Even voorstellen!

Siddartha

Nieuw hier
26 jun 2011
9
0
0
Hallo Allemaal,

ik heb mezelf maar ff geregistreerd maar eigenlijk puur om even wat info te vinden. Ben namelijk aan het kijken voor een IS200.
Ik rijd op dit moment een Galant 2.5V6 uit 97. Op zich ben ik wel tevreden maar je merkt dat het een oudere auto is waar het een en ander aan gedaan moet worden. Nu doe ik veel zelf aan de auto maar wil liever investeren in een goede auto die ik zelf verder alleen hoef te onderhouden.
Nu heb ik 3 Toyota's gehad (twee Celica's en een Carina E) en na een Volvo en twee Alfa's bij de Mitsubishi terecht gekomen.
Nu trekken Japanse auto's me wel en in het bijzonder Toyota. En gezien het feit dat Lexus de ultieme Toyota is, is de keus snel gemaakt!

Ik hoop in ieder geval genoeg info te vinden om overtuigd te raken!

Groeten, Rick. :hi:
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Hoi, welkom! Een IS300 is net wat leuker hoor! :D




gr. koen
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Heel goed Rick!



p.s. Volgens mij kennen wij elkaar :D
Zat jij niet met je Galant vast op een steen, ergens in het zuiden des land?
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Welkom op Het Lexus Forum,

goede keuze een IS200. Deze zijn net zo leuk als een IS300, hebben alleen iets minder vermogen.
En de meeste IS300's in ons landje, hebben een AT. En daar moet je van houden.
Op het forum kun je al veel info vinden over de 1IS, en er komt ook steeds info op te staan.

Iig succes met je zoektocht, en als je vragen hebt, vaak kunnen we die hier wel beantwoorden.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
W1773M zei:
Welkom op Het Lexus Forum,

goede keuze een IS200. Deze zijn net zo leuk als een IS300, hebben alleen iets minder vermogen.
En de meeste IS300's in ons landje, hebben een AT. En daar moet je van houden.
Op het forum kun je al veel info vinden over de 1IS, en er komt ook steeds info op te staan.

Iig succes met je zoektocht, en als je vragen hebt, vaak kunnen we die hier wel beantwoorden.

Minder vermogen = minder leuk ;)

En het scheelt niet iets, scheelt dik 60 pk...

De IS300 heb je ook met E-shift, kan je toch nog zelf shakelen. Het is niet zoals een handbak maar toch...


Het zijn in ieder geval hele fijne auto's waar je qua reparatie en onderhoud weinig omkijken naar heb.





gr. koen
 

Rowi

Actief
22 feb 2011
355
5
0
Hey sterkte met het zoeken naar je auto,

Ik heb wel is een een IS200 gereden met een TTE comp en dat reed super, verder ken ik de 200 niet maar is een prachtige auto om te zien.

SUCCES :D
 

Siddartha

Nieuw hier
26 jun 2011
9
0
0
Bedankt allemaal voor de leuke reacties!

Ik moet zeggen dat ik tot nu toe weinig aankooptips kan vinden maar dat lijkt me alleen maar een goede zaak :)
Wat ik zo heb begrepen kun je wel eens problemen hebben met een bobine en de CD wisselaar die vast blijft hangen. Waar ik meteen een vraag over heb, is het mogelijk om een aftermarket radio in te bouwen, al dan niet met een pasfrontje bij Ron de Vries en een creatieve ISO stekker? Of kun je dat beter laten?

