- 5 jan 2024
- 24
- 36
- 13
Beste forumleden,
Mijn naam is Bram en ik ben de trotse bezitter van een Lexus is200 en een Lexus is250. Een aantal jaar geleden heb ik de opleiding technisch specialist personenauto's afgerond. Op dit moment studeer ik bedrijfskunde, maar mijn autohart is daar niet minder snel van gaan kloppen! Thuis heb ik de beschikking over een garage met brug, dit biedt de mogelijkheid om letterlijk alles zelf aan de auto's te doen. Dat doe ik dan ook!
Lexus IS200
In 2018 kocht ik mijn eerste Lexus vanwege de 6 cilinder lijnmotor en de kwaliteit die het merk biedt. Ook wilde ik graag iets anders dan de grote groep bmw, audi, vw rijders. Begin 2020 heb ik een compressor op de auto gebouwd. De compressorkit komt bij Rankoneperformance vandaan. Dit bedrijf heeft een replica van de TTE compressorkit die destijds op de IS200 was te bestellen via de dealer. Ik heb gelijk besloten om ook een TTE replica luchfilterhuis te bemachtigen. Deze werd gemaakt door iemand in Polen. Zonder het luchtfilterhuis wordt de lucht boven het uitlaatspruitstuk aangezogen wat mij niet echt bevorderlijk voor het vermogen leek. Ook heb ik sinds een maand een spaghetti uitlaatspruitstuk zonder catalysatoren. 1 van de 2 catalysatoren in het originele uitlaatspruitstuk was namelijk gesmolten door het toegenomen vermogen en daarmee hitte. De auto kan nu vrijuit 'ademen' en dat is goed te merken ;-)
Lexus IS250
Sinds 2021 ben ik ook in het bezit van een full option Lexus is250. Deze is origineel op de remmen na. Naar mijn mening zijn de standaard remmen van de Is250 onderbemeten. Ik had altijd het gevoel dat de auto als het ware door de remmen heen wilde drukken. Daarom heb ik de remmen geupgraded met de 4-pots remklauwen van een gs300. De ankerplaten achter de remschijf komen ook van een gs300 aangezien de standaard ankerplaten een te kleine diameter hebben voor de gs300 schijven. Ik had ook zonder deze platen kunnen rijden, maar technisch ben ik een pietje precies die het of goed doet of er niet aan begint! Alle montageartikelen bestel ik via amayama.com
Lexus IS300
Het vermelden waard is ook de Lexus IS250 (f sport en handbak!) van mijn broer waar we een Gs300 motor hebben ingebouwd (3gr-fse). Dit project hebben we woensdag afgerond en het extra koppel + vermogen is fantastisch!
Ik hoop dat er op dit forum meer mensen zijn die ook van mening zijn dat ze hun Lexus nog beter kunnen maken!!
Mijn naam is Bram en ik ben de trotse bezitter van een Lexus is200 en een Lexus is250. Een aantal jaar geleden heb ik de opleiding technisch specialist personenauto's afgerond. Op dit moment studeer ik bedrijfskunde, maar mijn autohart is daar niet minder snel van gaan kloppen! Thuis heb ik de beschikking over een garage met brug, dit biedt de mogelijkheid om letterlijk alles zelf aan de auto's te doen. Dat doe ik dan ook!
Lexus IS200
In 2018 kocht ik mijn eerste Lexus vanwege de 6 cilinder lijnmotor en de kwaliteit die het merk biedt. Ook wilde ik graag iets anders dan de grote groep bmw, audi, vw rijders. Begin 2020 heb ik een compressor op de auto gebouwd. De compressorkit komt bij Rankoneperformance vandaan. Dit bedrijf heeft een replica van de TTE compressorkit die destijds op de IS200 was te bestellen via de dealer. Ik heb gelijk besloten om ook een TTE replica luchfilterhuis te bemachtigen. Deze werd gemaakt door iemand in Polen. Zonder het luchtfilterhuis wordt de lucht boven het uitlaatspruitstuk aangezogen wat mij niet echt bevorderlijk voor het vermogen leek. Ook heb ik sinds een maand een spaghetti uitlaatspruitstuk zonder catalysatoren. 1 van de 2 catalysatoren in het originele uitlaatspruitstuk was namelijk gesmolten door het toegenomen vermogen en daarmee hitte. De auto kan nu vrijuit 'ademen' en dat is goed te merken ;-)
Lexus IS250
Sinds 2021 ben ik ook in het bezit van een full option Lexus is250. Deze is origineel op de remmen na. Naar mijn mening zijn de standaard remmen van de Is250 onderbemeten. Ik had altijd het gevoel dat de auto als het ware door de remmen heen wilde drukken. Daarom heb ik de remmen geupgraded met de 4-pots remklauwen van een gs300. De ankerplaten achter de remschijf komen ook van een gs300 aangezien de standaard ankerplaten een te kleine diameter hebben voor de gs300 schijven. Ik had ook zonder deze platen kunnen rijden, maar technisch ben ik een pietje precies die het of goed doet of er niet aan begint! Alle montageartikelen bestel ik via amayama.com
Lexus IS300
Het vermelden waard is ook de Lexus IS250 (f sport en handbak!) van mijn broer waar we een Gs300 motor hebben ingebouwd (3gr-fse). Dit project hebben we woensdag afgerond en het extra koppel + vermogen is fantastisch!
Ik hoop dat er op dit forum meer mensen zijn die ook van mening zijn dat ze hun Lexus nog beter kunnen maken!!