Even voorstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
Hoi allemaal!


In 2008 heb ik mijn eerste LS400 (op de gok) gekocht. Kleur donkergroen (lijkt bijna zwart) in combinatie met creme leer. De auto had een teruggedraaide km stand (150.000 in 17 jaar) maar reed geweldig. Die rijervaring gaf de doorslag. Dan maar geen onderhoudshistorie en een correcte kilometerstand. Zoals die auto reed moest er gewoon goed voor zijn gezorgd in de jaren ervoor. Ik gokte op een kmstand van 350.000. Wat later kwam ik er achter dat de auto al die jaren in onderhoud was geweest bij een Lexusdealer en dat zij een jaar daarvoor een kmstand van 340.000 hadden geregistreerd. De gok pakte op zich dus goed uit. 2 1/2 jaar met veel plezier en zonder kosten gereden. Maar toch jammer dat ze al die moeite hebben gedaan en de kmstand verpest. Met 350.000 op de klok had ik de auto toen ook gekocht. Helaas stopte de kilometerstand wel met tellen bij 160.000 km omdat bij dat terugdraaien kennelijk een palletje gebroken was...

De auto auto zag er na 20 jaar niet zo fraai meer uit en besloot een LS400 uit 2000 aan te schaffen. De auto was stiller, een stuk sneller, touchscreen bediening enz. enz. Maar op de een of andere manier kon ik er niet aan wennen. Ik miste de emotie, de sportieve/stoerdere look van de oude LS400, het sissen van de luchtvering als je uitstapt was er ook niet meer bij. Dat vond ik wel wat hebben. Met pijn in het hart heb ik de LS400 uit 2000 dit jaar verkocht, met pijn in het hart want het is toch een geweldige auto.

Om toch mobiel te blijven heb ik de afgelopen 1 1/2 week een Volvo 960 gereden totdat ik weer een LS400 tegenkwam. Kleur donkergroen en, je raad het al, creme leer. Bouwjaar 1994. Kilometerstand 345.000 met boekje van 0 km tot nu (helemaal tot op de achterkant doorgestempeld). Om onduidelijke reden (tenminste dat moet ik nog eens uitzoeken) is in 2007 EN in 2008 (50.000 km geleden) de distributieriem vervangen.

Er zitten nog uitstekende banden onder de auto, de velgen zijn redelijk en twee bladderen wat af. Is het een idee om de velgen weer te laten stralen/polijsten (of hoe noem je dat?) voor weer een mooie look en wat bling? Als dat onderhoudsgevoeliger is, vind ik geen probleem. Aan m'n Lexus poetsen is wel een hobby geworden. De meeste mensen hebben er geen idee van dat ie al weer 17 jaar oud is. Zo'n LS ziet er gewoon tijdloos uit. Mocht iemand nog een set mooie 16 inch velgen hebben (of 17 met goede banden) staan dan hoor ik dat graag. Wel graag origineel of originele look (met Lexus logo). Spaakvelgen vind ik er zelf ook mooi onder staan.

Er zitten normale gebruikerssporen aan de auto zoals wat krasjes en een veeg op de achterbumper en voorspoiler maar geen deuken en in het oog springende krassen behalve een roestplek onder het passagiersraam (dat had mijn eerste LS ook). De uitlaatpijpen zitten weer in zicht :D , de luchtvering sist af en toe weer bij het uitstappen. Waarschuwingslampjes die geprojecteerd worden (waarom is dat bij latere versies afgeschaft), dat ziet er toch prachtig uit?

Helaas is de luchtvering linksvoor niet in orde (bekend bij aanschaf, dus geen verrassing). Ik houd mij aanbevolen als iemand nog een tweedehands heeft (ik heb nog geen rondje gemaakt of iemand iets in de aanbieding heeft). Welke gegevens zijn hiervoor nodig om een passende te vinden? Ik begreep al dat er verschillende types luchtvering zijn.

De elektrische antenne werkt niet (zucht, bij elke Lexus heb ik dit dus gehad; bij de eerste duurde het vervangen 5 kwartier, bij de tweede 3 kwartier en kijken of ik nu weer een nieuw persoonlijk record kan vestigen...).

De mat aan de bestuurderskant in doorgesleten. In het verleden ben ik al wel eens op internet op zoek geweest naar een originele witte/creme kleurige mattenset maar ik kan niks origineels vinden. Lukt dat alleen via een dealer?

Het leer van de stoelen is niet gescheurd maar er is wel 350.000 km in gereden. Reinigingsmiddel voor leer doet wonderen maar we zijn er nog lang niet. Misschien ooit nog eens nieuw laten bekleden. Het tapijt is ook aardig vlekkerig maar ook dat komt wel weer in orde.