@Blue Eyes dat klopt, ik neem aan dat je dit bedoelt:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


In de haast over een varkensrug gereden... :O gelukkig een paar collega's die een helpende hand boden en met behulp van een palletwagen de auto weer er vanaf kregen :worship:

qua vermogen, een 300 is inderdaad leuker maar ben echt geen fan van AT en dat E shift ben ik nog niet veel tegen gekomen. Budget ligt ongeveer op 8-9K, dus weet ook niet of er zoiets te krijgen is voor dat geld. En dan is er ook nog het verbruik... :roll:

Maar goed, you never know... heb nu iig deze op het oog.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
welkom hier! volgens mij zal het niet zo makkelijk zijn om een is300 met jouw budget te vinden.. helemaal een handbak, die zijn wel zeldzaam.. misschien in duitsland kijken? en verbruik... volgens mij verbruikt de is300 niet veel meer dan de is200, heb dit ergens van Koen gelezen volgens mij...
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Dat bedoel ik dus... die foto :D

We kennen elkaar erg goed :) Je wist alleen niet dat ik Blue Eyes ben op dit forum ;)
Succes met je zoektocht, ik ga komende dinsdag mijn gezicht laten zien in het zuiden, wellicht zien we elkaar.


p.s. Niet nadenken over een Accord, Mercedes, etc. Gewoon gaan voor de IS200!
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Welkom!

Mijn ouders hebben al tien jaar nu een '97 Mitsubishi Galant SW V6 A/T. Goeie auto. Maar ik merk ook dat hij wel wat ouder wordt, ze roesten zo erg aan de achter wielkastranden + portieren

Automaat.... tjsa, zelf rijd ik niet anders. Ik zou alleen schakelen in een auto die zich er voor leent ---> dikke coupe/sportwagen.

Ron de Vries kan je wel goed zaken mee doen, kom ik ook vaker
 

Siddartha

Nieuw hier
26 jun 2011
9
0
0
Bah, wat is het toch een lastig luxe probleem om 8-9K aan een auto uit te kunnen geven... Ik heb het er echt moeilijk mee... Wat is best vervelend vind aan de IS, is dat ze bijna geen van allen standaard cruise control hebben en naast het feit dat ik dat voor een dergelijke klasse auto onbegrijpelijk vind, vind ik het ook een groot gemis.
En om het weer achteraf te gaan inbouwen...
 

Siddartha

Nieuw hier
26 jun 2011
9
0
0
hmmm, nu is dit ook wel wat... Als ik de garantie niet neem, kan ik er wel nog wat vanaf lullen qua prijs denk ik, en heeft CC!
Maar wat houdt: Automatische transmissie met Sport + 'Winterstand en Tiptronic' ewigenlijk in? is dat die E-shift?

En dit is ook niet verkeerd.... :D
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Welkom hier!

Ik hoop dat jij je auto kan vinden :) Ik zou gewoon zowel is200handbak als is300 AT rijden om je keus te kunnen maken :)
 

Siddartha

Nieuw hier
26 jun 2011
9
0
0
nou, vandaag een proefrit gemaakt in een IS200 bij de dealer in Sittard en..... ik ben erg teleurgesteld.... :(
De auto zag er mooi uit, had net een ton gelopen maar was wel van 99. Goed dacht ik, gewoon eens om te kijken hoe zo'n IS nu rijdt, ga ik een ritje maken. Maar als dit een representatief exemplaar is ben ik helaas snel genezen.

De pook trilde vreselijk tijdens het rijden en met stationair lopen, erg vervelend; ik voelde me vreselijk opgesloten in de cabine, ook door de irritante richel in het deurpaneel dat tegen mijn elleboog drukte; veel afrol geluiden van de banden; erg rauw geluid en loop van de motor, weinig power; geen cruise control, wat natuurlijk achteraf in te bouwen is; stuur niet in diepte verstelbaar, kon geen goede positie vinden achter het stuur; erg kleine achterbak wat ik wel belangrijk vind; kreeg geen 'premium gevoel' van het interieur: hard plastic en niet mooi afgewerkte materialen; geen fijne audio installatie (is wel te vervangen maar is ook niet evident); Afstandsbediening CV werkte niet...
Prijs was 7900,00...

Wat ik w?l fijn vond was de weg ligging en stuurgedrag: erg direct en lekker vast op de weg en natuurlijk het uiterlijk wat ik nog steeds erg mooi vind

Dus, ben me nu toch wat meer aan het richten op de C klasse, en de Accord spookt ook nog steeds door mijn hoofd.
Misschien dat de 300 met AT wel wat fijner is, want ook van de bak was ik niet echt onder de indruk. De 6e versnelling ontging me een beetje, omdat alle gangen erg kort waren, net als de 6 waardoor je toch veel moet schakelen en in de 6 bij 120 nog 3500 toeren draait.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Het trillen van de pook was me in ieder geval nooit opgevallen..

