Even voorstellen, IS200 Sport met TTE (1st Gen)

Paul_m

Nieuw hier
11 sep 2012
8
0
0
Goede dag allemaal,

Mijn naam is Paul en ben 30 keer om de zon geweest. Drie jaar geleden heb ik na lang sparen mijn Lexus IS200 Sport gekocht. Ik heb deze zelf geimporteerd uit Engeland. Hij is daardoor ook RHD. Mensen vragen vaak of ik er last van heb, en moet zeggen, op zich je went er snel aan. Het is alleen lastig bij parkeergarages (bonnetje pakken) maar je word er dan ook wel lenig van ;)

Zoals de titel al zegt heeft hij de TTE supercharger. Verder is hij verlaagt. Heeft een short trow kit (korte schakel bewegingen) sway bars en instelbare schokbrekers (hardheid) van Tein. Alles zat er al op toen ik hem kocht, vooral de TTE en geen rare poespas was de reden dat ik deze wou hebben. Ik zelf werk in de IT maar mijn broer is monteur en samen hebben we al flink wat uren geknutselt.

Het werk we er aan heb moeten doen is filter hier en daar en de oliepomp. Verder was er een probleem met de "chip" die bij de TTE kit zit. Deze dempt/vlakt het MAP signaal zodat de standard motormanagement niet denkt dat er wat mis is en de motor uitzet. Deze was niet goed gesoldeerd (Fabrieks fout meer mensen last van) en door losse connecties viel hij uit. Dit hebben we opgelost door het circuit na te maken. Dit werkte goed en hebben ook onze eigen versie gemaakt waarmee ik nu al weer een tijd rij. Verder zijn de bouten van de supercharger aandrijving een keer afgebroken en hebben we alles los moeten halen. Maar dat krijg je als je aanpassingen maakt. Nu rijd hij weer als een zonnetje.

Elke keer als ik achter het stuur kruip ben ik blij. Elke keer als ik moet tanken daarin tegen weer niet... Maar goed je kan niet alles hebben.

Ik keek wel eens op dit forum vooral naar de meetings maar kon elke keer niet. Vandaag maar is besloten om een account aan the maken. En hopelijk is een keer een meeting bij te kunnen wonen.

Groetjes,

Paul

PS: Foto is van vlak voordat ik hem op ging halen. Hij heeft nu de originele IS200 velgen. Zodra ik op een computer ben waar mijn andere (nieuwere) foto's staan zal ik nog eentje uploaden van hoe hij er nu bij staat.
 

Bijlagen

  • 6452_1119365698844_5048555_n.jpg
    6452_1119365698844_5048555_n.jpg
    62 KB · Weergaven: 31

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Welkom hier! Leuk verhaal! Zo zal mn Tezz ook wel uit gaan zien als ik sideskirts heb geregeld! Veel plezier nog met je wagen en ik ben verder benieuwd naar foto's van nu!
 

Paul_m

Nieuw hier
11 sep 2012
8
0
0
mlcoolj: Cool ja deze bodykit vind ik erg goed passen. Geeft hem een sportievere look zonder al "te" veel te zijn.

Blue-eyes: Hehe ja vaak zit er ook een helling bij wat het wat lastig maakt. Ik ben redelijk goed geworden in het dichtbij parkeren en dan hoef ik maar klein beetje uit mijn stoel te komen. Gelukkig rij ik langer dan dat ik hoef te parkeren anders zou het wel vervelend worden :D
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
wat leuk nog iemand met een supercharger erop.
Dat met de blackboxes is inderdaad een bekend probleem. Die van mij draait op een black box van Patrick Lindblom. Dat is een persoon van een engels forum die ook zijn eigen kastjes gemaakt heeft deze werken ook goed.

voor de rest welkom en wie weet tot op de volgende meeting. en ben benieuwd naar de andere fotos.
 

Paul_m

Nieuw hier
11 sep 2012
8
0
0
Nice! vraag me af hoeveel er in Nederland rondrijden en jammer dat ze niet meer gemaakt worden/moeilijk aan te komen zijn.

En idd problemen met de blackbox had ik ook gelezen. HKS maakt er ook eentje die compatible is. Maar deze was 100 euro. En had het gevoel dat zelfs met mijn gelimiteerde electro kennis wel een replica kon maken. Nadat ik die blackbox voorzichtig opengesneden had want hij zit in dat resin/gel gebeuren. Was het redelijk snel duidelijk wat de layout was. Tijdens het testen met mijn broer raakte ik de variable weerstand aan en gelijk viel de motor uit. Dus de soldering daaronder was niet goed meer. Dit was precies wat ik een paar keer had gehad onderweg en we waren dus erg blij het we het eindelijk gevonden te hadden. Daarna nooit meer problemen.

Wat ik wel jammer vind is dat de druk nu hoger opbouwt dan dat de motormanagement denkt. Dus hij doet er eigenlijk niet genoeg benzine in. Dit is natuurlijk te verhelpen met een beter ecu. Maar goed daar gaat ook weer geld in zitten.

Al in al er is nog veel te knutselen.

Ik ga proberen bij de meeting van 7 Oktober te zijn. Ben nu voor werk een paar maanden in het buitenland en dan eigenlijk net terug. Maar aangezien al een tijdje wil gaan en dit de laatste lijkt te zijn voor dit jaar ga ik iig mijn best doen om daar langs te gaan. Als ik het 100% zeker weet zal ik het laten weten in de Meern meeting thread.
 

nnjong

Actief
16 jul 2012
155
0
0
Hey welkom,

Zeer netjes en had graag zelf ook nog een SC gehad, maar mss toch een beter idee voor me dan een 1JZ met lelystad erbij.

Veel plezier
 

Paul_m

Nieuw hier
11 sep 2012
8
0
0
Je hebt nu een 1JZ? Een droom van mij is altijd nog om een 1JZ / 2JZ (schijnt lastiger te passen) te hebben of anders een 1UZ-FE maar wil dan eerst nog veel meer weten over ECU's en engine swaps in het algemeen.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
er is iemand hier met een 1JZ (burial) en iemand die bezig gaat met een 1UZ komende winter als ik me niet vergis... maar gebruikernaam van die weet ik niet meer...
 

nnjong

Actief
16 jul 2012
155
0
0
Nee, 1jz was de planning in mijn oude is200 sport, maar in deze wil ik hem ook eigenlijk nog steeds. Maar gaat nog even duren, centjes kost t in ieder geval.