even voorstellen

sheroen

Nieuw hier
4 jan 2024
7
2
3
Beste forumleden,

Na een decennium lang trouwe dienst van mijn Toyota overweeg ik nu de overstap te maken naar een LS600h. Echter, voordat ik deze stap zet en me hierin verslik, zou ik graag jullie waardevolle advies ontvangen.

Hebben jullie ervaring met de LS600h? Wat zijn de specifieke kenmerken die jullie aantrekkelijk vinden? Zijn er aspecten waar ik speciaal op moet letten bij deze overgang? Ik waardeer jullie input, aangezien dit forum een schat aan ervaringen en kennis lijkt te bezitten.

Dank bij voorbaat voor jullie tijd en expertise. Ik kijk uit naar jullie suggesties en inzichten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexus4me

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
961
499
63
Het ligt een beetje aan het bouwjaar. Het blijven dure auto’s dus onderhoud zal ook duur zijn. Check vooral de youtube videos zodat je weer wat je kunt verwachten.
 

Speedy J

Actief
27 mrt 2012
176
140
43
Heb je al in het subforum voor de LS600h rondgesnuffeld? Daar staan wel wat berichten tussen die interessant zijn volgens mij.

Ik ben zelf na bijna twee jaar nog spinnend tevreden met mijn LS600h. Wel inderdaad onderhoudskosten gehad (radiateur, airco-condensor vervangen) maar wel draaglijk. Absolute topkwaliteit. Reguliere beurten zijn goed te doen.
Stilte, souplesse, comfort, snelheid en Mark Levinson waren mij bijgebleven vanuit een proefrit toen het model net uit was (lang geleden dus). Mijn auto voelde direct en voelt nog steeds zo. Geen seconde spijt (zelfs niet bij het tanken van superplus).

Als je de kans hebt ga eens een tochtje maken met zo'n auto. Het rijdt, ja, rustgevend eigenlijk. De aandrijving (CVT) moet je wel liggen denk ik. Als je in de buurt van Groningen bent/woont ben je van harte welkom. En hij is vrij groot (maar dat rijdt wel heel lekker).
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n

sheroen

Nieuw hier
4 jan 2024
7
2
3
Hartelijk dank voor je waardevolle input en ik al proefgereden bij dealer in een 600h maar die was me iets te prijzig wel nette auto. Momenteel ben ik op zoek naar een LS 600h als youngtimer, met een bouwjaar tussen 2007 en 2009. Helaas is het aanbod hier in Nederland beperkt, vaak prijzig en met aanzienlijk hoge kilometerstanden. Daarnaast valt me op dat er vaak sprake is van slijtage aan de bekleding.

Om deze redenen overweeg ik serieus om een exemplaar uit Japan te importeren. Het feit dat het stuur aan de rechterkant zit, vind ik geen probleem. Bovendien, aangezien ik van plan ben om zakelijk met de auto te rijden, lijkt het interessant om het onderhoud zakelijk te kunnen bekijken.

Heb jij nog specifieke tips of overwegingen waar ik rekening mee moet houden bij het importeren vanuit Japan? Of zijn er andere zaken die ik wellicht over het hoofd zie? Ik waardeer je mening en ervaring hierover.
 

Speedy J

Actief
27 mrt 2012
176
140
43
Ik heb helaas geen ervaring met het importeren van auto's, maar ik ben wel benieuwd hoe je zo'n proces doorloopt. Spannend wel. Het zou voor mij belangrijk zijn om op afstand al het onderhoud te kunnen inzien en via een videoverbinding met een verkoper minutieus de auto rustig te kunnen bekijken. Een proefrit zou fantastisch zijn maar ligt niet voor de hand :unsure:

Verder heeft er een probleem gespeeld met de LS 2007-2009 waardoor motorschade kon optreden. Daar is we een terugroep op geweest. Of dat alleen de 460 betrof of ook de 600 weet ik zo niet meer, ik ga daar even naar op zoek.

Ah dit is een interessant verhaal: https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/lexus-ls-460-president-2007-2/ . Dat wil je niet meemaken (maar goed een LS460 in dit geval)

In de comments nog wat linkjes bij 12-10-2021.

Ik vond hierover onderstaande nog op https://www.thecarconnection.com/cars/lexus_ls onder het tabje Recalls:

Recall ID # 10V309000 - ENGINE AND ENGINE COOLING:ENGINE
( 2008 )
show less

Years Affected: 2008
Mfg's Report Date: JUL 06, 2010
Component: ENGINE AND ENGINE COOLING:ENGINE
Potential Number of Units Affected: 138874
SUMMARY
TOYOTA IS RECALLING CERTAIN MODEL YEAR 2006 THROUGH 2008 LEXUS PASSENGER CARS MANUFACTURED FROM AUGUST 26, 2005 THROUGH JULY 29, 2008. MICRO-FOREIGN OBJECTS IN THE MATERIAL OF THE VALVE SPRING MAY DEGRADE THE STRENGTH OF THE VALVE SPRING, POSSIBLY CAUSING THE SPRING TO BREAK.
CONSEQUENCES
THE ENGINE COULD FAIL AND STOP SUDDENLY WHILE THE VEHICLE IS IN MOTION, INCREASING THE RISK OF A CRASH.
REMEDY
TOYOTA WILL NOTIFY OWNERS AND DEALERS WILL REPAIR THE VEHICLES FREE OF CHARGE. THE SAFETY RECALL IS EXPECTED TO BEGIN DURING JULY 2010. OWNERS MAY CONTACT LEXUS AT 1-800-255-3987.
 
Laatst bewerkt: