Mooie berichtenNa een eerste onderhoudsbeurt (Motor-, differentieel- en versnellingsbak) olie, filters en inspectie bij een Lexus specialist in Breda: Een goed gevoel over mijn aankoop. Rijdt als een zonnetje. Foto's volgen. (opmerking: Op premium brandstof (Euro 98) rijdt hij merkbaar zuiniger dus een no brainer).
Niks is te ver als je er ĂŠcht goed onderhoud voor terug krijgt. Als het de specialist is die ik denk dat het is, kan het weleens lonen om daarheen te gaanHelaas is Breda te ver weg, anders was ik daar ook zĂŠker heen gegaan.
300.000![]()
Geen laboratoriumomstandigheden maar de verbruiksmeter gaat bij gelijk gebruik en ongeveer gelijke buitentemperatuur van 14,3km/L naar 15,3km/L.Mooie berichten
Helaas is Breda te ver weg, anders was ik daar ook zĂŠker heen gegaan.
heb je een idee van het verschil in verbruik met andere brandstof? oftewel, wat is merkbaar voor jou in cijfers?
Ik rijd al sinds aanschaf op Euro 98, dus kan het verschil niet merken, bij de scooter merk ik wel dat hij beter loopt als ik E10 en E5 vergelijk, maar aan verbruik meet ik dan geen meetbaar verschil
Gefeliciteerd met je aankoop! Ben ook heel benieuwd!
Ah, net ingereden![]()
Kakerken -Niks is te ver als je er ĂŠcht goed onderhoud voor terug krijgt. Als het de specialist is die ik denk dat het is, kan het weleens lonen om daarheen te gaan![]()
Maar ben je nu bij Lexus Breda geweest?Na een eerste onderhoudsbeurt (Motor-, differentieel- en versnellingsbak) olie, filters en inspectie bij een Lexus specialist in Breda: Een goed gevoel over mijn aankoop. Rijdt als een zonnetje. Foto's volgen. (opmerking: Op premium brandstof (Euro 98) rijdt hij merkbaar zuiniger dus een no brainer).
Ja, dat vermoedde ik alMijn wagen is de eerste helft van z'n leven bij Lexus in Breda in onderhoud geweest.
daarna is hij in onderhoud gegaan bij de Lexus dealer waar ik hem nu gekocht heb.
Toen ik de auto kocht heb ik bij zowel Lexus Breda, als de verkopende dealer naar de documentatie van de onderhoudshistorie gevraagd.
Lexus Breda kon mij binnen 10 minuten alle gepleegde onderhoud op documentatie overleggen.
De verkopende dealer heb ik meerdere malen moeten verzoeken om dit te overleggen, en hier ging enkele weken overheen.
Ook is er een klein beetje een valse start geweest door een issue met de banden, maar dit is netjes opgelost.
Ik twijfel dus nu heel erg waar ik mijn onderhoud wil gaan laten doen.
Ik heb 5 opties.
-de verkopende dealer nog 1 kans geven om te laten zien dat ze het beste met hun klanten voorhebben.
-een andere Lexus dealer op vergelijkbare afstand bezoeken (nog geen kennis mee gemaakt, wel gemiddeld goede reviews)
-urenlang van huis af rijden naar Lexus Breda, die het zeer goed doet op basis van ervaringen van meerdere personen (en mijn historieverzoek)
-kennismaken met UsedLexus in Dongen. (schijnt een liefhebber, vakman, specialist te zijn) maar ook dat is voor mij uren van huis
-vertrouwen op de kunde van Toyota garage in de buurt (maar het onderhoudsboekje staat vooralsnog alleen gevuld met Lexus stempels = meerwaarde)
ik heb nog n half jaar om hier uit te komen haha..
maar vandaar mijn vraag over wie je het nu hebt...
uit welke regio (provincie) zou je moeten vertrekken voor die lange rit?-de verkopende dealer nog 1 kans geven om te laten zien dat ze het beste met hun klanten voorhebben.
-een andere Lexus dealer op vergelijkbare afstand bezoeken (nog geen kennis mee gemaakt, wel gemiddeld goede reviews)
-urenlang van huis af rijden naar Lexus Breda
-vertrouwen op de kunde van Toyota garage in de buurt (maar het onderhoudsboekje staat vooralsnog alleen gevuld met Lexus stempels = meerwaarde)
In de context van de "valse start" bij aankoop, heb ik de verkopende dealer beloofd om hun naam niet te noemen.uit welke regio (provincie) zou je moeten vertrekken voor die lange rit?
welke andere Lexus dealer doel je op met gemiddeld goede reviews?
een boekje met enkel Lexus stempels zegt an sich niet zoveel. Een stapel gespecificeerde facturen met wat er uitgevoerd is heb ik liever dan een boekje met stempels van 1 logo. Mân zwager heeft een tijdje onze autoâs onderhouden volgens fabrieksschema. De stempels van de dealer staan niet allemaal in het boekje, ik heb wel van alles wat ie gedaan heeft aankoopbonne/facturen van de gebruikte onderdelen met de naam âhobbyclub [werkgevernaam van mân zwager]â en de naam van mân zwager erop. Inclusief de kortingspercentages die hij via zijn werkgever heeft kunnen krijgen. Ik kan die onderdelen ook aanwijzen op de auto voor zover ze in het zicht zitten. Twee jaar geleden is hij ander werk gaan doen gerelateerd in de autobranche dus dat onderhoud kan hij nu niet meer fatsoenlijk uitvoeren. Nu ga ik met 2 van de 3 autoâs weer naar de dealer. Kost wat, maar ik ben wel erg tevreden daarover.
Persoonlijk denk ik dat de meerwaarde van enkel dealerstempels bij verkoop enkel bij een particulier speelt. Een handelaar of autobedrijf kijkt daar niet naar. En in het geval van een particulier, scheelt het misschien een paar honderd euro op een bedrag van een paar duizend euro. De kwaliteit van de auto zoals ie erbij staat, daar wordt ie echt op beoordeeld hoor, als de particuliere koper tenminste zân huiswerk heeft gedaan![]()
Goedenavond,
Gijs, sinds vorige week eigenaar van een GS 450h met veel kilometers op de teller. Ik hoop hem net als mijn Volvo's nog lang te kunnen rijden.
Bekijk bijlage 179392