Even voorstellen!!

Roel64

Nieuw hier
10 jan 2024
4
20
3
IMG_8762.jpeg
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.127
4
846
113
Wat betekent de L in HL eigenlijk, Luxury? Of Longggggg voor extra lange versie zoals 750iL of CX Prestige?
De "L" staat voor Lang, de "kleine" 600h is 503 cm, de "L" is 518 cm. Deze 15 cm extra zijn voor de achter passagiers. Audi, BMW, MB hebben ook een "L" om verlengde versies aan te duiden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Roel64 en Citrofiel1975

Bobusa

Actief
12 okt 2008
261
151
43
Dit beantwoord mij vraag over je dashboard ook mbt leeftijd van de auto.
Mooie bak! Die gaat je heel veel plezier geven, ik rijd er al 2,5 jaar in en geen seconde spijt.
 

Speedy J

Actief
27 mrt 2012
182
149
43
Welkom Roel! Prachtexemplaar heb je gevonden (y)
Ik wens je/jullie veel veilige en fijne kilometers, daar is het de perfecte auto voor :)
 

sheroen

Nieuw hier
4 jan 2024
7
2
3
Gefeliciteerd. Ik ben ook van plan in de toekomst 1 te halen. Ik vroeg me af hoeveel de verzekeringspremie is ?
 

Sam_IS300h

Actief
8 sep 2022
305
178
43
Gefeliciteerd. Ik ben ook van plan in de toekomst 1 te halen. Ik vroeg me af hoeveel de verzekeringspremie is ?
Dat lijkt me nooit goed te beantwoorden. Het is afhankelijk van zoveel (persoonlijke) factoren en of het WA, WA Casco of Allrisk wordt. Als voorbeeld: in Schinnen kost een auto met jouw factoren en WA Casco €50 per maand en in Zaandam €64.

Beste kun je een occasion zoeken en met dat kenteken op Independer invoeren met jouw gegevens. Dan krijg je te zien waar je op moet rekenen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Higgie

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.127
4
846
113
Beste kun je een occasion zoeken en met dat kenteken op Independer invoeren met jouw gegevens. Dan krijg je te zien waar je op moet rekenen.
Ik zou ook even navragen bij je huidige verzekering, via Independer kom ik op €172 per maand (= €2064.-- per jaar) en ik betaal nu €1800.-- per jaar vol casco bij mijn huidige maatschappij waar ik al eeuwig bij zit.
Ik krijg pakketkorting omdat al mijn verzekeringen daar lopen.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
849
1
467
63
Aanvullend: check ook de aanvullende voorwaarden bij een verzekering voor het type auto. Vanaf een bepaalde cataloguswaarde wordt een hogere alarmklasse dan 3 geëist, dat betekent vaak een abonnement voor een voertuigvolgsysteem. Om de zoveel jaar moet je ook dat alarmsysteem laten keuren voor een geldig SCM-certificaat, dat zal op zich de kop niet kosten maar als daaruit reparaties voortkomen komt dat er wel bij. Je auto rijdt er niet beter of slechter door, maar kan wel geld kosten.

Dan nog iets: er zijn verzekeringen waar je je occasion tot 3 jaar lang tegen aanschafwaarde kunt verzekeren. Een veelvoorkomende voorwaarde is dat er een factuur is met het genoemde bedrag en dat het of van een officiële merkdealer moet zijn, of bij een bedrijf dat op moment van verkoop een geregistreerd lid is van BOVAG of FOCWA. Ik heb een verhaal gehoord waarbij een bedrijf dat lidmaatschap heeft opgezegd, daarna een occasion heeft verkocht maar nog wel het oude briefpapier met BOVAG-logo opmaakte en nog geen tijd heeft gehad om het BOVAG-schild van de muur te schroeven. De verzekeringnemer had de rechtzaak wel verloren; kregen na 2,5 jaar de dagwaarde uitgekeerd en niet de aanschafwaarde.

Vind je dat soort zaken belangrijk, informeer je dan goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: Higgie

Bobusa

Actief
12 okt 2008
261
151
43
Er zijn niet veel verzekeringsmaatschappijen die mijn LS wilde verzekeren, ze kijken toch naar de nieuwprijs.. Ik zit nu bij FBTO en betaal voor WA plus rond 40 euro per maand met eigen keuze herstelbedrijf, no claim bescherming en Inzittendenverzekering. Alleen eigen schuld wordt dan niet vergoed maar kan ik mee leven.
 

Speedy J

Actief
27 mrt 2012
182
149
43
Ik zit bij Interpolis, zat daar ook al en we hebben vrijwel alle verzekeringen daar lopen. Met 20 schadevrije jaren en pakketkorting zit ik op ruim 90 euro per maand voor volledig casco. Ik vin dat zelf wel meevallen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa

Lexus4me

Hoort erbij
18 mei 2023
72
54
18
Ik zat bij Interpolis, totdat ze lullig deden over de Noclaim-garantie (of zo).
Die is er wel, maar die is "gratis".
Toen ik eens iets kleins zou claimen, moest ik ervoor betalen.
Per saldo dus nog wel dezelfde no-claimkorting, maar minder schadevrije jaren en via een andere manier toch meer kwijt in de maand.
Vestzak-broekzak dus, in de jaren dat ik weer terug op het oude niveau zou zitten zou ik in totaal 400,- kwijt zijn aan extra betalingen.

Ben overgestapt naar Allianz-direct en dat scheelde 25% premie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa

Bobusa

Actief
12 okt 2008
261
151
43
Ik zit bij Interpolis, zat daar ook al en we hebben vrijwel alle verzekeringen daar lopen. Met 20 schadevrije jaren en pakketkorting zit ik op ruim 90 euro per maand voor volledig casco. Ik vin dat zelf wel meevallen.
Met wellicht een kanttekening dat het dan om dagwaarde gaat. Maar bedankt voor de tip.