Even voorstellen

• Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

KevinVenema

Nieuw hier
5 aug 2025
6
6
3
Dag allen,

Ik ben Kevin uut Drenthe. Ik rij al een aantal jaar een Saab 9-5, eerst op LPG en na wat problemen met de LPG installatie weer op benzine. Omdat ik veel rij, en 1 op 11 rijden in de hedendaagse tijd niet meer zo leuk is, heb ik m'n Saab gepromoveerd tot hobby-auto. Ik hou wel van goed sturende autos en om iets zuiniger dagelijks vervoer te hebben, heb ik een tijdje geleden een Alfa Romeo MiTo gekocht. Die valt echter zeer tegen, zowel qua bouwkwaliteit, betrouwbaarheid, rijcomfort en zuinigheid.

Daarom is het voor mij tijd om te doen wat ik een hele tijd geleden al had moeten doen: een Toyota kopen. Maar dan wel eentje met een Lexus logo erop. Ik was al een tijdje nieuwschierig naar de Lexus CT200h, maar heb er in mijn autozoektochten in het verleden nooit echt aandacht aan besteed. Een paar dagen geleden heb ik er voor het eerst eentje getest, eigenlijk bij toeval (hij stond in de buurt van een andere auto die ik wilde bekijken), en ik was gelijk verkocht.

Ik ben dus momenteel geen Lexus eigenaar, maar wel van plan om dat op korte termijn te worden. De Alfa zal worden opgevolgd door een CT200h. Ik hoop hier wat aanschaftips te vinden en ervaringen van anderen te lezen.

Groet,

Kevin

Welkom Kevin, op het forum met mensen die volgens mij allemaal bewust ooit hebben gekozen te gaan voor een mix van ratio en gevoel en van daaruit een Lexus hebben gekocht. Uiteindelijk wil je toch iets dat echt betrouwbaar is, leuk rijdt en er ook nog esthetisch oké uit ziet. Het valt me overigens op dat er wel vaker mensen de overstap maken van Saab naar Lexus.

Anderen zullen wellicht wat tips over de CT kunnen geven.

Ëén ding kan ik alvast wel aan je kwijt: Een Toyota met een Lexus logo bestaat niet. Een Lexus is geen Toyota. Foei 😇

Welkom op het forum. Leuk om je lekker te verdiepen in de verschillende Lexus CT uitvoeringen. En wat proefritjes maken om het zelf te ervaren.

Welkom noorderling (m'n schoonfamilie woont er dus we komen er zo af en toe).

Als je een CT wilt hebben, verdiep je dan ook in de verschillende uitvoeringen, opties en bouwjaren (pre- en facelift).
In het CT-deel van dit forum zijn vast wel de bekende vragen en antwoorden van anderen te vinden.

Succes met je zoektocht!

Ben geen expert op het gebied van de CT (of auto's in het algemeen ;-) ), maar laatst las ik hier een teleurgestelde reactie (zoals ik het interpreteerde) dan zijn CT geen navigatie had, terwijl hij er wel vanuit ging dat alle Lexussen dat zouden hebben.
Dus check alle opties en maak geen aannames.

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
Dank voor de welkomstwoorden!

Ëén ding kan ik alvast wel aan je kwijt: Een Toyota met een Lexus logo bestaat niet. Een Lexus is geen Toyota. Foei 😇
Haha, fair enough, staat genoteerd. Ik heb een CT200h en een Prius bekeken, en de Lexus is zeker een stuk luxer en mooier qua materiaalgebruik in het interieur.

Hallo Kevin

Begin vorig jaar was ik me ook aan het verdiepen in de CT200h en de uitvoeringen.
Wellicht kune je mijn zoek-topicje even door lezen:
Zoektocht CT200h

Koplampen kunnen LED of conventioneel zijn
Geluidsysteem standaard - 10 speak Pioneer - Mark Levinson
Verder is er een F-Sport versie die wat sportiever geveerd is. En wat leuke optische verschillen.
Een schuif kanteldak is een (zeldzame) optie.

