Even voorstellen

Erwin Lagcher

Actief
16 nov 2015
181
16
18
Hallo allemaal,

Ik ben Erwin, 38 jaar, woonachtig in Rotterdam en heb afgelopen zaterdag een Lexus IS200 Executive aangeschaft.
Ik heb hiervoor een Renault Megane Grand Tour gereden welke ik overgehouden had van mijn scheiding.
Echter kwam er een aantal reparaties aan waarbij het bedrag dusdanig opliep dat ik dit beter kon investeren in een andere auto.
Zodoende kwam ik weer uit bij een Japanner. Ik heb voorheen al dik 10 jaar een Honda Accord gereden en was daar dik tevreden over.
Nu wilde ik alleen een luxere wagen hebben, zeker gezien de Megane er al nagenoeg alles op had zitten. Ook rijd ik dagelijks 100 km woon-werkverkeer dus ik wilde comfortabel zoeven over de snelweg.
Het verbruik is met 1 op 10 a 11 hoger dan de Megane echter stap ik na welke rit dan ook volledig uitgerust uit de auto.
Enige minpunt wat ik kan benoemen is dat er helaas in gerookt is. Ik heb de wagen al behandeld met allerlei schoonmaakspulletjes en de lucht wordt al minder.
Tevens moet ik nog nieuwe bedieningsknoppen voor op de stoelen hebben, een afstandsbediening voor de navigatie en de middenarmsteun moet vernieuwd worden evenals de strip van de kofferbak waar de kentekenplaatverlichting in zit.
Volgende week nieuwe banden, deze zijn op op, en dan zal hij nog stiller en nog iets minder gaan verbruiken.

Al met al, een topwagen.
 

Bijlagen

  • photo4565.jpg
    photo4565.jpg
    140,8 KB · Weergaven: 37
  • photo4566.jpg
    photo4566.jpg
    60,8 KB · Weergaven: 31
  • photo4567.jpg
    photo4567.jpg
    100,2 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:

nakisoen

Actief
4 mei 2011
129
12
18
Probeer eens een ozon-behandeling tegen de geur Erwin. Machine gaat een dag aan in je auto, daarna weer redelijk fris!
En niet te vergeten het interieurfilter vervangen!

Heeft beide in mijn oude IS250 ontzettend geholpen!
Navin

PS: Welkom ;-)
 

rob van l

Nieuw hier
8 nov 2015
22
0
0
welkom
leuke auto en stuk bedrijfszekerder dan een renault
als de geur niet weg trekt zul je hem bij bedrijf moeten laten reinigen
maar als je zelf handig bent kom je ook al een heel stuk
mvg rob
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.395
219
63
Probeer eens een ozon-behandeling tegen de geur Erwin. Machine gaat een dag aan in je auto, daarna weer redelijk fris!
En niet te vergeten het interieurfilter vervangen!

Heeft beide in mijn oude IS250 ontzettend geholpen!
Navin

PS: Welkom ;-)

Juist zo'n behandeling is goed !
 

Erwin Lagcher

Actief
16 nov 2015
181
16
18
Probeer eens een ozon-behandeling tegen de geur Erwin. Machine gaat een dag aan in je auto, daarna weer redelijk fris!
En niet te vergeten het interieurfilter vervangen!

Heeft beide in mijn oude IS250 ontzettend geholpen!
Navin

PS: Welkom ;-)


Dat is een goed idee. Even kijken welk bedrijf in de omgeving van Rotterdam dit doet.

Waar zit trouwens het interieurfilter? Deze kan ik zelf wel vervangen.
 

Erwin Lagcher

Actief
16 nov 2015
181
16
18
Afgelopen dagen heb ik het benzineverbruik een beetje bijgehouden en op zich vind ik de auto niet eens zo onzuinig als men beweert.

50 km/h - 1 op 12
80 km/h - 1 op 14
110 km/h - 1 op 10 a 11 (waarom 110? Rijdt net wat lekkerder door en bij precies 2000 rpm)

Nou rijd ik niet veel in de stad, dus dat scheelt een hoop.

Ik heb alleen nog een paar onderdelen nodig voor mijn interieur en ik schrok gisteren van de prijzen bij de Toyota dealer.

Ik heb de volgende dingen nodig:

Armsteun
Knoppen voor de electrisch verstelbare stoelen
Afstandsbediening voor de navigatie
Klem in de motorkap waar de standaard in vast klikt.

Alles bij elkaar bij de dealer ging rond de 900,- kosten.

Heeft iemand nog wat in de aanbieding?

Sowieso ga ik nog bij Van Deijne kijken in Volkel; die hebben een aantal auto's staan. Dus straks even een belletje er aan wagen.
 

Erwin Lagcher

Actief
16 nov 2015
181
16
18
welkom
leuke auto en stuk bedrijfszekerder dan een renault
als de geur niet weg trekt zul je hem bij bedrijf moeten laten reinigen
maar als je zelf handig bent kom je ook al een heel stuk
mvg rob

Dank je wel. Renaults zijn toch behoorlijk storingsgevoelig, zelfs na een software update. Gelukkig heb ik een ODB-plug liggen waarmee ik de foutcodes kon uitlezen waardoor me toch een hoop kosten bespaard zijn gebleven.
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.395
219
63
Dat is een goed idee. Even kijken welk bedrijf in de omgeving van Rotterdam dit doet.

Waar zit trouwens het interieurfilter? Deze kan ik zelf wel vervangen.

achter je dasboard kastje
kastje open en de zijkanten wat naar binnen buigen en kastje flipt helemaal open.
daar achter haal je een plastic sleuf eruit en daar zit je filter in !

OEM nr 8713948020
 
  • Leuk
Waarderingen: nakisoen

Erwin Lagcher

Actief
16 nov 2015
181
16
18
Het probleem van de 5 pitten is bijna opgelost.
Bobines, bougies en injectoren zijn nu goed. Alle waarden staan perfect in het systeem en alle cilinders lopen mooi gelijk. De compressie is uitstekend.
Kortom, het blok is in goede staat.
Het vermoeden rijst dat het in de gaskleppositiesensor zit. De sensor zelf of de stekkeraansluiting. We trokken de stekker los en de auto liep gelijk op alle 6 cilinders.
Stekker weer vastgezet en hij loopt nog steeds op 6 cilinders echter schokt hij nog steeds stationair.
 

Erwin Lagcher

Actief
16 nov 2015
181
16
18
Hij doet het. Alleen de gasklep sensor wat stellen.

Alleen brandt het TRC lampje nog.

Ook heb ik vandaag de afstandsbediening voor de navigatie binnen gekregen en deze werkt ook. :)

Zal als ik tijd heb een fotootje maken :)