actief
25 jan 2012
175
76
28
Tom, hier is 'ie:

8292234590_371d7b005a.jpg
 

tdk1981

Nieuw hier
14 jun 2012
18
0
0
Heel fraai!
Wij laten alleen de ramen achter nog tinten, voor de looks is dat zeker niet nodig!