Even kort door de bocht wat info
2010 tot 2014 (Oorspronkelijke versie)
2014 tot 2018 (Eerste facelift)
2018 tot 2020 (Tweede / laatste facelift)

Tweede facelift heeft een andere achterlicht partij, dat is optisch het meest in het oog springend.
Ook zijn er wat technische verbeteringen doorgevoerd (koppakking waar eerdere versies wel een sproblemen mee hadden) en ze zouden beter geluids geisoleerd moeten zijn.
De laatste facelift heeft een breed infotainment scherm, daar waar de eerste facelift een kleiner scherm heeft.
Blijkbaar zijn er van de orginele eerste CTs ook exemplaren zonder scherm?!
Bekleding is alcantara of leder. Beide in verschillende kleurstellingen.

Alle CT200h's zijn 1800cc met een automatische versnellingsbak en 5 deurs
En mogen GEEN aanhanger of caravan trekken.

Uitrustings niveaus zijn mij nog steeds niet helemaal duidelijk: Business Line , 25th year edition, Excutive, Sport Edition, Luxury Line, F-Sport.

Heb zelf een á twee jaar geleden een witte CT uit 2010 gekocht met 300.000 km op de klok. Interieur en carrosserie waren in echte topconditie. Wel kort proefritje gedaan, maar verder nagenoeg zonder veel aandacht gekocht. Prijs was ook navenant zijn kilometerstand. Naar ik aanneem was deze gereden door een liefhebber, gezien de staat van de auto. Na aanschaf een hybrid health check laten doen; prima conditie. Bij mijn standaard onafhankelijke garagebedrijf beurt laten doen. Die heeft niet veel Lexus in zijn klantenbestand lopen (behalve mijn eigen verzameling) en hij was onder de indruk van de technische staat van de auto.

Ongeveer 40.000 probleemloze kilometers bij op gezet, vooral door mijn vrouw. Maar inmiddels wel verkocht, want ik verzamelde wat teveel voertuigen op de inrit. Kort verhaal lang; fijne, zuinige, betrouwbare auto en veel kilometers kunnen ze ook prima hebben.

• Leuk
Waarderingen: ConwayT91 en quattrootje
Hallo Kevin

Begin vorig jaar was ik me ook aan het verdiepen in de CT200h en de uitvoeringen.
Wellicht kune je mijn zoek-topicje even door lezen:
Zoektocht CT200h

Koplampen kunnen LED of conventioneel zijn
Geluidsysteem standaard - 10 speak Pioneer - Mark Levinson
Verder is er een F-Sport versie die wat sportiever geveerd is. En wat leuke optische verschillen.
Een schuif kanteldak is een (zeldzame) optie.

Even kort door de bocht wat info
2010 tot 2014 (Oorspronkelijke versie)
2014 tot 2018 (Eerste facelift)
2018 tot 2020 (Tweede / laatste facelift)

Tweede facelift heeft een andere achterlicht partij, dat is optisch het meest in het oog springend.
Ook zijn er wat technische verbeteringen doorgevoerd (koppakking waar eerdere versies wel een sproblemen mee hadden) en ze zouden beter geluids geisoleerd moeten zijn.
De laatste facelift heeft een breed infotainment scherm, daar waar de eerste facelift een kleiner scherm heeft.
Blijkbaar zijn er van de orginele eerste CTs ook exemplaren zonder scherm?!
Bekleding is alcantara of leder. Beide in verschillende kleurstellingen.

Alle CT200h's zijn 1800cc met een automatische versnellingsbak en 5 deurs
En mogen GEEN aanhanger of caravan trekken.

Uitrustings niveaus zijn mij nog steeds niet helemaal duidelijk: Business Line , 25th year edition, Excutive, Sport Edition, Luxury Line, F-Sport.
Dankje! Heb alles even doorgelezen. Uitgebreide informatie. Je hebt eentje in een erg mooie kleur gekocht!