Even voorstellen

Ronald1971

Nieuw hier
11 mrt 2013
22
0
0
Goede dag heren lexus rijders, mijn naam is ronald ( 41 jaar).Ik ben sinds 2 dagen in het bezit van een lexus gs430 uit 2003.
Voorheen heb ik 2 Toyota camry's gereden ( 12 jaar lang), en nooit geen problemen ondervonden.
Daarna heb ik 1,5 jaar een mercedes e220cdi in mijn bezit gehad, die kreeg problemen met de automatische versnellingsbak . Ik heb een auto nodig om een aanhanger met minigraver te trekken, en de mercedes vond het wel welletjes geweest denk ik. Toen hebben mijn vrouw en ik toch weer besloten terug te gaan naar een Toyota. De 2 camry's hebben ook altijd de aanhanger getrokken zonder problemen, dus de keuze was niet zo moeilijk meer :)
Om op een " veilige " marge te zitten heb ik besloten om voor de 4,3 liter V8 motor te gaan, deze zal de aanhanger met alle gemak trekken.. Vandaar dat ik me op deze site heb aangemeld, om een en ander te weten te komen over deze bolide.
Verder heb ik als hobby een kart (125 cc schakel) , dus als ik wil racen gaat de kart de baan op, de lexus is om lekker relaxed te rijden .

Groeten Ronald.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Welkom op het forum Ronald en proficiat met deze zeer fraaie aanwinst!

mercedes vond het wel welletjes geweest denk ik.
Die bak van de merc is helaas een bekend euvel, heeft de GS geen last van! ;)

Relaxed rijden met de V8 430, goed excuus, haha!

Veel plezier met de auto, enne....een fotootje is altijd welkom, van de kart ook!
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Geweldig filmpje!

Hele mooie hobby...Even opgezocht via youtube.....had er geen idee van dat dit zo hard reed, indrukwekkend. Als je zo laag en 'open' zit, dan is dat echt een adrenalinerush :rulez:
 

Andr?

Actief
11 okt 2012
299
23
18
Hallo Ronald, welkom hier mooie auto, en de kart net zo goed, wat een trekpaard, lijkt me geweldig voor de kar, ik geniet al met mijn diesel, als de dochters de paarden op de trailer hebben, en ik meer dan genoeg power heb, hoef echt het gas niet vol in te trappen, gaan ze mij over de klep, :D :D , dan moet die V8 zeker met de mimigraver op de kar spelen.
 

Ronald1971

Nieuw hier
11 mrt 2013
22
0
0
Deze maand gaan we met het kartforum een dagje op Zandvoort rijden.
Met de juiste tandwielverhouding kunnen we snelheden van 200 per uur bereiken. :rulez:
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Gefeliciteerd met allebei de speeltjes. En doe svp een beetje voorzichtig met je kart, want je kreukelzone heet Ronald...Ik race liever met wat meer blik om me heen, maar ben dan ook al een ouwe vent in een nog oudere racer.
 

Ronald1971

Nieuw hier
11 mrt 2013
22
0
0
@ redbaron... Die kreukelzone op de kart ben ik het bangst voor... :)
Met wat voor "speeltje" race jij dan?
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Triumph TR3 1956, Triumph TR4 1963, Morgan, Lotus en elke andere kist waar ze me voor vragen(mits veilig en goed in orde).
Heb verscheidene keren de superkarts in aktie zien en word er bang van; die rijden op de Nuerburgring praktisch de zefde tijden alks de Formule 1. Gewoonweg niet normaal.,
 

Ronald1971

Nieuw hier
11 mrt 2013
22
0
0
Triumph is zeker ook mooi speelgoed, een kennis van me heeft er ook een, hij raced er alleen niet mee.. Puur voor de zondagmiddag te gaan toeren. Mooie auto's hoor. Die superkarts gaan ook 250 per uur... Met "normale " tandwielverhouding halen wij ongeveer 140/150 per uur. Op een buitenbaan ligt de top zo rond de 120/130 op de rechte stukken. :O