Even voorstellen!

Rob

Hoort erbij
9 jul 2011
51
0
0
Heb ik al geprobeerd maar de ervaringen die daar op staan zijn allemaal met handbak en een lichtere caravan, De verhoudingen zijn als ik alles invoer wel ok?. Nou ben ik natuurlijk de GS300 gewend en zie qua vermogen wat beren op de weg maar met de Galant ging het ook prima, die mocht ook 1200 kg trekken en was maar een fractie sterker ( 10 pk en 30 NM). Maar het is altijd een prettig om te horen dat iemand goede ervaringen heeft met deze combi.
 

Siddartha

Nieuw hier
26 jun 2011
9
0
0
@ Rob, klopt inderdaad. Dat is wat ik ook aangaf, qua stuurgedrag en wegligging is de IS inderdaad een klasse beter, alhoewel de ophanging vrijwel identiek is.

Autorijden is natuurlijk voor een groot gedeelte gevoel. Ik heb twee 156,s gehad en als die net wat betrouwbaarder waren geweest, had ik die direct weer gekocht, echt super fijne auto's. Nu is de 159 een halve Opel maar vind ik nog steeds een erg mooie auto. Alleen, het blijft een Alfa...

Hopelijk zal mijn volgende proefrit in een IS wat beter bevallen, ik weet dat ik niet over 1 nacht ijs moet gaan du ik blijf mijn ogen open houden. Als jullie iet spotten, hoor ik het graag!

Daarnaast twijfel ik nog steeds over diesel of benzine. De nieuwe IS 22d is vaak nog net even boven budget, of ze hebben veel km op de klok. En ik wil er toch een jaar of 7-8 mee vooruit. Ik rijd rond de 20000 en dan is volgens mijn berekening diesel voordeliger, zeker als je een 300 zou rijden. Maar dan is een Avensis 2.2 D-CAT ook wel interessant...

Pffffffffffff :roll:
 

NIEKIS200

Actief
26 nov 2010
232
0
0
Hallo Rick,

Ik lees nu pas je voorsteltopic, welkom op het Lexusforum.

Sinds eind vorig jaar zijn mijn vriendin en ik in het bezit van een IS200. Eigenlijk bij toeval deze auto gekocht, ikzelf heb er niet eens een proefrit in gemaakt aangezien mijn vriendin voornamelijk in de auto rijdt ivm haar werk.

Mijn vriendin moest eind vorig jaar haar lease-auto(Golf V TDI bj2008 met veel opties) inleveren, omdat ze als zzp'er ging werken. Toevallig verkocht op dat moment een collega van mij zijn IS200 waar hij 8 jaar in gereden heeft, omdat hij zonder inruil interessant een IS250 kon kopen.
Hij was de 2e eigenaar en hij heeft de IS200 bij een off. Lexusdealer gekocht.
Ik had dus het volste vertrouwen in die auto en omdat we geen tijd en zin hadden om overhaast een andere auto te zoeken hebben we deze gekocht nadat mijn vriendin een proefritje had gemaakt.

Toen ik er in ging rijden werd ik positief verrast door de Lexus, vooral het mooie motorgeluid, zeker in vergelijking met de Golf vind ik prachtig. Ook de wegligging en het comfort zijn heerlijk.
Onze IS200 heeft helaas ook geen cruisecontrol en aangezien wij de Lexus als tussenoplossing gekocht hebben, omdat we eigenlijk een cabrio wilden, hebben we die niet in laten bouwen.

Sinds gisteren zijn we in het bezit van een Audi A4 cabrio en onze IS200 is te koop, binnenkort hier in "te koop aangeboden". Nog even goede foto's maken en advertentie opstellen.

Wie weet heb je toch nog interesse in een goede IS200, kan ruim binnen je budget ondanks dat je dan nog cruise-control moet laten inbouwen.
 

Siddartha

Nieuw hier
26 jun 2011
9
0
0
Dank je voor je aanbod Niek. Ik heb even jouw topic doorgelezen en als ik het goed begrijp is jouw IS uit 2000 met 170K plus op de teller. Dat is te oud met te veel km helaas. De IS waarin ik heb gereden is van 99 met 100K men die is ook te oud. Wil er toch een jaar of 8 mee vooruit.