Even voorstellen.

Senne

Hoort erbij
14 okt 2012
43
0
6
Ik ben ben Senne, 21 jaar en woon en werk in het onderste puntje van de provincie Zeeland.
Al van kinds af aan autogek en vanaf mijn 16e eigenlijk aan een stuk door bezig met vooral oude Bmw's.
Zo'n 10 3-serie's uit eind jaren 80 en een tweetal 5-series gehad waarvan ik er nu nog ??n bezit.
Die heb ik grotendeels gerestaureerd en verschillende aanpassingen aan gedaan.
Hier vorig jaar op vakantie op de Stelvio pas:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Tot voor kort ook nog een Honda Prelude als dagelijks vervoer, ziet er niet uit maar rijd gewoon ontzettend goed en gaat niet kapot.
Deze mag nu de deur uit omdat ik vorige week vrijdag een mooie Lexus heb ingeruild op het werk.
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Een hele nette Is200 Sportcross uit april 2003, net 114.000 km's op de teller en zowel van binnen als buiten in nieuwstaat.
Grotendeels door van Dorst in Breda onderhouden en motor / bak / stuurhuis etc. kurkdroog.
Het model vond ik altijd wel iets hebben, lekker apart en je ziet ze niet veel.
Ik kon hem zelf voor een hele nette prijs kopen en heb maar direct de knoop doorgehakt.

Hij staat sinds vrijdag op mijn naam en ben erg te spreken over de motor, onderstel en interieur.
Versnellingsbak schakelt ook super maar draait naar mijn mening iets te veel toeren bij 80 en 120.
Ook vind ik het eigenlijk niet kunnen dat in zo'n auto als deze cruise control ontbreekt maar het is niet anders.
Voor de rest heel tevreden over de auto !

Gezien geen ??n auto bij mij origineel is gebleven zal ook aan de Lexus wel 't een en ander veranderen.
De plannen zijn:
- 2 andere sets wielen (ik ben op zoek naar de originele 17'' 5-spaaks velgen om winterbanden op te monteren)
En voor de zomer een mooi setje 18'' wielen.
- Eibach Pro-Kit 30mm
- Een andere einddemper waardoor de 6-pitter wat meer tot zijn recht komt, maar toch bescheiden klinkt.
- Misschien een heel bescheiden voorspoilertje als ik er een kan vinden die mij aanstaat.
- Fatsoenlijke aftermarket cruise control inbouwen.
- Deze winter de distributieriem vervangen omdat deze tegen de 10 jaar oud is.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Welkom op het forum! :hi: Mooie auto hoor :) Zoals je zegt eentje die je niet veel ziet!
 

nordcore

Nieuw hier
30 mei 2012
9
0
0
erg grappig...we hebben dezelfde naam.
En deze naam kom je echt zelfde tegen...
En ook allebei een Lexus....de wereld is klein.
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
welkom je bent een ras klusser ....

bijna toe aan je Toyobeemer ombouw ...

:rulez:
 

NIEKIS200

Actief
26 nov 2010
232
0
0
Hey Senne, jij ook hier :) Welkom en proficiat met je Lexus.

Knappe Lexus heb je daar! Ik kom hem binnenkort wel eens bekijken. Ga je er mee naar je werk?
De 6 cylinder is een heerlijke motor h??!
 

Andr?

Actief
11 okt 2012
299
23
18
Hallo Senne, ik had ook en een warm onthaal op het forum, dus wens jou ook veel plezier hier op het forum, en met je is200.
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Ook een mooie 5 op die foto! Zie je niet zo vaak meer rondrijden.
Wat voor velgen zijn dat trouwens?
 

Senne

Hoort erbij
14 okt 2012
43
0
6
@ Niek:
Ja, rijd er dagelijks mee naar mijn werk.
6-cilinder is inderdaad fijn !
Kom je zaterdag nog langs met de introductie van de nieuwe Cr-V ?

@j2jedi:
De velgen op de Bmw zijn 17 inch 3-delige Oz Futura's.

