- 19 feb 2021
- 6
- 4
- 3
Mijn naam is Hans en ik heb gisteren een reactie geplaatst, maar bedacht me dat ik me nog niet had voorgesteld.
Sinds een paar weken rijden we in een 2015 NX 300h in President uitvoering in de kleur Sonic Titanium en zwart interieur. Een heerlijke auto. Daarvoor hebben we 1 1/2 jaar in een RX gereden uit 2010. Dat was onze kennismaking met het merk en dat beviel verschrikkelijk goed. Ook dat was een President en dus met luchtvering. Ook een hele fijne auto, maar het mocht van ons wel wat kleiner en moderner, vandaar de overstap naar de NX. Voor ons nooit meer iets anders dan een Lexus in ieder geval.
Ik ben destijds door iedereen heel hard uitgelachen toen ik in een RX kwam aanrijden, omdat ik daarvoor vanaf mijn 18e (ik ben 52) altijd heb geroepen dat ik nooit in een Japanner zou gaan rijden (en dan te bedenken dat mijn zoon en ik nu zelf ook OP een Japanner rijden: een Honda C50 uit 1971). Wat reed ik dan wel? Of beter gezegd wat had ik dan wel, want “mijn merk” stond vaker stil, in de garage of op een oprijwagen dan dat hij reed. En toch stug volhouden en steeds maar weer zeggen: nu kan er echt niets meer stuk gaan. Ook niet eens een keer iets anders proberen, nee gewoon keer op keer je kop stoten tegen een blok beton en gewoon 6 keer achter elkaar van die drama ellende bakken kopen. Je raadt het misschien al? Het slechtste merk ter wereld, met de slechtste service ter wereld: Land Rover! En om het nog even wat erger te maken daar dan weer de Range Rover van. Maar karakter hebben ze en kennelijk denken ze bij Land Rover dat dit onlosmakelijk verbonden is met de bedenkelijke reputatie en dat dit dus absoluut zo moet blijven. Ik kocht altijd auto’s van een jaar of 6 of ouder met een perfecte historie, maar zelfs als je vandaag 200.000 euro zou betalen voor een splinternieuwe Range Rover weet je 100% zeker dat je binnen de kortste keren een serieus probleem hebt met de auto.
Wat een openbaring is het rijden in een Lexus dan ineens. Zomaar aankomen op je bestemming in de vakantie, niet elke garage van binnen kennen in je vakantieland en een verbruik dat we nog niet eerder hadden meegemaakt. En dan het onderhoud. Gewoon een standaardbeurt en niet standaard een telefoontje over wat ze allemaal voor ellende waren tegen gekomen en je volledige vakantiegeld zien verdampen. Heerlijk! Ook daar kan je dus enorm van genieten, van geen gezeur en gewoon rijden. Inmiddels vind ik een Lexus ook oprecht mooi, terwijl ik eerst echt wel even moest wennen, omdat ik helemaal verslaafd was aan Range Rover.
Hartelijke groet,
Hans
Sinds een paar weken rijden we in een 2015 NX 300h in President uitvoering in de kleur Sonic Titanium en zwart interieur. Een heerlijke auto. Daarvoor hebben we 1 1/2 jaar in een RX gereden uit 2010. Dat was onze kennismaking met het merk en dat beviel verschrikkelijk goed. Ook dat was een President en dus met luchtvering. Ook een hele fijne auto, maar het mocht van ons wel wat kleiner en moderner, vandaar de overstap naar de NX. Voor ons nooit meer iets anders dan een Lexus in ieder geval.
Ik ben destijds door iedereen heel hard uitgelachen toen ik in een RX kwam aanrijden, omdat ik daarvoor vanaf mijn 18e (ik ben 52) altijd heb geroepen dat ik nooit in een Japanner zou gaan rijden (en dan te bedenken dat mijn zoon en ik nu zelf ook OP een Japanner rijden: een Honda C50 uit 1971). Wat reed ik dan wel? Of beter gezegd wat had ik dan wel, want “mijn merk” stond vaker stil, in de garage of op een oprijwagen dan dat hij reed. En toch stug volhouden en steeds maar weer zeggen: nu kan er echt niets meer stuk gaan. Ook niet eens een keer iets anders proberen, nee gewoon keer op keer je kop stoten tegen een blok beton en gewoon 6 keer achter elkaar van die drama ellende bakken kopen. Je raadt het misschien al? Het slechtste merk ter wereld, met de slechtste service ter wereld: Land Rover! En om het nog even wat erger te maken daar dan weer de Range Rover van. Maar karakter hebben ze en kennelijk denken ze bij Land Rover dat dit onlosmakelijk verbonden is met de bedenkelijke reputatie en dat dit dus absoluut zo moet blijven. Ik kocht altijd auto’s van een jaar of 6 of ouder met een perfecte historie, maar zelfs als je vandaag 200.000 euro zou betalen voor een splinternieuwe Range Rover weet je 100% zeker dat je binnen de kortste keren een serieus probleem hebt met de auto.
Wat een openbaring is het rijden in een Lexus dan ineens. Zomaar aankomen op je bestemming in de vakantie, niet elke garage van binnen kennen in je vakantieland en een verbruik dat we nog niet eerder hadden meegemaakt. En dan het onderhoud. Gewoon een standaardbeurt en niet standaard een telefoontje over wat ze allemaal voor ellende waren tegen gekomen en je volledige vakantiegeld zien verdampen. Heerlijk! Ook daar kan je dus enorm van genieten, van geen gezeur en gewoon rijden. Inmiddels vind ik een Lexus ook oprecht mooi, terwijl ik eerst echt wel even moest wennen, omdat ik helemaal verslaafd was aan Range Rover.
Hartelijke groet,
Hans