Even voorstellen.

Hans NX300h

Nieuw hier
19 feb 2021
6
4
3
Mijn naam is Hans en ik heb gisteren een reactie geplaatst, maar bedacht me dat ik me nog niet had voorgesteld.
Sinds een paar weken rijden we in een 2015 NX 300h in President uitvoering in de kleur Sonic Titanium en zwart interieur. Een heerlijke auto. Daarvoor hebben we 1 1/2 jaar in een RX gereden uit 2010. Dat was onze kennismaking met het merk en dat beviel verschrikkelijk goed. Ook dat was een President en dus met luchtvering. Ook een hele fijne auto, maar het mocht van ons wel wat kleiner en moderner, vandaar de overstap naar de NX. Voor ons nooit meer iets anders dan een Lexus in ieder geval.

Ik ben destijds door iedereen heel hard uitgelachen toen ik in een RX kwam aanrijden, omdat ik daarvoor vanaf mijn 18e (ik ben 52) altijd heb geroepen dat ik nooit in een Japanner zou gaan rijden (en dan te bedenken dat mijn zoon en ik nu zelf ook OP een Japanner rijden: een Honda C50 uit 1971). Wat reed ik dan wel? Of beter gezegd wat had ik dan wel, want “mijn merk” stond vaker stil, in de garage of op een oprijwagen dan dat hij reed. En toch stug volhouden en steeds maar weer zeggen: nu kan er echt niets meer stuk gaan. Ook niet eens een keer iets anders proberen, nee gewoon keer op keer je kop stoten tegen een blok beton en gewoon 6 keer achter elkaar van die drama ellende bakken kopen. Je raadt het misschien al? Het slechtste merk ter wereld, met de slechtste service ter wereld: Land Rover! En om het nog even wat erger te maken daar dan weer de Range Rover van. Maar karakter hebben ze en kennelijk denken ze bij Land Rover dat dit onlosmakelijk verbonden is met de bedenkelijke reputatie en dat dit dus absoluut zo moet blijven. Ik kocht altijd auto’s van een jaar of 6 of ouder met een perfecte historie, maar zelfs als je vandaag 200.000 euro zou betalen voor een splinternieuwe Range Rover weet je 100% zeker dat je binnen de kortste keren een serieus probleem hebt met de auto.

Wat een openbaring is het rijden in een Lexus dan ineens. Zomaar aankomen op je bestemming in de vakantie, niet elke garage van binnen kennen in je vakantieland en een verbruik dat we nog niet eerder hadden meegemaakt. En dan het onderhoud. Gewoon een standaardbeurt en niet standaard een telefoontje over wat ze allemaal voor ellende waren tegen gekomen en je volledige vakantiegeld zien verdampen. Heerlijk! Ook daar kan je dus enorm van genieten, van geen gezeur en gewoon rijden. Inmiddels vind ik een Lexus ook oprecht mooi, terwijl ik eerst echt wel even moest wennen, omdat ik helemaal verslaafd was aan Range Rover.

Hartelijke groet,

Hans
 

willemSeles

Actief
10 nov 2020
110
57
28
Leuk verhaal Hans, welkom.
Ikzelf had ook nooit verwacht ,dat ik zo'n geluidloze limo als Lexus zou prefereren boven uitlaatgeluiden en 4 carburateurs van Alfa's (30 gehad), maar opeens zie je het licht. Heb nu zelfs nog meer het gevoel dat ik wat unieks en onbekends rijd.
Honda C50's met 3bak halfautomaat ,waarvan m'n suede schoenen altijd sleten met dat voetpookje . Was toen 16 en 17 en had er een 72cc cilinder op gezet. Van de buitenkant evengroot en wat een geluid. Had eerder Yamaha's fsi die uit elkaar rammelden. Dik 40 jaar verder verstandig in Lexus ...met voor het eerst geld op de rekening ipv bij garages. mvg,
 

Hans NX300h

Nieuw hier
19 feb 2021
6
4
3
Leuk verhaal Hans, welkom.
Ikzelf had ook nooit verwacht ,dat ik zo'n geluidloze limo als Lexus zou prefereren boven uitlaatgeluiden en 4 carburateurs van Alfa's (30 gehad), maar opeens zie je het licht. Heb nu zelfs nog meer het gevoel dat ik wat unieks en onbekends rijd.
Honda C50's met 3bak halfautomaat ,waarvan m'n suede schoenen altijd sleten met dat voetpookje . Was toen 16 en 17 en had er een 72cc cilinder op gezet. Van de buitenkant evengroot en wat een geluid. Had eerder Yamaha's fsi die uit elkaar rammelden. Dik 40 jaar verder verstandig in Lexus ...met voor het eerst geld op de rekening ipv bij garages. mvg,
 

Hans NX300h

Nieuw hier
19 feb 2021
6
4
3
Inderdaad Willem, je kunt lekker anoniem genieten in de Lexus. Tja, Alfa ..... nog zo’n heerlijk karaktervol merk met een fantastisch geluid.
Hahaha, ja dat kenmerkende slijtplekje op je schoen leverde altijd een respectvol knikje van mede Honda 4 takt collega’s op. Vanmiddag lag het blokje van de C volledig uit elkaar op de werkbank. Toen kwam die max 72cc die niet zichtbaar was voor de wetsdienaren ook nog even voorbij! Mooie tijden!
Groet,
Hans
 

Brinkybunch

Hoort erbij
13 sep 2016
98
34
18
Hallo Hans, leuk (herkenbaar) verhaal en welkom. Wij rijden zelf een wat ouder modelletje, maar dat is alleen maar uiterlijke schijn. Nog nooit zo zorgeloos gereden als met de Lexus. Wat betreft geluid toch een dingetje, wij hebben het oude 2JZ blok. Dat kan echt huilen bij vol vermogen. Echte kippenvel. (en we hebben ook alfa's gehad met de befaamde boxers). Kan ook zomaar zijn dat nu eindelijk, (na 20 jaar) de originele uitlaat aan zijn einde begint te komen waardoor e.a. momenteel een extra dimensie heeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hans NX300h

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
827
1
424
63
Herkenbaar Hans, ik heb Duits, Frans (lease), Duits en Duits gereden en na 2 jaar was ik daar op uit gekeken, 4 jaar na aanschaf ging ik op zoek naar wat anders. Soms omdat ik er echt op uitgekeken was, kleine irritaties en zo. Soms ook omdat er anders op korte termijn nog meer geld in moest, naast wat er al in was gegaan na aanschaf. In 2013 de stoute schoenen aangetrokken en gaan kijken bij een Lexus dealer. In 2014 heb ik de huidige IS gekocht en ik ben er super tevreden mee. Verveelt nog steeds niet, ik draai nog steeds om om nog even te kijken na het parkeren. Er is inmiddels af en toe een rammeltje bij gekomen bij dit 13 jaar oude beestje, maar als het spul op temperatuur is dan is dat weg.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hans NX300h