Gisteren de TTE demper van Johnny opgehaald, en vanavond toch maar even passen:
Flens zat helemaal krom dus ging niet passen, ook was het zeer slecht gelast.
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Toch maar besloten de originele einddemper als donor te gebruiken (was ook niet helemaal geweldig meer) en daar de flens van over te zetten:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Goed passen, even lichtjes vasthechten en de demper er weer van onder om netjes rond te lassen:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Alles netjes zwart spuiten met antiroest-spulletje
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

En helemaal klaar:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


De demper had wel wat verder mogen uitsteken, want hij valt nu net onder de bumper.
Qua geluid buiten de auto duidelijk wel wat voller, maar in de auto weinig van te merken.
Misschien in de toekomst toch maar eens kijken naar een megan racing cat-back systeem of Scorpion.
 

Quinten

Hoort erbij
10 dec 2011
67
0
0
Netjes gelast en aan je laskunsten te zien kan je vast wel een mooie demperloze middendemper maken. Heb er zelf ook eentje zonder middendemper en t rijd ook fijner vind ik.

Kan je een videotje plaatsen van t geluid?
 

Senne

Hoort erbij
14 okt 2012
43
0
6
Dat is inderdaad ook nog een optie...
Maar dan wil ik wel een 2e middendemper om eens te testen.
Als ik het niks vind kan ik altijd de originele terugplaatsen.
Dus als iemand nog een originele middendemper in de bingo heeft ?
 

NIEKIS200

Actief
26 nov 2010
232
0
0
Zaterdag en zondag zijn we misschien nog een weekendje weg, ligt oa nog een beetje aan het weer. Anders kom ik volgende week wel eens kijken en luisteren naar je Lexus.:)
 

NIEKIS200

Actief
26 nov 2010
232
0
0
Gisteravond stond Senne ineens voor de deur met zijn Sportcross. :)

Hele nette auto!!! Chique kleur, eens wat anders dan de zilvergrijze die je meestal ziet. :rulez:

Uitlaat klinkt buiten inderdaad net wat zwaarder dan OEM maar is geen herriepijp maar voor mij persoonlijk hoeft dat ook niet.
Rondje meerijden houd ik graag nog tegoed als we wat meer tijd hebben dan gisteren.
 

Senne

Hoort erbij
14 okt 2012
43
0
6
Ondertussen zijn we een klein half jaarte verder en de lexus verveelt nog steeds niet.
Iets wat bij mn vorige auto's wel vaak het geval was.
Helaas half januari even niet goed opgelet bij een gevaarlijke rotonde en heel stom tegen de voorligger gereden met een gangetje van 20 a 25.
Radiateur was net lek en alles stond mooi naar binnen.
Gelukkig goed verzekerd en nu is alles weer perfect in orde, eigenlijk nog beter.
Er is een heel nieuw front in gelast, motorkap, bumper, de radiateuren voor kvs en airco, beide koplampen nieuw.
Al met al een grapje van dik 4600 voor de verzekering...
Ook heb ik toen gelijk de distributieriem vervangen samen met alle multiriemen + spanrollen.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.




Vorige week de originele 5-spaaks wielen van NIEKSIS200 gekocht en uiteraard direct gemonteerd.
Ziet er stukken beter uit dan de saaie 16 inch wielen die er onder zaten.

In augustus zal er met de lexus een roadtrip gemaakt worden naar o.a. Stuttgard, Zurich, Monaco dan via de Franse zuidkust naar Barcelona om vervolgens een weekje in San Sebastian te blijven en dan via het circuit van Le Mans weer terug naar huis.
Alles bij elkaar een leuke 4000 km sturen.

Hier een paar plaatjes zoals die er nu bij staat:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Mooie auto man,
is de kleur violet? Heb een zwarte 300 Sportcross en een zilvergrijze 200 Sportcross. Wellicht tot ziens bij meeting Showoff in juni. Enne: heb setje gloednieuwe 18 inch tenzo Gt6 over. Misschien wat voor jou?