Even voorstellen

lgwim

Nieuw hier
15 jan 2026
2
0
1
Hallo Lexus community,
Mijn naam is Wim, woon in noord Spanje en rijd momenteel nog in een Opel Merviva.

Langzaamaan begin ik in de ban van de Lexus te geraken vanwege de kwaliteit en betrouwbaarheid en het lage gemiddelde verbruik, die het merk daadwerkelijk blijkt waar te maken.

Een gemiddeld laag verbruik is mij belangrijker dan pk en extra luxe.

De zoektocht zal uitgaan naar een tweedehands kleine hybride of misschien ook wel iets uit het middensegment.
Welk van de modellen is het zuinigst en kan de achterbank vrijwel helemaal plat leggen?

Misschien een beetje rare vraag, maar dat is mijn geval tamelijk belangrijk.

Dank voor jullie input, vandaar uit kan ik eens gaan zoeken.

Beste groeten; Wim.

Eens, Auris touring sport is een prima optie. Geen panoramadak nemen, als die gaan lekken kost een vermogen.

Een oudere Prius heeft ook een laag verbruik en een mooie vlakke laadvloer maar die loopt qua hoogte wel snel af.

Zoek je Lexus en kleiner dan is de UX een optie. De bank kan helemaal plat. Maar desondanks blijft het een beperkte bagageruimte.

Het is wel belangrijk ook te kijken naar de breedte van de laadruimte die je nodig hebt. Bij mijn Auris TS was dat soms de beperking.

Toyota Prius van de 3e of de 4e generatie zijn goede opties om eens te bekijken. Qua Lexus modellen kom je al snel op een CT200h of een UX250h.

Wim zocht niet de luxe of veel pk’s, dus dan kom je voor een behoorlijke en vlakke laadvloer al snel bij de Auris TS uit.
Mijn neefje heeft er ook eentje, prima auto.

• Leuk
Waarderingen: Sam_IS300h
Geheel vlak of is een kleine knik ook geen probleem. De NX en RX hebben een aardige laadvloer maar zijn helaas niet volledig vlak.

Wellicht is het een optie om (kan vast ook in Spanje) een dealer te bezoeken en het zelf te beoordelen?

Toyota Prius van de 3e of de 4e generatie zijn goede opties om eens te bekijken. Qua Lexus modellen kom je al snel op een CT200h of een UX250h.
Kies qua Prius of CT (zelfde basis) bij voorkeur een model vanaf midden 2014. De motoren van oudere bouwjaren kunnen koppakking problemen krijgen. Is opzich prima te fiksen maar kost toch weer een zakje geld (en gedoe).

• Leuk
Waarderingen: NielsWK