Afrol geluiden van de banden kan ook aan de banden liggen, maar het is wel 1 van de dingen die je gaat horen in de IS200 aangezien wind en motor geluid veel lager is dan gemiddeld.

Weinig power kan opgelost worden met de is300, maar de is200 moet gewoon eenmaal wat toeren maken... Het stuur is niet in diepte verstelbaar dat klopt. Plastic wordt inderdaad wel wat meer toegepast, maar het design en gebruikte materialen zijn natuurlijk al meer dan 13 jaar oud... Ik moet zeggen dat de IS200 standaard al een aardig geluidsinstallatie heeft, maar misshcien dat er iets mis mee is? ligt ook aan wat je eisen zijn natuurlijk.

De hoge toeren heeft te maken met een korte bakverhouding, dit is noodzakelijk om de is200 een beetje goed mee te laten komen in het verkeer.
 

Siddartha

Nieuw hier
26 jun 2011
9
0
0
tja goed, ik denk dat ik gewoon meer verwacht had van een dergelijke auto... het is er natuurlijk ook maar 1 geweest en die zal net niet representatief zijn. ik heb in ieder geval geen zin om half Nederland af te gaan rijden om allerlei vergelijken te doen. Helaas zijn er bij mij in de buurt weinig opties.

Op een of andere manier miste ik gewoon het gevoel wat de naam wel oproept: luxe, premium en kwaliteit. Natuurlijk is het een auto van 11 jaar oud, maar mijn Galant uit 97 heeft exact dezelfde opties als de IS, maar m?t CC. Als je dat vergelijkt is het verschil gewoon klein. Terwijl het prijsverschil er wel is.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ik denk dat je niet de Galant met de IS200 kan vergelijken. Zeker niet als het op rijeigenschappen uitkomt. Stap anders maar eens in een C-klasse van +10 jaar. Zal je ook niet bevallen. Alles is relatief, alles is aan te passen. Maar zoek je een stukje betrouwbaarheid, dan is de IS200 een topper.

Ik begrijp dat je een teleurstelling moet verwerken, maar ik raad je aan eens bij een "goede" IS200 te kijken. Afwerking, design en kleur etc is iets dat persoonijk is.

Niet te lang geleden heb ik nog in een 5 serie gezeten. Daar viel ik achterover van de hoeveelheid goedkope plastic afwerking.

Hoe dan ook veel sterkte met jouw zoektocht.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
In die tijd moest lexus nog even aanvoelen wat de markt wilde hebben, maar de IS is ook weer geintroduceerd voor het sportieve rijden en iets minder op luxe en premium zoals een LS400/430 van toen.

Een andere is200 zal alleen waarschijnlijk anders kunnen zijn zoals een CC, trilling poook, motorgeluid en geluidsinstallatie. De rest zal niet anders zijn, dus misschien waren je verwachtingen met en is200 anders. Hoe ik jou nu begrijp wil je een luxe premium comfort en wat pit.. dan zou ik zeggen om misschien voor een gs300 te gaan kijken :)
 

Rob

Hoort erbij
9 jul 2011
51
0
0
Hallo Allemaal,

Ik ben Rob (44 jaar ) en ook nieuw, nu wil het geval dat ik met de is200 (nu in mijn bezit), de Galant V6 en de GS300 bekend ben. Ik vind zelf tussen de Galant en de IS niet al te veel verschil zitten in het beleven van "vermogen" wel in rij plezier, dat is in de IS veel meer aanwezig, een echte rijders auto. De GS is een heel ander verhaal, met pijn in mijn hart weggedaan, geweldige auto met plenty power, moet nog maar eens zien of de 1200 kg weegende caravan met net zo veel gemak naar Frankrijk gesleurd wordt. Heeft iemand trouwens ervaring met het trekken van een caravan met de IS?