Even voorstellen

JeroenIS

Nieuw hier
17 sep 2024
13
39
13
Dag iedereen! Na het spreken van een paar Lexus fanaten op Go Japan vorige week heb ik me bij deze geregistreerd. Ik ben Jeroen, 34 jaar oud en sinds ongeveer een half jaar de trotse eigenaar van een Lexus IS300h uit 2017. Hiervoor reed ik een Toyota Corolla uit 2019; Hele fijne auto, comfortabel, betrouwbaar en zuinig...alleen vond ik em toch te langzaam en wilde ik net even wat meer prestaties en luxe.

Dus ja, genoeg keuze qua Lexus occassions...maar waarom dan deze? Ten eerste hou ik heel erg van sedans. De vorm en de lijnen zijn mooi, en het is iets wat je steeds minder vaak ziet in het verkeer. Echter was een pre wel dat deze in ieder geval in de buurt komt van de Corolla qua verbruik gezien ik veel kilometers rij. Mijn broer had een paar jaar geleden een mooie IS250 gekocht. Prachtig ding, alleen met die V6 motor niet de meest zuinige. De generatie daarna kwam echter met een 2,5 liter hybride aandrijflijn. Ok, je hebt dan geen reguliere automaat of handbak als optie maar gezien het mijn woon-werk auto is maakte mij dat niet veel uit. Dus, het was toen tijd om te zoeken op alle websites en ik kwam er al gauw achter dat ik qua exterieur de IS300h in Deep Blue Mica het mooist vond, en dat in combinatie met een beige leren interieur.

Nu zijn er genoeg IS300h occassions te koop, maar die combinatie was wel even zoeken. Na een paar weken kwam ik er eentje tegen in de buurt van Zwaag. Juiste kleur, juiste interieur, lage kilometerstand, geen mankementen en goed onderhouden. Paar dagen later in de Corolla gestapt en daar heengereden voor een testrit en wauw, wat rijdt zo'n Lexus toch heerlijk! Na een testritje van een half uur was ik meteen verkocht. Ik twijfelde eerst nog even over die CVT, maar tijdens de testrit even de Lexus in sport stand gegooid en een sprintje getrokken. Hij komt lekker van z'n plek en 8,3 seconden naar 100km/h is zeker niet slecht.

Daarna nog even overhandelen over de prijs, en later teruggekomen toen ie klaar was. Corolla ingeruild, en sindsdien dus de eigenaar van een Lexus. Ik heb tig verhalen gehoord over de bouwkwaliteit, de betrouwbaarheid en de luxe van dit automerk en nu ik er zelf een heb kan ik het alleen maar bevestigen. Voor mij is die IS300h exact wat ik wil uit een auto die ik dagelijks gebruik. Betrouwbaar, ziet er goed uit, zuinig, comfort en luxe met nog best goede prestaties. Ik werk in het weekend af en toe als auto detailer, dus ik heb zelf nog even de Lexus gepolijst om de lak echt goed te laten glimmen. Hieronder nog wat foto's:


lexus1.PNG


Lexus2.PNG


Lexus3.PNG


Lexus4.PNG


Mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag en bedankt voor het lezen van mijn lap tekst!
 
Welkom Jeroen! Mooie introductie en mooie foto's, hele gave kleur inderdaad! En een lap tekst, vergezeld van foto's is alleen maar mooi :D
 
  • Leuk
Waarderingen: JeroenIS
Jeroen! Toffe IS heb je. En Leuk je te spreken bij Go Japan. Eigenlijk moet er ook een foto bij van de Camry šŸ˜Ž dat kunnen ze hier ook vast waarderen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JeroenIS
Geniet van je prachtige bolide, en inderdaad dat leer staat goed!!!
Ps,aan je raam/spiegelbediening te zien, klappen je zijspiegels niet automatisch mee met de centrale vergrendeling/alarm . . . ;)
Het kƔn wel met enig kluswerk!
 
Jeroen! Toffe IS heb je. En Leuk je te spreken bij Go Japan. Eigenlijk moet er ook een foto bij van de Camry šŸ˜Ž dat kunnen ze hier ook vast waarderen.
Dankje Chris, en insgelijks! Ik zal even kijken of er een passende categorie is voor een 'niet Lexus' post over de Camry;)
 
Geniet van je prachtige bolide, en inderdaad dat leer staat goed!!!
Ps,aan je raam/spiegelbediening te zien, klappen je zijspiegels niet automatisch mee met de centrale vergrendeling/alarm . . . ;)
Het kƔn wel met enig kluswerk!
Heb dit toevallig net in jouw topic gelezen, ik durf helaas dat soort klussen niet aan dus voor nu laat ik het wel even zitten.šŸ˜… Persoonlijk vind ik het wel jammer, want zelfs mijn oude Fiesta uit 2009 had die optie dat ze automatisch inklappen.
 
Weer zon prachtig interieur, laten we eerlijk zijn dat is toch veel mooier dan dat saaie zwart. Gefeliciteerd met deze mooie Lexus!
Dankje! Alhoewel ik zeker wel zwart begrijp; Bij een lichter interieur zie je vuil gewoon veel sneller. Nu vind ik dat zelf niet erg gezien ik zelf in het weekend nog als auto detailer werk en ik vind het geen straf em regelmatig even met een leer reiniger en conditioner de stoelen en andere componenten schoon te maken. Als poetsen/schoonmaken niet echt je ding is kan ik snappen dat je dan voor een 'makkelijke' kleur gaat. Moet zeggen dat bij hete dagen dat beige leren interieur al behoorlijk heet aanvoelt dus ik wil niet eens weten hoe heet het zou worden als het zwart zou zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paniekje
Moet zeggen dat bij hete dagen dat beige leren interieur al behoorlijk heet aanvoelt dus ik wil niet eens weten hoe heet het zou worden als het zwart zou zijn.
Ik kan je (en iedereen die niet zoā€™n mooi licht interieur heeft) geruststellen, dat heet aanvoelen valt heel erg mee op zwart leder šŸ˜… .

Maar mooie auto, prachtige kleur. En leuk om te lezen dat er meer lak- en leer-vertroetelaars zijn :LOL:
 
  • Leuk
Waarderingen: JeroenIS
Ik kan je (en iedereen die niet zoā€™n mooi licht interieur heeft) geruststellen, dat heet aanvoelen valt heel erg mee op zwart leder šŸ˜… .

Maar mooie auto, prachtige kleur. En leuk om te lezen dat er meer lak- en leer-vertroetelaars zijn :LOL:
Dankje! Ik ben zo iemand die echt elke week wel in de weer is met schoonmaken, poetsen, etc. Ik kan er gewoon echt niet tegen dat mijn auto vies is, en het is ook een beetje een uit-de-hand gelopen hobby voor mij dus heel erg vind ik het niet om de Lexus lekker te vertroetelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n