De automaat schakelt soepel, de auto rijdt erg mooi op lage snelheid maar ook op hogere. Wat mij opvalt (wellicht is het gevoel en ben ik de snellere LS400 uit 2000 nog gewend) is dat ie een beetje, tja, lui lijkt te zijn en de sportstand graag aan heeft staan om goed vooruit te komen. Je moet het gas fors intrappen zodat ie terugschakelt en dan pas kom je vooruit. Voor mijn gevoel ging mijn LS uit 1991 er makkelijker vandoor zonder al te veel terug te schakelen. Iemand een theorie op basis van deze, wellicht vage, omschrijving? De kmstand van deze is vergelijkbaar met de oude. Is dit een andere instelling bij dit type? Heeft iemand ervaring met tuning van de software (die op een goede manier uitgevoerd wordt). Het is absoluut niet mijn bedoeling om er ordinair mee te racen maar als dat de beleving naar een hoger niveau tilt dan is dat prima.

Ondertussen wordt dit een enorm verhaal en ik weet niet of dat eigenlijk wel de bedoeling is en of dit jullie boeit en/of ik dit verhaal misschien in stukken had moeten knippen en verdelen over de juiste rubrieken.

Het maffe is wel dat als er iets met 'm'n Lexus' aan de hand is dat ik daar dan enorm van baal en dat blijft maar 'malen'. Mensen om mij heen snappen dat niet helemaal. Het is toch maar een auto? Ja nou, eh, nee dat is het niet! Ik heb een auto voor de lol. Ik rij misschien 8.000 km per jaar en voor mij is het toch echt iets bijzonders.

Wat is de bedoeling om de komende maanden te gaan doen?
- op zeer korte termijn natuurlijk de luchtvering linksvoor. Tijdens het rijden heb je er geen last van maar op de parkeerplaats ziet het er wel suf uit.
- Nieuwe antenne laten invliegen en monteren
- De schamp/veeg op de bumper/voorspoiler laten wegwerken
- de roestplek onder het passagiersraam weg laten halen/deur laten spuiten
- uiteraard interieur schrobben/poetsen/boenen
- airco laten checken, wordt niet superkoud maar is ok
- de velgen dus laten behandelen (of als iemand een leuke velgendeal heeft, nieuw of tweedehands dan hoor ik dat graag).
- update 4 sept.: achtergrondverlichting diverse schakelaars moeten vervangen worden. Dat zie je ook pas als je er in het donker mee hebt gereden.


Maar hieronder dan (eindelijk) een foto na de eerste poetsronde. Vragen, tips en opmerkingen zijn altijd welkom.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
[/url]
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
Welkom!

Ik heb een set 93/94 velgen te koop staan in hele nette staat. Prijs moeten we wel uit kunnen komen.
Dan krijg je er gratis de airshocks bij, die zijn wel van een 95-97 model dus ik weet niet zeker of ze passen.
Zie het te koop topic of pm me maar even als je interesse hebt

Edit: gooi je efi zekering er eens een kwartier uit om de ecu te resetten.
Dan leert de ecu opnieuw in adhv jouw rijstijl, scheelde bij mij best wat.
Daarnaast zou je de Coolant Temperature Sensor kunnen vervangen, die heeft bij mij 2km per liter benzine meer bereik geleverd en een fellere motor.. Dat voor 18 euro en een uurtje werk..
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Welkom! ik heb mijn LS ook nog steeds in de aanbieding, misschien voor onderdelen ? ;)
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Staat netjes te glimmen hoor :rulez: Welkom!




gr. koen
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Bedankt voor het verhaal :) Het is altijd mooi de achtergronden te lzen van entiousiastelingen als jezelf. Heel erg veel succes met het herstel!
 

bobn

Hoort erbij
18 aug 2011
28
0
0
Zo, da's een mooie bak. Dat van dat poetsen komt mij wel bekend voor. Voor het leer behandelen gebruik ik zeep en leervet van Rapide, wat gebruik jij?
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
:hi: en welkom op het forum!!
hij ziet er netjes glimmend uit!! :rulez:

veel plezier hier op het forum!!!
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Welkom op Het Lexus Forum. Wederom wat een leuk verhaal. Met de verdere vragen over de LS kan ik je niet helpen.
Succes in ieder geval, met het naar jouw zin maken van je LS.
 

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
bobn zei:
Zo, da's een mooie bak. Dat van dat poetsen komt mij wel bekend voor. Voor het leer behandelen gebruik ik zeep en leervet van Rapide, wat gebruik jij?

Hoi! Ik heb een fles Valma Excalibur luxury leather cleaner bij Halfords gekocht. Mijn fles van een ander (onbekend merk) was op. Dus ik dacht: laat ik dit maar eens proberen. Na een eerste korte poetsronde binnen had ik al wel resultaat. Dus ik heb goede hoop.

Groet, Jaap-Willem
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Nice!!! welkom hier en veel plezier met forum! Heb je toevallig ook swissvax finesse? deze is speciaal gemaakt voor je lexus :)
 

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
Alan zei:
Nice!!! welkom hier en veel plezier met forum! Heb je toevallig ook swissvax finesse? deze is speciaal gemaakt voor je lexus :)


Hoi! Nee, dat heb ik niet. Dat is ook wel superdeluxe spul als ik dat zo zie op internet :O
Is dat ergens nog voor een redelijke prijs te krijgen?
 

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
Zo, deze Lexus is nu verkocht. Kan ik mij eindelijk volledig richten op de bordeauxrode LS 400.
:p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.